BMI on 37. Olenko mä riskiryhmää ja kuoleman oma, jos sairastun koronaan?
Kommentit (14)
Se että on riskiryhmää, ei tarkoita että automaattisesti kuolee jos saa koronan.
No et ole, keuhkot on hyvässä kunnossa sulla.
Mutta vielä ehdit laihduttaa! Itse olin 170 cm/85kg helmikuun lopulla, nyt 80 kg, kun jätin sokerin ja vehnäjauhon pois ja reippaasti lisää liikuntaa Ja painoindeksi nyt 27. Tsemppiä!!
Olet kuoleman oma, vaikka et sairastuisikaan!
Koronaan kuoleminen sun ikäisenä olisi suorastaan mahdotonta.
Olet riskiryhmässä, mutta ei se tarkoita, että automaattisesti kuolet, jos saat koronan. Riski on suurempi.
Riskiryhmää kyllä, mutta ei se riski kuolla silti ikäiselläsi järin suuri ole.
Eikä muutenkaan aina riskiryhmä tarkoita vakavaa Itselläni BMI 42 ja sairastin koronan (todettu testillä) maaliskuussa. Oli hyvin lievä tauti, tavallista kausilfunssaa paljon lievempi. Päivä lihassärkyä, sitten lievästi kipeää ja kuumeista oloa noin viikko, ilman että kuumetta varsinaisesti olisi olllut kun mittasi, ja aamuisin yskitti paksua limaa. Siinä se. En tarvinnut sairaslomaakaan päivääkään, koska pystyn tekemään etänä työni, ja olo oli niin hyvä ettei yhtään tarvinnut lepoa normaalia enempää istumatyöstä.
Kukaan ei tiedä miten sinun kävisi. Tuppaa itsesi täyteen C-vitamiinia jos ilmenee mitään lieviäkään oireita. Se ehkä auttaa tai sitten ei.
37,5 mun painoindeksi. Liikun paljon, sinäkin? Enkä polta enkä juo.
Vaikea sanoa miten meidän käy.
Ei siitä koronasta tiedä, kenelle se on kohtalokas, mutta kyllä sinun kannattaa nyt vaihtaa sokeriherkut terveelliseen ruokaan. Näin pidät huolta vitamiinien saamisesta, ehkä vahvistat vastustuskykyäsi ja varmaan samalla laihdutkin. Voi olla, että korona osuu kohdallesi vasta kuukauden kuluttua. Ennen sitä ehdit parantaa tilannettasi ihan hyvin. Muista myös päivittäinen pitkä kävelylenkki, jolla parannat kuntonasi ja keuhkojesi hapenottokykyä. Olet sitten valmiimpi, kun korona iskee. Samalla olet varmasti myös hoikistunut. Tsemppiä!
Suurentunut riski sinulla on vakavaan tautimuotoon.
Ota tämä loistavana tilaisuutena muuttaa suuntaa. Korona tuo lisämotivaatiota. Kun toinen aalto tulee syksyllä, voit olla jo paljon kevyempi! Kriittinen raja on bmi 30. Lähde tavoittelemaan sitä.
Olet kyllä.