Irtisanouduin töistä juuri ennen korona kriisiä, vinkkejä pärjäämiseen?
Toinen osapuoli on onneksi vakavaraisessa yhtiössä töissä, joten asumiskulut pystymme maksamaan. Laskimme juuri menoja ja tuloja eikä hyvältä näytä, lisäksi karenssi tulossa joten toimeentulotuen joudumme hakemaan. Toista autoa olemme yrittäneet myydä, mutta autoliikkeet on yhtä pulassa eikä autokaupat käy. Kaikki vinkit kehiin mistä saisi edes pieniä lisätuloja, pihistellä osaamme, mutta nyt sekään ei riitä. Hanttihommiin lähtisin väliaikaisesti jos se olisi kannattavaa, fakta on kuitenkin että työssäkäynti ei ole ilmaista ja omilleen olisi päästävä ja mielellään jäisi jotain taskuunkin.
Kommentit (15)
Niin. Siis miten tämä koronatilanne vaikutti tuossa mihinkään ellet nyt kuvitellut saavasi uutta työpaikka tuosta vaan ennen koronaa?
Vierailija kirjoitti:
Siis irtisanouduit eikä tietoa uudesta työpaikasta??
Joskus voi elämässä olla pakko tehdä niinkin.
- eri
Pitäisiköhän sinulle maksaa jotain, että toimit varoittavana esimerkkinä muille itsensä irtisanoville. Siis niin, ettei ole valmiiksi uutta työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Olisiko jotain esimerkkiä antaa?
Kaikkea sitä kirjoitti:
Pitäisiköhän sinulle maksaa jotain, että toimit varoittavana esimerkkinä muille itsensä irtisanoville. Siis niin, ettei ole valmiiksi uutta työpaikkaa.
Mä irtisanouduin joulukuussa karseesta työstä tyhjän päälle ja helmikuussa olin jo uudessa duunissa. En kadu. Mutta erona aloittajaan se, että mulla oli / on siihen varaa.
Itse irtisanoutuisin vain kos olisi uusi työpaikka. Tai ainakin riittävästi rahaa elää karenssin ajan.
Eiköhän autot mene kaupaksi ihan kuin ennenkin. Myykää yksityiselle.
Zinc
Eikö ne hanttihommat kuitenkin kannattaisi ainakin sen karenssin ajan, jos siis jotain onnistut löytämään (esim. ruuankeräilijä kauppoihin tms.)?
Pakko ei ole kuin kuolla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eriOlisiko jotain esimerkkiä antaa?
Yleisesti todeten, jos nykyinen työ on tehnyt hermoraunioksi, niin miten kuvittelee menestyvänsä työhaastatteluissa... Jos ihminen näyttää työnantajan silmiin kuolleelta kalalta, niin ei sitä palkata vaikka "sehän on työssäkäyvä". Silloin voi olla tarpeen tehdä irtiotto ja vetää happea. Ei mikään työ ole lopullisen terveyden menettämisen arvoinen.
Toki taustalla voi olla niinkin yksinkertainen asia kuin muutto 500 km päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti todeten, jos nykyinen työ on tehnyt hermoraunioksi, niin miten kuvittelee menestyvänsä työhaastatteluissa... Jos ihminen näyttää työnantajan silmiin kuolleelta kalalta, niin ei sitä palkata vaikka "sehän on työssäkäyvä". Silloin voi olla tarpeen tehdä irtiotto ja vetää happea. Ei mikään työ ole lopullisen terveyden menettämisen arvoinen.
Molemmissa tapauksissa kannattaisi silti hankkia uusi työ ennen irtisanoutumista. Muuten voi käydä niin kuin aloittajalle. Ja edelleen pitää paikkansa, että työpaikanvaihtaja työllistyy helpommin kuin työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Kiitos. Näin juuri. Työtä mitä tein, ei vain kannattanut tehdä. Ei taloudellisesti eikä meilläkään muulla mittapuulla. Jäin tyhjän päälle, mutta sekin on parempi kuin velkaantua työn takia. Ap
Elämän realiteetit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa tapauksissa kannattaisi silti hankkia uusi työ ennen irtisanoutumista. Muuten voi käydä niin kuin aloittajalle. Ja edelleen pitää paikkansa, että työpaikanvaihtaja työllistyy helpommin kuin työtön.
Kun se ei ole niin mustavalkoista. Kaikki me kai tiedetään mikä on teoriassa paras. Aika monta työpaikkaa olen saanut työttömänä, koska olen pystynyt aloittamaan heti, ja tarve on ollut heti (toimihenkilötyö).
olen kanssa miettinyt irtisanoutumista paskasta työpaikasta.ikää on jo 46 niin vähän mietityttää saako enään uutta työpaikkaa taikka jaksaako opiskella jtkn.puskurirahastoo on kyllä melkein 100k euroa,sillä ehkä sinnittelis jokusen vuoden kun velkaakaan ei ole eikä perhettä elätettävänä...
Eipä tämmösessä maassa töissä käyäkkään.