Myönnän: olen niiiiin kateellinen yrittäjille.
Saavat elää vapaata elämää, saavat lisäksi älyttömästi verovähennyksiä ja valtio jakaa avokätisesti tukia. Lisäksi tienaavat muutenkin älyttömästi ja asuvat hienoissa taloissa.
Alkaisin heti yrittäjäksi jos mulla olisi tietotaitoa joltain alalta.
Kommentit (7)
Mulla on nyt 40€ rahaa ja yhtää ei tiedä, milloin saa työtyömyyskorvausta, että ihansa on.
Älä ole. Eilinen työpäiväni alkoi klo 7 ja loppui klo 23:30. Tienestit 0€. Pakko silti yrittää parhaansa ja toivoa että tästä selvitään ilman konkurssia. Vähennykset on hyvin pieniä ja yritys maksaa kaikesta korkeampaa hintaa. Tulisi halvemmaksi olla palkkatyöläinen mutta niitä hommia ei riitä kaikille. Pitää olla yrittäjiä jotka palkkatöitä tarjoaa. Stressin määrä on todella suuri ja kaksi huonoa kuukautta putkeen tarkoittaa että keikutaan konkurssin partaalla. En olisi koskaan ryhtynyt yrittäjäksi jos en olisi halunnut parempaa elämänlaatua. No, sitä en ole saanut vielä 10 vuodessa ja jälkiviisasteluna olisi kannattanut opetella tyytymään vähempään eikä tavoitella yrittäjyyden ”hienouksia”.
Jos sulla olis tietotaitoa joltain alalta, saisit hyvää palkkaa työstäkin.
Vapaus on monesti henkistä, ei konkreettista. Lomaa voi olla välillä tosi vaikea järjestää ja sen ajankohta on täysin töiden sanelema.
Jaa, ymmärrän kateuden suurten jättiyritysten pomoja kohtaan, mutta tavalliset yksityisyrittäjät ovat kyllä aika kovilla niin tulojen, kuin vapaa-ajan suhteen.
Maajussina tienaa parhaiten ja saa myös tukiaisia työntekijöiden palkkaamiseen (ja ihan suomalaisten työntekijöiden). Ainakin mitä itse olen ystäväni tilan touhuja katsonut.
Ja otsikossa piste. Merkki pyrkyristä - opistoinssin koulutuksella. Luistelti johtoryhmiin perseennuolennalla hyväksikäyttämään heikompia.