Mites palstalaisten kesälomat?
Työssäkäyvät saatteko pitää lomat perinteiseen tapaan kesä-heinä-elokuussa vai onko tullut pakko pitää lomia aiemmin pois?
Kommentit (9)
Lomatoiveeni oli heinäkuun alusta neljä viikkoa, mutta aikaistettiin kuukaudella...
Pidän viikon kesäkuussa ja kolme heinäkuussa, mutta muutokset on vielä mahdollisia.
Aikaisintaan heinäkuussa saa pitää pois, jos vielä silloinkaan. Säästän pari viikkoa syksylle, koska silloin pääsee todennäköisesti jo matkustamaan, ja otan loppukesästä osan. Loput joulun aikoihin.
Juhannuksesta neljä viikkoa. Lomia jää sitten vielä käyttämättä kolme viikkoa kun vaihdoin lomarahoja vapaaksi.
Ihan ok vaikka heinäkuun matka jää varmasti tekemättä. Mitään ei oltu varattu vielä edes.
Ihan normaalisti tässä on töitä tehty koko ajan ja loman pidän myös tavalliseen tapaani heinäkuussa, joka on vuoden hiljaisin aika alallamme.
Juhannus-elokuun puoliväli ei ole kukaan meillä lomalla, koska kesätyöntekijöitä ei voi ottaa niin paljon kuin normaalisti eli vakkareiden oltava töissä. Itse olen toukokuun lomalla.
Kesäkuulle merkkasin, ei ole vielä hyväksytty. Meillä lomissa ruuhkaa juhannuksen jälkeen, pakko ainakin joidenkin siirtää lomiaan. Saa nähdä, miten käy. Itse en ainakaan heinäkuussa haluaisi edes lomaa pitää, kun koko muukin Suomi on lomalla, ja joka paikkaan jonoja.
Loma 6.7.-2.8. Ajalle varattu lomamatka varmaan peruuntuu, mut semmosta se on. Teen työtäni lastensuojelussa, joten töissä käyn koko ajan.