Mitäköhän sitä kesälomalla tekee kun kaikki on peruttu
Valtioiden rajat tuskin aukeavat kun kesälomat alkaa. Eli kesäloma Stadissa. Muualle Suomeen en rahojani mene kuluttamaan, sen verran uusmaalaisia haukuttiin.
Kommentit (47)
Osta sup-lauta, surffaa purjeella, melo, joogaa, seiso päälläsi, kalliokiipeile, käy rotkossa, tee nuotiolettuja ja tanssi nuotion ympärillä, opettele jousiammuntaa, kävele käsilläsi, osta puujalat, taiteile trapetsilla, opettele taikatemppuja, opi erottelemaan jokainen varvas haralleen ilman kädellä auttamista, osta ilmajoogavehkeet kotiin, tankotanssitanko, levytä sinkku, ihan mitä tahansa, maailma on tekemistä täynnä!
Lokoisa kotiloma kuulosti vielä vähän aikaa sitten kivalta, mutta kun on koko kevään kökkinyt kotona etätöissä, työpaikalle pääseminenkin tuntuu melkein lomalta. Katsotaan jos vaikka olenkin kesällä työpaikalla pitämässä seiniä pystyssä. Muutenkin luulen, etten tule poistumaan Uudeltamaalta. Harrastan sitä samaa puutarhanhoitoa, luontoretkeilyä ja käyn Uudellamaalla olevalla mökillä. Isävainaa varmaan ajattelisi, että elän vihdoin kuin kunnon ihmiset.
Terveisiä teho-osastolta. Meillä tällä hetkellä lomat peruttu toistaiseksi. Varovainen arvio, että syyskuussa voisi ensimmäiset aloittaa kesälomansa.
Itse pelkään, että suomalaiset juovat kesällä vielä enemmän alkoholia. Nyt kun kaikki kesän aktiviteetit peruttu ja aikaa on. Lisäksi mietin, mitä tämä tekee ihmisten mielenterveydelle, viime talvi kun oli ikuinen marraskuu (ainakin näin etelässä) ja nyt kesällä ei saa tehdä mitään kivaa.
Huoli on kova myös kaikkien niiden puolesta, jotka tekevät rahaa kesällä (kesäteatterit, festarit, näissä toimivat pienyrittäjät jne).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Byhyy uusmaalaisia haukuttiin yääh! Uusmaalaiset on aukoneet aina päätään kaikille.
Voivoi enpä edes ilkeä kertoa kaikkea sitä mitä jouduin stadista kotoisin olevana lapsena landella vuosikaudet landareiden taholta kestämään, niin aikuiten kuin muiden lasten.
No luuletko sinä ettei vaikkapa minulle ole vittuiltu?
T: Turkulainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Byhyy uusmaalaisia haukuttiin yääh! Uusmaalaiset on aukoneet aina päätään kaikille.
Voivoi enpä edes ilkeä kertoa kaikkea sitä mitä jouduin stadista kotoisin olevana lapsena landella vuosikaudet landareiden taholta kestämään, niin aikuiten kuin muiden lasten.
Johtuisiko vaikka tuosta asenteestasi "lande" ja "landarit"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa minäkin mietin. Asun Tampereella. Parveke on niin täynnä jo istutuksia, ettei enempää mahdu kuin mansikka-amppelit roikkumaan katosta lähempänä kesää. Kellarikomero ja asunto siivottu lattiasta kattoon ja vanhat rojut kerätty odottamaan kirppistä. Otin yhden nettikurssinkin tässä tylsyydessäni. Ystäviä olen huomioinut sähköisesti. Retkeilyä ja kokkailua tullut harrastettua. Ja nyt sentään käyn töissä, miten ihmeessä saan ajan kulumaan lomalla? (vietän normaalisti aktiivista sosiaalista elämää, jota nyt pitänyt rajoittaa. Myös harrastukseni, joka on ryhmäliikuntalaji, on tauolla. Lisäksi nautin matkailusta kotimaassa ja ulkomailla, mutta en halua levittää pöpöjä Suomessa tänä kesänä matkustelemalla)
Entä jos alkaisit kirjoittamaan paperille ideoita siitä mitä kaikkea voisit tehdä ja mitä kaikkea opetella? Tilaa uusi soitin ja opettele soittamaan sitä, opettele tanssimaan uusi tanssi, aloita tulitaideharrastus, akrobatia, maalaa, neulo, ompele, askartele, nikkaroi, opettele tekemään itse kotikosmetiikkaa, tee kynttilöitä, opettele uusi kieli, opettele tekemään koruja itse, virkkaa, paina kangasta, kirjoita runokirja, tee skarppauskirja, tilaa kangaspuut ja kudo mattoja, kehrää, nyplää pitsiä, ompele Munsalan kansallispuku ihmemiehelle, opeta koiralle uusia temppuja, veistele puuesineitä, tee mosaiikkityö, kalasta, pelaa bumerangia, ulkopelejä, lautapelejä, larppaa... Miten ihmeessä teille ihmiset on niin vaikeaa keksiä tekemistä kun minulla ei millään riitä aika siihen kaikkeen mitä haluaisin tehdä?
Näissä neuvoissa on usein se huono puoli, että unohdetaan
A) Kaikki eivät asu omakotitalossa, missä olisi tilaa esim isoille hankinnoille
B) Kaikilla ei ole lemmikkejä
C) Eikä kauheasti ylimääräistä rahaakaan
D) Kaikkia ei vain kiinnosta opetella esimerkiksi kutomaan