Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sillävälin Ruotsissa, ulkoilutapahtumissa koolla ennätysmäärät ihmisiä. Korona yhdistää meitä ja tuo meidät yhteen toteaa Annette 84v.

Vierailija
19.04.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11313133?origin=rss
Ruotsalaiset oluet on hyviä mutta taitaa niillä olla jotain erikoista juomavedessäkin

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituilla ulkoilureiteillä on kulkenut väkeä välillä ruuhkaksi asti ja jonoja on kertynyt puistokahviloiden ulkopuolella.

Monilta ovat turvavälit unohtuneet, kun on uppoudututtu keskusteluihin ystävien kanssa.

Kävelytiellä kulkenut vanhus joutui heiluttamaan käsiään tilaa saadakseen.

Absurdan.

Vierailija
2/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Denialismi suurvalta, pitkät perinteet sosiaalidemokratiasta.

Ruotsissa huutokauppakeisari ei saa vaan miljoonia vaan kymmeniä, satoja miljoonia--summia joita Suomessa liikemiehet on tottunut saamaan vaan suorassa yhteydessä hallitukseen ja pääministeriin liittyvissä "kaupoissa" ja "toimitussopimuksissa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pitkää nuo alkaa tungeksi aan tänne jos korona jatkuu. Holtitonta.

Viha tulta Trumpilta oli ihan hyvää pointti että Ruotsalaiset kieltäytyy katsomasta ja hyväksymästä tosiasioita

Vierailija
4/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Suomi siirtyy pian Ruotsin linjalle. Meillä ei ole varaa tuhota maamme taloutta koronan takia, koska jos talous romahtaa, hyvinvointivaltiosta ja toimivasta terveydenhuollosta on pian jäljellä pelkkä muisto vaan.

Vierailija
5/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettea voi harmittaa 3 viikon kuluttua kun makaa teholla tai arkussa :(

Vierailija
6/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heja Sverige!

Vierailija
7/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ymmärtää kuoleman olevan välttämätön osa elämää. Toisille tämä ei mene jakeluun sitten millään. Meistä aivan kaikkien kuuluu kuolla. Minun, minun lapsien, minun puolison, minun vanhempien ja sisarusteni.

Myös suomalaisista suurin osa ymmärtää tämän. Tällä palstalla huuteelee ne, jotka pelko on täysin sokaissut. Mikään ei tee ihmisestä yhtä hyödytöntä kuin se, että tämä on pelon vallassa. Tämä pelko, jota media on nyt joitain kuukausia viljellyt ja ihmisiin tartuttanut on paljon vakavampi tila kuin koronaan kupsahtavat vanhukset ja muutenkin sairaat. Pelko on fasismille oivaa kasvumaata. Jotkut vaativat jo nyt pakkorokotuksia, ihmisten pakkoseurantaa, eristämistä, liikkumisen rajoittamista, sosiaalista paineistamista toimimaan tietyllä tavalla, ihmisten kehoihin tunkeutumista pakkotestaamisilla. Logiikka ei päde ihmiseen, joka pelkää. Tällainen ihminen uskoo, että tauti katoaa suomesta avaruuteen kunhan vain ollaan kaikki kotona. Hän ei ymmärrä, että huomista ja yhteiskuntaa ei ole ilman, että yhteiskunta taas käynnistetään. Hän ei ymmärrä, että tehohoidon kannalta valtion kassassa on pakko olla rahaa ja sitä rahaa sinne saadaan ainostaan siten, että ihmiset maksavat veroja palkastaan. Hän ei ymmärrä, että 80-vuotias kuolee. Hän pelkää omaa kuolemaansa ja menee sitä piiloon sängyn alle. Hän yrittää pelätä ja huolehtia itsensä onnelliseksi obsessoimalla pahoista uutisista.

Tauteja tulee ja menee. Niin on ollut miljardi vuotta ja niin tulee olemaan niin kauan kuin tällä planeetalla elämää on. Jotkut kuolee, suurin osa ei. Elämä jatkuu. Kuolema ei ole loppu. Tutki sisintäsi ja keskustele asiasta Luojasi kanssa. Jumala kuulee kun pelottaa. Enkä nyt puhu minkään uskonnon jumalasta - Jumala on uskontoja suurempi. Joku joskus sanoi, että jos sinulla on huolia, kanna ne Jumalan eteen. Tämä toimii.

Vierailija
8/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee Suomen ja Ruotsin eron. Jos suomessa sanottaisiin, että kaikki kokoontumiset on taas sallittuja niin ihmiset palaisi puistoista ja lenkkipoluilta koteihinsa tuijottamaan puhelintaan.

Vierailija
9/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisten diskuteerauskulttuurissa päätökset tehdään tarkkaan harkitusti. Suomen hölmölässä mennään joukkopsykoosiin ja laitetaan paniikissa tiukkoja rajoituksia päälle, vaikka lopputulos on kahta kauheampi, kun talous romahtaa ja sosiaaliset ongelmat räjähtää käsiin.

Vierailija
10/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Suomi siirtyy pian Ruotsin linjalle. Meillä ei ole varaa tuhota maamme taloutta koronan takia, koska jos talous romahtaa, hyvinvointivaltiosta ja toimivasta terveydenhuollosta on pian jäljellä pelkkä muisto vaan.

Suomen talous pärjää jatkossakin hyvin ilman laumojen vaellusta ja maleksimista kuppiloissa ja kahviloissa. Ruotsissa ei ole mitään rotia eli ihan Italian linjalla mennään. Ei puutu kuin poskipusut.

Suomen pitää seurata Saksan mallia.

Vierailija
11/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaisten diskuteerauskulttuurissa päätökset tehdään tarkkaan harkitusti. Suomen hölmölässä mennään joukkopsykoosiin ja laitetaan paniikissa tiukkoja rajoituksia päälle, vaikka lopputulos on kahta kauheampi, kun talous romahtaa ja sosiaaliset ongelmat räjähtää käsiin.

Nimenomaan löperössä diskuteerauskulttuurissa. Suomen rajoitukset ei ole edes tiukkoja muihin Euroopan valtioihin verrattuna. Kyllä me pärjätään jonkun aikaa ilman ylihinnoiteltuja latteja ja baarielämää. Rajoitukset on iskenyt pahimmin vain viihde-elämään. Täysin turhaan rakennetut ostarit saa mennäkin, samoja kauppoja kaikki täynnä, enimmäkseen roskaa. Elintarviketeollisuudella tuskin on muuta hätää kuin mistä sais orjatyövoimaa.

Vierailija
12/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annettella on ollut jo pitkä elämä. Ehkä hän lähteekin mieluummin saappaat jalassa.

Vierailija
13/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annettella on ollut jo pitkä elämä. Ehkä hän lähteekin mieluummin saappaat jalassa.

Sanopa muuta. Itse ainakin pelkään paljon kuolemaa enemmän sitä, että joutuisin vuosikausiksi johonkin laitokseen makaamaan märissä kakkavaipoissa.

Vierailija
14/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta. Itse ainakin pelkään paljon kuolemaa enemmän sitä, että joutuisin vuosikausiksi johonkin laitokseen makaamaan märissä kakkavaipoissa.

Jep. Ja aika kamalaa joku Parkinson potilaan hidas kituminen kohti kuolemaa. Elämä on joillekkin todella armotonta.

Vierailija
15/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vain ymmärtää kuoleman olevan välttämätön osa elämää. Toisille tämä ei mene jakeluun sitten millään. Meistä aivan kaikkien kuuluu kuolla. Minun, minun lapsien, minun puolison, minun vanhempien ja sisarusteni.

Myös suomalaisista suurin osa ymmärtää tämän. Tällä palstalla huuteelee ne, jotka pelko on täysin sokaissut. Mikään ei tee ihmisestä yhtä hyödytöntä kuin se, että tämä on pelon vallassa. Tämä pelko, jota media on nyt joitain kuukausia viljellyt ja ihmisiin tartuttanut on paljon vakavampi tila kuin koronaan kupsahtavat vanhukset ja muutenkin sairaat. Pelko on fasismille oivaa kasvumaata. Jotkut vaativat jo nyt pakkorokotuksia, ihmisten pakkoseurantaa, eristämistä, liikkumisen rajoittamista, sosiaalista paineistamista toimimaan tietyllä tavalla, ihmisten kehoihin tunkeutumista pakkotestaamisilla. Logiikka ei päde ihmiseen, joka pelkää. Tällainen ihminen uskoo, että tauti katoaa suomesta avaruuteen kunhan vain ollaan kaikki kotona. Hän ei ymmärrä, että huomista ja yhteiskuntaa ei ole ilman, että yhteiskunta taas käynnistetään. Hän ei ymmärrä, että tehohoidon kannalta valtion kassassa on pakko olla rahaa ja sitä rahaa sinne saadaan ainostaan siten, että ihmiset maksavat veroja palkastaan. Hän ei ymmärrä, että 80-vuotias kuolee. Hän pelkää omaa kuolemaansa ja menee sitä piiloon sängyn alle. Hän yrittää pelätä ja huolehtia itsensä onnelliseksi obsessoimalla pahoista uutisista.

Tauteja tulee ja menee. Niin on ollut miljardi vuotta ja niin tulee olemaan niin kauan kuin tällä planeetalla elämää on. Jotkut kuolee, suurin osa ei. Elämä jatkuu. Kuolema ei ole loppu. Tutki sisintäsi ja keskustele asiasta Luojasi kanssa. Jumala kuulee kun pelottaa. Enkä nyt puhu minkään uskonnon jumalasta - Jumala on uskontoja suurempi. Joku joskus sanoi, että jos sinulla on huolia, kanna ne Jumalan eteen. Tämä toimii.

Ymmärtäisitkö jos lapsesi tai puolisosi kuolisi koronaan? Vai ymmärrätkö vain ne 80-vuotiaat?

Vierailija
16/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä Ruotsia ei ole valittu maailman onnellisemmaksi maaksi, ottavat ilolla vastaan koronankin. 🥂

Vierailija
17/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisitkö jos lapsesi tai puolisosi kuolisi koronaan? Vai ymmärrätkö vain ne 80-vuotiaat?

Ruotsalaisilta omaisilta ei taatusti edes kysytä, mitä mieltä ovat tilanteesta. Se on vaan nä men stackars.

Vierailija
18/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se väärin? Onko kuolema virhe? Eikö lasteni tai puolisoni kuulu kuolla?

Elämässäni jo kokemani menetyksien perusteella sanoisin, että suru olisi alkuun musertava, mutta aikaa myöten ymmärtäisin, muistaisin taas, että kyse on jostain suuremmasta. Elämä ei ole se mitä televisio ja internet näyttävät - elämä ei tapahdu minkään ruudun välityksellä. Omien kokemusteni perusteella tiedän, että kuolema ei ole minkään loppu. Suosittelen kaikkia tämän kysymyksistä suuriman parissa painivia tutustumaan NDE-kokemuksiin.

Vierailija
19/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko sanoa etten enää tiedä mitä mieltä olla. Olin aiemmin hyvin jyrkästi tätä Ruotsin linjaa vastaan, mutta jos TODELLA käy niin, että loppupeleissä kuolleiden lukumäärä on suhteellisesti about sama täällä, niin miten enää voi perustella kaikkea sitä, mitä me täällä olemme tehneet? Eli mielestäni siis Suomi on noudattanut oikeaa strategiaa, mutta jotenkin on mieleen tullut että onko asia kuitenkaan näin mustavalkoinen kuten Suomi ja lähestulkoon jokainen muukin maailman maa on antanut ymmärtää...

Vierailija
20/59 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Pahoittelut tuplapostauksesta - uusi palstalainen täällä*

Olisiko se väärin? Onko kuolema virhe? Eikö lasteni tai puolisoni kuulu kuolla?

Elämässäni jo kokemani menetyksien perusteella sanoisin, että suru olisi alkuun musertava, mutta aikaa myöten ymmärtäisin, muistaisin taas, että kyse on jostain suuremmasta. Elämä ei ole se mitä televisio ja internet näyttävät - elämä ei tapahdu minkään ruudun välityksellä. Omien kokemusteni perusteella tiedän, että kuolema ei ole minkään loppu. Suosittelen kaikkia tämän kysymyksistä suuriman parissa painivia tutustumaan NDE-kokemuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi