Jo on aikoihin eletty: Joku vuokraa makkaristaan parvea hintaan 400e/kk!
Koronalama näyttää rantautuneen Helsinkiin täysillä. Ihmiset epätoivoissaan keksivät kaikenlaisia keinoja maksaa laskut, vuokran yms.
Helsingin maineikkaassa Kaivopuiston kaupunginosassa yksi onneton on keksinyt vuokrata makuuhuoneestaan parvea asunnottomalle. Nainen asuu myös itse asunnossaa, myös makuuhuoneessa, mutta antaa makuuhuonestaan parven vuokralle.
Kelpaisiko sinulle?
https://www.tori.fi/uusimaa/Yopymispaikka_Ullanlinnassa_vapaa_2_5_2020_…
Kommentit (104)
Olisiko tuo niitä niin sanottuja "patjapaikkoja"?
Luin lehdestä, että Helsingissä myydään asuntoihin patjapaikkoja. Yhdessä huoneessa on patjoja vieri vieressä, tai useammassakin. Muistaakseni lehdessä sanottiin, että parhaillaan asunnossa on ollut kaksikymmentä ihmistä patjoilla.
Vuokra tuosta asunnosta taitaa olla melkoinen: 50 neliötä Kaivopuistossa. On se varmaan 1000 euroa, enemmänkin. Se on aika iso menoerä yksin asuvalle, varsinkin jos friikku tms. jollain kulttuurialalla. (Nainen kai kertoi kirjouttavansa päivisin jotain.)
No mikäs tuossa on vikana? Yrittää saa ja tarvettakin moiselle voi olla.
Mä voisin kans vuokrata mun alkovea parilla sadalla, onko kiinnostuneita? Verho kuuluu pakettiin 🤣
Eikö kukaan ole kertonut naiselle, että hänen kannattaisi nyt neuvotella vuokranantajansa kanssa? Jos jopa suuret ulkomaalaiset pääomasijoittajat antavat vuokra-alennusta yrittäjille, eikö voisi ajattella, että myös tavalliset vuokralaiset saisivat hieman alennusta - jos tilanne on tosiaan näin hurja kuin ilmoituksesta voi päätellä.
En, haluan olla yksin, enkä osaa nukkua jos samassa asunnossa on toinen ihminen.
No airbnb:stä eroaa paljonkin, siellä ei omistajan kanssa tarvi asua. Mutta soluasuntoon verrattavissa kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
En, haluan olla yksin, enkä osaa nukkua jos samassa asunnossa on toinen ihminen.
Käy intti, niin opit olemaan?
Onhan Helsingissä toisaalta paljon paperittomia ja ihan asunnottomiakin. Mutta heille 400 euroa taitaa olla liikaa. Ja nyt keväällähän alkaa olla sen verran hyvät säät, että moni asunnoton ja täysin tuloton muuttaa mieluummin metsään - ja säästää tuon 400 euroa vaikka leipään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta soluasuntoon verrattavissa kylläkin.
Ei tod.
Ilmeisesti nainen itse nukkuu samassa makkarissa kuin parvella nukkuvakin.
Jos Helsingistä saa ihan huoneenkin samalla hinnalla, miksi joku muuttaisi johonkin tavattoman pieneen makkariin parvelle vuokraemäntänsä kanssa?
Nojaa en näe tuota kamalana. Vuokra alueeseen nähden edullinen ja tila on jaettu edes jotenkin.
Itse asuin 2v samassa huoneessa entuudestaan tuntemattoman ihmisen kanssa kun opiskelin Skotlannissa. Yksi työpöytä, yksi wc, kaksi kaappia ja kaksi sänkyä. Jaettu yhteiskeittiö 10 muun opiskelijan kanssa. Ihan tavallista dorm asumista, ei siellä kukaan valittanut tuosta käytännöstä. Ja vuokra oli kalliimpi kuin 400e. Siihen nähden tuo on hyvä diili. Voisin harkita muuttavani.
No syitähän voi olla monia, mitäs se meille kuuluu. Ilmeiseasti tuolla joku jo on asunutkin, kun "kämppä" vapautuu 2.5?
En minäkään tuota pahana pidä, voisi olla ihan mielenkiintoistakin, vaikkapa opiskelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole kertonut naiselle, että hänen kannattaisi nyt neuvotella vuokranantajansa kanssa? Jos jopa suuret ulkomaalaiset pääomasijoittajat antavat vuokra-alennusta yrittäjille, eikö voisi ajattella, että myös tavalliset vuokralaiset saisivat hieman alennusta - jos tilanne on tosiaan näin hurja kuin ilmoituksesta voi päätellä.[/quote
No taitaa olla omistusasunto, tuskin vuokralainen saa alivuokralaista ottaa?
Itsellänikin on vapun jälkeen uuteen asuntoon muutto, vielä on hakunen päälle.
En muuttaisi tuohon.
Mieluummin vaikka metsään, telttaan.