Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen lapsen hampaanpesussa vielä avustatte?

Vierailija
20.04.2020 |

.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 ja 16... 🙄

Vierailija
2/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pesin teinin (16-v poika) hampaat, kun ei osaa itse vielä pitää niistä huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kahdeksan vuotta vanha poika tarvitsee apua vielä. Hän pesee ensin ja minä viimeistelen 😊

Vierailija
4/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus suosituksen, että 10-vuotiaaksi asti pitää aikuisen auttaa. Meillä menty niin, että aamulla saatavat lapset itse jo nuorempana pesaista, mutta illalla aikuinen tekee kunnon hammaspesun vielä 9-vuotiaallekin.

Vierailija
5/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just pesin teinin (16-v poika) hampaat, kun ei osaa itse vielä pitää niistä huolta.

Erityislapsi?

Vierailija
6/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18 ja 16... 🙄

Miten meinaat armeijassa järjestää tämän?

Vierailija
7/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaaksi

Vierailija
8/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VIELÄ? Oletpa toiveikas😂

Vierailija
9/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suositusten mukaan vielä 9-10 - vuotiasta on autettava. Käden hienomotoriikka ei ole riittävän kehittynyt yleensä tätä aiemmin. Kun lapsi osaa kirjoittaa kauniisti, voi vastuuta siirtää lapselle enemmän. Kannattaa kuitenkin säännöllisesti tarkastaa harjaustulos ja tarvittaessa käydä yhdessä läpi kohdat jotka jää likaiseksi (yleensä ienrajat).

T. Hammashoitaja

Vierailija
10/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18 ja 16... 🙄

Se on sitten niitten ongelma.

Vierailija
11/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suositusten mukaan vielä 9-10 - vuotiasta on autettava. Käden hienomotoriikka ei ole riittävän kehittynyt yleensä tätä aiemmin. Kun lapsi osaa kirjoittaa kauniisti, voi vastuuta siirtää lapselle enemmän. Kannattaa kuitenkin säännöllisesti tarkastaa harjaustulos ja tarvittaessa käydä yhdessä läpi kohdat jotka jää likaiseksi (yleensä ienrajat).

T. Hammashoitaja

Tässä on ongelmana se, että hammashoitolassa neuvotaan näin, mutta kun (jos) lapsi käy psykologilla, niin siellä kauhistellaan, kun ei lapsi ole jo 8-9-vuotiaana omatoiminen tässä asiassa. Että puun ja kuoren välissä on vanhempi tässä tilanteessa. Oikein et voi toimia.

Vierailija
12/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18 ja 16... 🙄

C-paperit taitaa saada molemmat

Vierailija
13/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hammas- ja muustakin hygieniasta huolehtimisen, pukeutumisen, itsenäisen syömisen ja vessakäyttäytymisen pitäisi sujua jo silloin, kun ollaan iässä, jossa kesäleirit ja yökyläily alkaa olla ajankohtaisia.

Ja eiköhän se useimmilla sujukin, ainakaan ollessani kymppileirillä ei kukaan kavereista mennyt pyytämään leiriohjaajilta apua hampaiden pesussa, tai muidenkaan perustarpeiden täyttämisessä.

Vierailija
14/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme lapsen alkaa joskus 7-8-vuotiaana pestä itse hampaansa, koska hän oli hienomotorisesti taitava ja vastuuntuntoinen. On pessyt aamuin illoin kaksi minuuttia sähköhammasharjalla. Nyt 9-vuotiaana todettiin alkavat reiät molemmilla puolilla pysyvissä takahampaissa.

Eli toisin toimisin nykytiedolla.

Vierailija
15/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoimme lapsen alkaa joskus 7-8-vuotiaana pestä itse hampaansa, koska hän oli hienomotorisesti taitava ja vastuuntuntoinen. On pessyt aamuin illoin kaksi minuuttia sähköhammasharjalla. Nyt 9-vuotiaana todettiin alkavat reiät molemmilla puolilla pysyvissä takahampaissa.

Eli toisin toimisin nykytiedolla.

Sama meillä. Jos luette tätä 7-vuotiaiden vanhemmat, niin jatkakaa lastenne hampaiden harjausta.

Vierailija
16/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Perttipä(56v) osaa pestä hamulinsa jo ihan itse!

T: Raili

17/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16

Vierailija
18/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän Perttipä(56v) osaa pestä hamulinsa jo ihan itse!

T: Raili

Enkä osaa, sä vaan vihaat mua etkä haluu auttaa ku syytät mua siitä ku iskä lähti Martan matkaan.

-Pertti

Vierailija
19/19 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Hammashoitaja

Tässä on ongelmana se, että hammashoitolassa neuvotaan näin, mutta kun (jos) lapsi käy psykologilla, niin siellä kauhistellaan, kun ei lapsi ole jo 8-9-vuotiaana omatoiminen tässä asiassa. Että puun ja kuoren välissä on vanhempi tässä tilanteessa. Oikein et voi toimia.

Tottakai on hyvä antaa lapsen opetella hampaiden pesua mahdollisimman aikaisin, vaikka 7-vuotiaana, mutta ei sitä kannata kokonaan jättää hänen vastuulleen. Meidän 10 v. vaikuttaa niin huithapelilta hammaspesun suhteen, että hän on vasta 10 vuotta täytettyään alkanut periaatteessa pestä hampaita itse, mutta me vanhemmat teemme edelleen iltahammaspesun 1-2 kertaa viikossa.

Psykologille voit kertoa, että ette vielä luota lapsen tekemään hammaspesuun vaan pesette välillä myös itse lapsen hampaat. Sanokoot sitten mitä sanoo. Hampaiden reikiintymisen estäminen on se hammaspesun idea ja ainakin minulle se on tärkeä asia, että lapsen hampaat pysyvät reijättöminä, toisin kuin omani, jotka pesin varmaan jo 6-vuotiaana yksin ilman mitään valvontaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi