Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄLKÄÄ TEHKÖ NÄIN: Menin Covid-19-sairaudessa töihin. :( Ei käynyt hyvin.

Sarjatartuttaja
22.04.2020 |

No niin, kivittäkää vaan, mutta se ei auta. Jospa tämä avaus auttaisi ihmisiä pysymään kotona, kun tauti iskee.

Minulla oli keuhkoissa outoa pistelyä, pientä tunnetta kyljissä ja sydämessä. Ajattelin, että tämä johtuu stressistä ja kuljin töissä ja harrastin liikuntaa. Ja PÄNGS: Tauti lähti leviämään töissä ja ei läheskään kaikilla näin lievin oirein.

Menin itsekin testiin (oireita piti vähän liioitella, että pääsin) ja positiivinen tuloshan sieltä tuli ja sitten mulle ilmoitettiin, että pitää jäädä karanteeniin. Lääkäri soittelee ja ihmettelee kun mulla ei nyt oikein olekaan oireita.

No nyt tauti on sitten mun perheelläkin ja mies ihan tosi kipeä. Itselläni on aika vahva aavistus mistä tämän onnistuin samaan, mutta en ole varma.

Eli olkaa tosissaan varovaisia. En kyllä ikipäivänä uskalla tätä töissä. :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Tämmöinen trolli tänään.

Vierailija
2/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että se juuri sinusta levisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan turhaan itseäsi syytät! Eihän noilla oireilla olisi mitään sairauslomaakaan saanut.

Vierailija
4/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin, tosin oli vielä vähemmän oireita. Ei ollut muuta kun vatsassa pistelyä ja nuha. En liikkunut kyllä muutenkaan missään muualla kuin nopeasti kaupan ja työpaikan välillä.

Jengi ei usko rajoituksia ennen kun itse sairastuu.

Vierailija
5/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet voinut itse saada sen töistä. Näiden ketjujen jäljitys muuttuu kohta noitavainoksi

Vierailija
6/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olisi saanut testausta tai sairaslomaa pelkästään tuollaisella "outo tunne" -tyyppisellä oireella. Sellainen on paljon todennäköisemmin psykologinen ilmiö kuin koronan oire. Eli mitään ohjetta ei ole rikottu - töihin ei saa mennä hengitystieinfektio-oireisena, ja tuo ei kuulosta hengitystieinfektion oireelta, joten ei olisi voinut tietää. Paitsi että ilmeisesti kuitenkin tiesit/epäilit, jos hakeuduit testiin? Tuossa tulee kyllä ristiriita kertomukseen.

Vierailija
7/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on trollausta? Ihan totta tuo voi olla vaikkei nyt aloittajalla ollutkaan. Tuolla tavoin ne tartuntataudit leviävät. Omat lapset oli pieniä aikaan ennen vesirokkorokotuksia ja parissa viikossa koko pihan lapset oli vesirokossa, kun yksi lapsi oli saanut sen jostain.

Vierailija
8/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että olisi saanut testausta tai sairaslomaa pelkästään tuollaisella "outo tunne" -tyyppisellä oireella. Sellainen on paljon todennäköisemmin psykologinen ilmiö kuin koronan oire. Eli mitään ohjetta ei ole rikottu - töihin ei saa mennä hengitystieinfektio-oireisena, ja tuo ei kuulosta hengitystieinfektion oireelta, joten ei olisi voinut tietää. Paitsi että ilmeisesti kuitenkin tiesit/epäilit, jos hakeuduit testiin? Tuossa tulee kyllä ristiriita kertomukseen.

Älä viitsi valehdella ja selitellä. Lapsikin tajuaa nuo aloittajan oireet mahdolliseksi koronaksi joten vastuullinen ihminen olisi jäänyt heti kotiin.

Vierailija
9/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi valehdella ja selitellä. Lapsikin tajuaa nuo aloittajan oireet mahdolliseksi koronaksi joten vastuullinen ihminen olisi jäänyt heti kotiin.

Meillä ainakin vaaditaan lääkärintodistus, että saa jäädä kotiin. Ja jos noilla oireilla ei pääse lääkäriin, se on kyllä silloin 100% työnantajan vika.

Vierailija
10/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jaksatte olla sitkeitä ja vaaditte pääsyä lääkäriin, ettette tartuta muita!

Vierailija
11/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en menisi, mutta aika vaikeaa voi olla lopulta, jos kaikki pienetkin oireet tai jopa oireettomuus tarkoittaa, että kantaa tautia ja voi tartuttaa muita. Olen yrittänyt olla varovainen ja kertonut tunnollisesti muille, jos on jotain hiemankin poikkeavaa oireilua. Esim. jossain vaiheessa oli vaihe, jolloin vatsani oli sekaisin ja sen jälkeen muutamana iltana oli lievää kurkkukipua ja aivastelua, silti mieheni ei pitänyt sitä minään ja yksi kaverikin pyysi, että nähtäisiin ja itse sitten torppasin sen. Mulle on hyvin tavallista, että en saa flunssaa, mitä muu perhe sairastaa tai sitten mulla on vain just yhden päivän lievää kurkkukipua, kun muilla saattaa olla korkeaa kuumetta ja hankalaakin yskää ja tukkousuutta. Etenkin mies sairastaa voimakkaimmin, lapset eivät yleensä mene niin huonoon kuntoon.

Vierailija
12/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen, että edes joku osoittaa katumuksen merkkejä. Minusta olisi ollut reilua, että matkaajat olisivat esittäneet julkisen anteeksipyynnön. Osoittaa edes jonkinlaista inhimillisyyttä ja muiden (syyttömien) huomioimista.

Vierailija
13/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin vaaditaan lääkärintodistus, että saa jäädä kotiin. Ja jos noilla oireilla ei pääse lääkäriin, se on kyllä silloin 100% työnantajan vika.

Eihän lääkäriin pääsyyn tarvita jotain erityisiä oireita. Sinne mennään jos itse ei koe voivansa mennä töihin. Korona-testiin ei tokikaan suoraan pääse jos oireet ovat kovin  lieviä. Mutta lääkäriin siis pääsee ja sinne aloittaja olisi voinut mennä. Jos lääkäri olisi sanonut että "töihin vain" niin silloin se olisi ollut lääkärin vastuulla.

Vierailija
14/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, hysteerikot keksineet uuden tavan todistella hysteeriään 😂😂

Vierailija
15/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne sairaudet alkavat. Ensin on pieni outo tunne, "tulen ehkä kipeäksi". Jos ei silloin älyä ottaa konetta mukaan kotiin tai ei voi ollenkaan tehdä etätöitä, ei auta kuin mennä seuraavana työpäivänä töihin.

Vierailija
16/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lääkäriin pääsyyn tarvita jotain erityisiä oireita. Sinne mennään jos itse ei koe voivansa mennä töihin. Korona-testiin ei tokikaan suoraan pääse jos oireet ovat kovin  lieviä. Mutta lääkäriin siis pääsee ja sinne aloittaja olisi voinut mennä. Jos lääkäri olisi sanonut että "töihin vain" niin silloin se olisi ollut lääkärin vastuulla.

Ei ainakaan työterveyshuoltoon pääse noin pienillä oireilla ja vielä vähemmän julkisen puolen lääkärille.

Vierailija
17/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea itse tietää, mitkä ovat koronan (lieviä) oireita. Nyt keväällä monilla on monenlaisia allergiaoireita, itselläni niihin on aiemminkin kuulunut myös lämpöily ym.

Vierailija
18/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten aika stressaavaa. Mulla on viimeisen kuukauden aikana ollut aina välillä kaikenlaisia ihmeoireita, jotka kuitenkin katoavat aina muutaman tunnin sisällä: yhtäkkiä nenä saattaa mennä tukkoon, yskittää, nousee kuume, on hiton kylmä tai kuuma, pistelee koko kroppaan, silmäluomia kutittaa ja punottaa, vatsa on aivan kuralla ja siihen sattuu ja sitten seuraavaksi nää kaikki oireet vain katoaa.

Vierailija
19/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeutukaa hyvänen aika hoitoon. Ei korona, vaan mielenterveyshoitoon.

Vierailija
20/27 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiitollinen, että edes joku osoittaa katumuksen merkkejä. Minusta olisi ollut reilua, että matkaajat olisivat esittäneet julkisen anteeksipyynnön. Osoittaa edes jonkinlaista inhimillisyyttä ja muiden (syyttömien) huomioimista.

Kuka pyytää matkailijoilta anteeksi? Kenties Kiinan hallitus, vai ne italialaiset vai espanjalaiset? En nyt uhriutuis tässä noin rankasti, ei tässä kukaan ole SYYLLINEN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan