Entä jos pariskunta kuolee samaan aikaan?
Voiko heille pitää yhteiset hautajaiset ja haudata samaan hautaan?
Kommentit (11)
Kyllä, olen ollut sellaisissa hautajaisissa.
Mun mummo ja pappa kuolivat melkein samaan aikaan. Tai no, oli siinä noin viikko väliä. Yhteiset hautajaiset oli. Parempi ehkä niin.
Kauheinta olisi ollut, että toinen olisi kuollut ja haudattu. Ja heti hautajaisten jälkeen toinen olisi sitten vasta kuollut.
Joskus saman henkirikoksen uhrit on siunattu samassa tilaisuudessa. Esim. v. -97 poliisisurmat, Bodomin ja Tulilahden murhat...
Tietenkin. Onhan noita tapauksia. Esimerkiksi kolarissa menee pariskuntia/perheitä ja vanhukset voivat kuolla ns luonnostaan lähes perätysten, kun tulee suuri järkytys toisen kuolemasta ja toinen menee perässä. Itse ole ollut hautajaisissa joissa haudattiin pari ja heidän aikuinen lapsensa. Olivat autokolarissa.
ddddd332 kirjoitti:
Mun mummo ja pappa kuolivat melkein samaan aikaan. Tai no, oli siinä noin viikko väliä. Yhteiset hautajaiset oli. Parempi ehkä niin.
Kauheinta olisi ollut, että toinen olisi kuollut ja haudattu. Ja heti hautajaisten jälkeen toinen olisi sitten vasta kuollut.
Meillä oli sama.
Siinä on muuten joskus kova selvittely ja tappelu jälkikäteen kumpi kuoli ensin, perimisjärjestyksen kannalta. Sillä voi olla isokin merkitys jos ei ole rintaperillisiä, tai ei-yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Bodomin ja Tulilahden murhat...
Näiden uhrit haudattiin vieläpä samoihin hautoihin.
ddddd332 kirjoitti:
Meillä oli noin. Pappa kuoli syyskuun alussa, hautajaiset oli siitä 3 vko kuluttua ja mummo kuoli 2 päivää hautajaisten jälkeen.
Vaimo kuoli kk sitten ja mä aion kuolla kohta.Olen vasta tutkinut eri vaihtoehtoja.
kyllä