Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsensä häpäisy facessa kerää suosioita

Vierailija
21.04.2020 |

Oletteko huomanneet, että kun joku laittaa ”hyvän” tai jopa nolon kuvan itsestään, se kerää hirveästi tykkäyksiä. Samoin joku ”tosi hauska”päivitys, joka sisältää jonkun kehnon vitsin, kerää suosioita.

Sitten kun joku oikeasti laittaa kauniin kuvan tai kirjoittaa hyvin, sitä tuskin huomataan. Nämä samat jutut keräävät instassa sen sijaan hirveästi tykkäyksiä.

Minkä takia Facebookissa pärjää noloudella, jopa itsensä häpäisyllä? Ihmiset haluavat lukea kavereistaan huonoja juttuja, jotta tuntisivat itsensä paremmaksi? Ja instassa taas tykkäyksiä tulee, koska siellä saattaa olla tuntemattomiakin seuraajia?

Voisiko joku selventää logiikan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki ollaan niin kyllästytty niihin identtisiin kauniisiin ”meillä menee hienosti” -kuviin. Ne eivät yhtään säväytä enää.

Sen sijaan yllätyn suuresti ja pysähdyn katsomaan, kun kaveri jakaa facessa kuvan koronakainalokarvoistaan. Itse ei minusta siihen olisi.

Ei kainalokarvat ole tabu mutta kananmunansileiden ja karvattomien kaunottarien maailmassa luonnollisuus hätkähdyttää ja pysäyttää.

Vierailija
2/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki ollaan niin kyllästytty niihin identtisiin kauniisiin ”meillä menee hienosti” -kuviin. Ne eivät yhtään säväytä enää.

Sen sijaan yllätyn suuresti ja pysähdyn katsomaan, kun kaveri jakaa facessa kuvan koronakainalokarvoistaan. Itse ei minusta siihen olisi.

Ei kainalokarvat ole tabu mutta kananmunansileiden ja karvattomien kaunottarien maailmassa luonnollisuus hätkähdyttää ja pysäyttää.

Noh, en kyllä tarkoittanut näitä meillä menee hienosti -kuvia. Pidän niitäkin aika noloina.

En siis tarkoittanut mitään jatkuvia oman naaman esittelyä näillä hyvillä kuvilla, vaan jotain muuta, joka sisältää myös hienon tekstin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, facebookissa tykkäyksiä saa kaikki kuvat.

Vierailija
4/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä omista kainalokarvoista kuvan jakaminen on hiton noloa. Miksi joku haluaa tehdä itsestään pellen?

Vierailija
5/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpäisithän sinäkin sinäkin juuri itsesi!

Vierailija
6/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa facessa suosiota.

Mulla on siellä joku 250 kaveria. Sen sijaan minulla on oikeita ystäviä vain kourallinen, jotka kyllä yleensä reagoivat minun päivityksiin.

Pitäisi varmaan hankkka jotain hyvän päivän tuttuja, jotta saisin suosiota facessa. Mutta tiedättekö mitä? Minua ei kiinnosta tykkäysten määrä.

Tiedän itse milloin päivityksen on hyvä ja niin tietävät ystävänikin - vaikka päivitys keräisi ”vain” 10 tykkäystä.

En jaksa myydä itseäni somesuosion takia.

Ja joo, tiedän tuon ilmiön, että häpäistään itsensä tykkäysten takia. Sille on oma termikin: narsismi. Narsistit ovat valmiita tekemään kaikkensa saadakseen huomiota.

Vierailija
7/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä omista kainalokarvoista kuvan jakaminen on hiton noloa. Miksi joku haluaa tehdä itsestään pellen?

"Katsokaa mitä korona sai aikaan!" EI elämä ole niin vakavaa ja miksi somessa pitäisi aina esitellä sitä siloteltua ja sheivattua puolta, jos se ei ole todellisuutta.

Vierailija
8/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Katsokaa mitä korona sai aikaan!" EI elämä ole niin vakavaa ja miksi somessa pitäisi aina esitellä sitä siloteltua ja sheivattua puolta, jos se ei ole todellisuutta.

No kakkapökäleistäänkin pitäisi varmaan postailla kuvia.

Vierailija
9/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kakkapökäleistäänkin pitäisi varmaan postailla kuvia.

😂

Vierailija
10/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä FB-tykkäyksillä? YouTubessa voipi olla eri, mutta kun minä laitan FB:iin kuvan, niin haluan vain että kaveritkin näkevät sen kuvan (esim kevään eka kukka, tmv), en siksi että tulisi tykkäyksiä.

Vierailija
11/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että kaikki jäärkevät ja perustellut mielipidekirjoitukset keräävät tosi vähän tykkäyksiä. Ehkäpä se kertoo enemmän seuraajien tyhmyydestä kuin päivityksen tekijästä. 

Oikeastaan se on ihan hyvä merkki, jos somessa on vähän tykkääjiä.

Vierailija
12/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä täydellisiä somekuvia ja -päivityksiä on nähty riittämiin. Lisäksi tällä hetkellä maailmantilanne on hyvin vakava, joten pieni huumori on paikallaan. Oli se sitten itsensä nolaamista tai ei.

Vierailija
13/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niitä täydellisiä somekuvia ja -päivityksiä on nähty riittämiin. Lisäksi tällä hetkellä maailmantilanne on hyvin vakava, joten pieni huumori on paikallaan. Oli se sitten itsensä nolaamista tai ei.

Minusta sellainen itsensä nolaaminen on aina jotenkin epäilyttävää huomio****sta

Vierailija
14/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sellainen itsensä nolaaminen on aina jotenkin epäilyttävää huomio****sta

Ne ainaiset täydelliset naama- ja turistikuvat eivät ole? Puhumattakaan söpöt lemmikki/lapsikuvat? Oikeastaan koko some on pelkkää huomioh'uorausta.