Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana; rauhallinen leposyke, normaalia?

Vierailija
20.04.2020 |

Niin? Nyt menossa 8+4. Joka paikassa lukee vain korkeasta leposykkeestä ja ylipäätään korkeasta sykkeestä. Minulla on leposyke 70-74.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole aika korkea leposyke? Matala olisi 60 tai alle.

Vierailija
2/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole aika korkea leposyke? Matala olisi 60 tai alle.

Aijaa! Jotenkin ajatellut sen matalana/ rauhallisena kun verrannut siihen mitä lukenut muilla olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ajatellut, että raskaana syke olisi jotenkin erityinen verrattuna muuhun elämään. Vai miten sinä sen ajattelit? Minulla on aina ollut korkeanpuoleinen leposyke (olen ollut työni puolesta melko tarkassa terveyssyynissä vuosittain), kun se on noin 70, en koskaan ole (kun siis ylipäätään olen sitä mitannut) saanut alle 60 sykkeitä. Miehelläni sen sijaan on leposyke noin 55. Hän on kovakuntoisempi ollut aina kuin minä. Sitä en muista millainen syke minulla oli raskauksien aikana, ei sitä varmaan mitenkään erityisesti silloin seurattu muuten kuin neuvolakäyntien verenpaineen mittauksissa.

Vierailija
4/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normaali leposyke 50-60, joten tuo 70-75 kuulostaa aika korkelta leposykkeeksi.

Leposyke on siis se syke, kun makaat aloillasi tekemättä mitään.

Vierailija
5/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ajatellut, että raskaana syke olisi jotenkin erityinen verrattuna muuhun elämään. Vai miten sinä sen ajattelit? Minulla on aina ollut korkeanpuoleinen leposyke (olen ollut työni puolesta melko tarkassa terveyssyynissä vuosittain), kun se on noin 70, en koskaan ole (kun siis ylipäätään olen sitä mitannut) saanut alle 60 sykkeitä. Miehelläni sen sijaan on leposyke noin 55. Hän on kovakuntoisempi ollut aina kuin minä. Sitä en muista millainen syke minulla oli raskauksien aikana, ei sitä varmaan mitenkään erityisesti silloin seurattu muuten kuin neuvolakäyntien verenpaineen mittauksissa.

Olen vain lukenut aiheesta ja älyrannekkeen avulla välillä mittaillut sykkeitä. Meillä sama homma miehen kanssa, että hänellä luonnostaan matala leposyke. Itse aloin vain näitä syke asioita mietiskelemään tässä raskauden aikana. Mutta eipä sillä liene väliä kun olo on hyvä niin sehän on pääasia.

Vierailija
6/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on normaali leposyke 50-60, joten tuo 70-75 kuulostaa aika korkelta leposykkeeksi.

Leposyke on siis se syke, kun makaat aloillasi tekemättä mitään.

Joo, mittasin leposykkeen tuossa äsken herättyäni sängyssä maatessa.

Vierailija
7/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yli 100 leposyke. Olo oli tosi hirveä. Oli kuulemma normaalia.

Vit##taa vieläkin se terkkari. Vähätteli joka asiaa muutenkin.

Vierailija
8/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yli 100 leposyke. Olo oli tosi hirveä. Oli kuulemma normaalia.

Vit##taa vieläkin se terkkari. Vähätteli joka asiaa muutenkin.

No jopas! Ei se kyllä ihan normaalilta kuulosta.

Vierailija
9/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tulee pitkät kuukaudet, jos jo tuota asiaa mietit. Raskaus tuo tullessaan vaikka mitä, jonka miettimiseen voi käyttää turhaa aikaa ja energiaa vaikka miten paljon. Samoin vauvanhoitokin on toisille tähtitieteeseen verrattavaa toimintaa. 

Mummo neuvoo: nauti raskaudestasi ja huolestu vasta sitten, jos siihen oikeasti on aihetta. Todennäköisesti ei ole missään vaiheessa. Ja sitten kun vauva syntyy, nauti siitä lyhyestä hetkestä kun se on vauva. Turha stressaaminen ja säätäminen on, no, turhaa. hyödytöntä.

Vierailija
10/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle tulee pitkät kuukaudet, jos jo tuota asiaa mietit. Raskaus tuo tullessaan vaikka mitä, jonka miettimiseen voi käyttää turhaa aikaa ja energiaa vaikka miten paljon. Samoin vauvanhoitokin on toisille tähtitieteeseen verrattavaa toimintaa. 

Mummo neuvoo: nauti raskaudestasi ja huolestu vasta sitten, jos siihen oikeasti on aihetta. Todennäköisesti ei ole missään vaiheessa. Ja sitten kun vauva syntyy, nauti siitä lyhyestä hetkestä kun se on vauva. Turha stressaaminen ja säätäminen on, no, turhaa. hyödytöntä.

Viisaita sanoja, pidän mielessä!

Vierailija
11/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
12/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä nyt ymmärrä mitä ap avauksellaan hakee. Sitäkö, että jollain palstalla raskaanaolevat ovat kertoneet, että heillä on korkeat leposykkeet ja siihen verrattuna hänen korkeahko tuntuu matalalta, vai mistä on kyse?

Vierailija
13/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposykkeesi ei ole matala, vaan normaalin yläkantissa. Ja sulla on vielä hyvin vähän viikkojakin. Ei ole tavoiteltavaa edes raskaana, että leposyke huitelisi tosi korkealla. Korkea leposyke kertoo, että sydän joutuu työskentelemään kovasti.

Vierailija
14/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua koko aloituksen pointtia. Siis sä olet lukenut ihmisten huolia korkeasta leposykkeestä, ja sun mielestä se olisi normaalia, ja sä haluaisit myös sellaisen, koska olet huolissasi että olet erilainen normaalin sykkeesi kanssa? No on meitä moneen junaan tosiaan. Menepä päivystykseen vaikka.

Vierailija
15/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian korkea on tuo leposyke. Ota puheeksi neuvolassa. Voi ennakoida raskausmyrkytystä, mutta siihen on estolääke jos sen aloittaa ajoissa! Mittaavat sitten verenpaineet neuvolassa, varmaan nekin koholla.

Mulla leposyke 55, raskausviikkoja nyt 14+

Vierailija
16/16 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan googlaamallakin löytää tiedon, että leposyke voi olla raskausaikana normaalia korkeampi.