Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astmaatikot: Onko Fjällrävenin vaatteissa ollut uutena joku käsittely joka ois aiheuttanut teille oireita?

Vierailija
19.04.2020 |

Itse tilasin ensimmäistä kertaa Fjällrävenin vaatteen, yhden takin. Heti kun kaivoin sen paketista ja kokeilin sitä, niin mua alkoi yskittää ja poltella keuhkoja. Aluksi luulin että se oli vaan sattumaa, mutta useiden viiikkojen jälkeen on pakko todeta että kyllä ne siitä takista johtuu. Aina kun olen kaivanut sen pussistaan esiin ja käsitellyt sitä niin samat oireet ilmaantuu. Pitkään pähkäilin että palauttaisinko sen tuon takia vai auttaisko pesu. Koska se oli muuten niin kiva, niin en lopulta palauttanut, vaan pistin pesuun ja ajattelin että pakko sen on auttaa. Harmikseni jouduin vain nyt huomamaan että tuo pesukaan ei näköjään auttanut tai se auttoi vain lievästi. Oireita tulee edelleen takkia käsitellessä, ei ihan niin pahoja kuin aluksi, mutta tulee kuitenkin. Etenkin silloin tuli kun takki oli märkä ja otin sen koneesta. Ikinä mistään uudesta vaatteesta ei ole tullut vastavaa. Yleensä mulle tulee oireita vain tupakansavusta, kloriitista ja joistain wc-raikastinsuihkeista. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko valmistettukin ruotsissa? Ota yhteys valmistajaan ja kysy.

Ei. Vietnamissa on valmistettu, mutta luulisi että Fjällräven kuitenkin määrää mitä aineita valmistuksessa saa käyttää ja mitä ei.

-aloittaja

Olen joskus lukenut että tekstiileissä on homeenestoaineita joilla estetään rahdin aikainen homehtuminen. En tiedä onko näin enää nykypäivänä.

Vierailija
22/23 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese monta kertaa. Vähintään 3 kertaa, mieluusti useammin jotta se vahaus poistuu. Ei tuo yksi pesukerta mitään vielä auta.

Niin kai se täytyy koittaa pestä. Pitää kai käydä ostamassa sitä jonkun aiemmin suosittelemaa etikkaakin.

-aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pinnoitteet ja käsittelyt aiheuttaa toisille ongelmia. Ja kosteissa maissa käytetään säilytyksessä homeenestoaineita , vaikka vaatteessa ei käyttäisi. Vähiten varmaan tuollainen vaha aiheuttaa mitään, mutta siinä on joku muu pinnoite ensin, mitä sitten ylläpidetään vahalla. Usein tummansininen on paljon oireita aiheuttava. Jopa enemmän kuin musta. Siksi ennenvanhaan vauvojen vaatteet ovat olleet hyvin hennosti värjättyjä tai vaaleita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi