Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entä jos pariskunta kuolee samaan aikaan?

Vierailija
20.04.2020 |

Voiko heille pitää yhteiset hautajaiset ja haudata samaan hautaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä

Vierailija
2/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen ollut sellaisissa hautajaisissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, miksei voisi?

Vierailija
4/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo ja pappa kuolivat melkein samaan aikaan. Tai no, oli siinä noin viikko väliä. Yhteiset hautajaiset oli. Parempi ehkä niin.

Kauheinta olisi ollut, että toinen olisi kuollut ja haudattu. Ja heti hautajaisten jälkeen toinen olisi sitten vasta kuollut. 

Vierailija
5/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saman henkirikoksen uhrit on siunattu samassa tilaisuudessa. Esim. v. -97 poliisisurmat, Bodomin ja Tulilahden murhat...

Vierailija
6/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Onhan noita tapauksia. Esimerkiksi kolarissa menee pariskuntia/perheitä ja vanhukset voivat kuolla ns luonnostaan lähes perätysten, kun tulee suuri järkytys toisen kuolemasta ja toinen menee perässä. Itse ole ollut hautajaisissa joissa haudattiin pari ja heidän aikuinen lapsensa. Olivat autokolarissa.

Vierailija
7/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ddddd332 kirjoitti:

Mun mummo ja pappa kuolivat melkein samaan aikaan. Tai no, oli siinä noin viikko väliä. Yhteiset hautajaiset oli. Parempi ehkä niin.

Kauheinta olisi ollut, että toinen olisi kuollut ja haudattu. Ja heti hautajaisten jälkeen toinen olisi sitten vasta kuollut. 

Meillä oli sama. 

Vierailija
8/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on muuten joskus kova selvittely ja tappelu jälkikäteen kumpi kuoli ensin, perimisjärjestyksen kannalta. Sillä voi olla isokin merkitys jos ei ole rintaperillisiä, tai ei-yhteisiä lapsia.

Vierailija
9/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bodomin ja Tulilahden murhat...

Näiden uhrit haudattiin vieläpä samoihin hautoihin.

Vierailija
10/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ddddd332 kirjoitti:

Meillä oli noin. Pappa kuoli syyskuun alussa, hautajaiset oli siitä 3 vko kuluttua ja mummo kuoli 2 päivää hautajaisten jälkeen.

Vierailija
11/11 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kuoli kk sitten ja mä aion kuolla kohta.Olen vasta tutkinut eri vaihtoehtoja.