Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinko polttaa jo ainakin Etelä-Suomessa

Vierailija
22.04.2020 |

Lähdin aamulla n. 9.30 juoksulenkille, jolla viivyin 35 minuuttia. UV-indeksin piti niihin aikoihin olla vielä alle 3:n ja juoksin suuren osan lenkistä osittain puiden varjossa ja/tai selkä aurinkoon päin. Niinpä siinä kuitenkin kävi, että takaisin tullessa oli ilmestynyt auringon polttamat alueet sekä decolteehen että poskipäihin.

Totesin, että kevät on pääkaupunkiseudulla pitkällä ja vaihtoehdot alkavat olla tässä:

Jos lähtee ulos vaikka vain puoleksi tunniksi, täytyy joko

- lähteä huomattavasti aikaisemmin aamulla

tai

- laittaa aurinkorasvaa niille ihon alueille, joita vaatteet tai aurinkolasit eivät peitä.

Ärsyttää. Tiedän palavani helposti, mutta en osannut ajatella, että ennen 11:tä UV olisi jo niin korkealla, että täytyy suojautua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmatieteenlaitoksen UVI-ennuste on varsin suuntaa-antava. Turvallisin mielin suojautumatta voi lähteä lenkille ehkä niin, että juoksee koko lenkin ennen aamuyhdeksää tai iltapäivällä 16:n jälkeen. Jos nyt Helsingin seudusta puhutaan. 

Lapsille myös päivällä aurinkosuojaa! Päähän hattu, joka suojaa myös korvat (lippis ei riitä) ja kasvoille aurinkorasvaa. 

Vierailija
2/9 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän keväästä syksyyn sk 50 kasvoilla, aina.

Vierailija
4/9 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä Tuukalle lippis päähän ja Emmalle hellehattu.

Vierailija
5/9 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on otsonikerroksessa iso aukko, että onpas mukavata... No onneksi mulla on suojakertoimet aina käytössä.

Vierailija
6/9 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 1.5h auringossa eikä mitään tapahtunut. Kai sitten sisäisesti paloi. Kuuma oli kyllä aurinko.

Vierailija
7/9 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+14 lämmintä ja otan tässä alushousuisillani parvekkeella aurinkoa ikkuna auki.

Sijainti toki etelä-Suomesta useampi sata kilsaa etelän suuntaan.

Vierailija
8/9 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 1.5h auringossa eikä mitään tapahtunut. Kai sitten sisäisesti paloi. Kuuma oli kyllä aurinko.

Ei kaikki pala niin helposti. Osa suomalaisista ei kestä aurinkoa ilman suojakertoimia oikein ollenkaan, osa kestää huomattavasti paremmin. 

Toisaalta ei kannata uskotella, että ruskettuminen olisi vaaratonta. Ruskettuminenhan on palamisen tavoin merkki siitä, että aurinko on päässyt vaikuttamaan ihossa. Se ei ole aina myönteistä. 

Vierailija
9/9 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän keväästä syksyyn sk 50 kasvoilla, aina.

Miten kasvojen rasvaaminen suojaa decolteeta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi