Miksi Hula-vanne sattuu???
Ostin vanteen, koska mielestäni se on hyvä liikuntamuoto nyt korona-aikaan, mutta en voi tajuta, miksi siinä on sisäpuolella möykkyjä, jotka sattuvat! Osaatteko sanoa, onko niillä joku tarkoitus? Joudunko nyt ostamaan uuden? Ärsyttää.
Kommentit (23)
Ei auta. Läskiä ei paljon minulta löydy, jos siihen viittasit.
ap
Niiden pitäisi muka kiihdyttää aineenvaihduntaa tai jotain vastaavaa. Katin kontit, ainoa, mitä ne aiheuttavat on mustelmia. Ainakin alkuun.
Siihen tottuu. Itselläni auttoi alkuun paksun hupparin pitäminen päällä.
Tottuuko oikeasti? Ekana päivänä tein varmaan yhteensä viisi minuuttia, ja siitä tuli jo mustelmia. Harmittaa, koska haluaisin oikeasti hulata ja paljon, se on niin kivaa.
Ap
Mullakin hulavanne sattuu. Olen laiha ja se sattuu luihin. Mulla on 1,2 kg:n vanne. En tiedä, voisiko saada apua paksusta paidasta, mutta siinä voi tulla aika kuuma.
Te, joilla on kokemusta, meneekö se kipu oikeasti ohi? Pitääkö harjoitella joka päivä, että siihen tottuu, vai pitää välipäiviä, että iho saa levättyä?
ap
Ekan viikon jälkeen ei tule enää mustelmia eikä pyöritys satu. Mulla 2,4 kg vanne ja nykyään ei tunnu pyörittäminen juuri miltään vaikka taukoakin olisi välissä. Eklla viikolla tuli kyllä komeat mustelmat, mutta kun ne haalistuvat ei enää pyörittäminenkään sattunut.
Kiva kuulla!!! Pyörittelitkö joka päivä ekalla viikolla? Itsestä tuntuu, etten pysty tänään tekemään ollenkaan, alle minuutin pyörittely sattuu jo liikaa.
ap
Tottuu siihen ja jos ei , ei ole pakollista kipuilla.
Siihen tottuu nopeasti. Itselläni on käytössä turbonmalli; nippusiteillä kiinni 1,2kg ja 2 kg. Tekee höpötitiä.
Mullakin tuli aluksi kyljet täyteen kipeitä mustelmia ja jouduin kivun takia pitämään päiviä väliä.
Nyt hulaan joka päivä 20 min, ei mustelmia vaikka hulaan joskus ilman paitaa.
Luulen, että kyse on tekniikasta, jonka oppii itsestään nopeasti.
Tottuu siihen. Voi tosiaan osittain olla myös tekniikkavirheestä kiinni, ehkä vanne liian ylhäällä?
Ahaa, mielenkiintoista! Millä korkeudella vannetta siis kuuluisi pyörittää? Mustelmat ovat minulla vyötärön alaosassa sivuilla. Pitäisikö alkaa pyöritellä lantion kohdalla?
ap
Tee alkuun vain vähän ja pidä välipäiviä niin kudos palautuu. Kun keskivartalon lihakset kehittyy, hulaaminen sujuu kevyesti.
Ne möykyt on ihan perseestä. Minulla oli vuosia vanne, jossa on noita muhkuroita. Hulaan yleensä n. 20 min kerrallaan, ja tuolla möykkyvanteella on pakko pitää kahden tai kolmen päivän tauko välissä, ja pidemmän tauon jälkeen tulee hillittömät mustelmat kun taas aloittaa. Paksua vaatettakaan ei huvita pitää päällä, se muljuu ikävästi ja tulee kuuma. Sittemmin ostin sileän vanteen, joka on 200 g edellistä painavampi, mutta ei satu ollenkaan. Nyt voin hulata vaikka joka päivä ja pitkiä aikoja. Eli joo, sileää vannetta suosittelen. Ihme, että niitä on niin vaikea löytää.
Kiitos sinulle kokemuksesta! Juu, minua harmittaa tosi paljon että ostin muhkuraisen vanteen! Yritin tänään etsiä netistä sileää, mutta en löydä ainakaan painollisia! Mistä ihmeestä se voi johtua? Mitkä sadistit noita vanteita oikein markkinoivat? On todella turhauttavaa, kun odotin vannelähetystä pari viikkoa ja nyt en voi edes käyttää sitä. En todellakaan edes tajua niiden muhkuroiden funktiota. Minkä merkkinen sinun sileä vanteesi on ja mistä löysit sen?
ap
läskiä ja lotinaa. . laula tuota kappaletta