FB marketplacen kaupankäynnin vaikeudesta
Olen innokas kierrättäjä ja pistän usein vanhoja kamoja myyntiin Facebookin kirppisryhmiin. Usein menee niistä ilmoitus myös automaattisesti marketplace-osastolle. Useinmiten kaupankäynti sujuu ihan OK, vaikka tietty nettikaupoissa aina riittää hankalia ihmisiä ja muuten vaan vänkääjiä, ei tässä mitään, kokemusta on - mutta mikä siinä on, että noista marketplacen ilmotuksista kun ottaa yhteyttä joku oletettavasti Lähi-idästä tmv ulkomaalaistaustainen, niin niistä kaupoista ei tule yhtään mitään? Mä en sano tätä ollakseni muukalaisvihaaja, vaan aidosti ihmettelen koska en heitä syrji kaupanteossa, vaan alan siihen viestinvaihtoon aina ihan niin kuin muidenkin kanssa, mutta jälkeenpäin laskien kaupat on onnistunu niinkun piti ehkä yhden tai kahden kanssa. Eka alkaa vänkäys hinnasta, jos edes yhteistä kieltä löytyy. Sitten kysytään että voinko tuoda paikkaan x vaikka ilmoituksessa lukee selvästi että nouto ainoastaan paikasta y. No OK. Lopulta toteaa hakevansa töiden jälkeen tai jonain päivänä. Kellonaika tulee ja menee ja hakija ei koskaan saavu tai vaan feidaa hieman aikaisemmin kaupankäynnissä peruuttamatta kuitenkaan kauppoja. Mikä ***vetti tästä tekee niin vaikeaa käyttäytyä kunnolla ja kohteliaasti? Mikä tässä on se syy kulttuurieroon jämptiydessä? Siksi postailen, koska tosiaan oon yrittäny kauppoja lukemattomien kanssa mutta nykysin arvaan jo etukäteen että eihän tästä tuu yhtään mitään vaikka yritän silti sopia ne kaupat tasavertaisuuden vuoksi. Palaa hermo!