Miksi käytät käteistä rahaa korona-aikana?
Pankkiautomaatit ja käteinen raha ovat oikeita koronalinkoja. Mikä on sinun tekosyysi käyttää nyt käteistä rahaa?
Kommentit (50)
Mistä saan niitä hyviä laumabakteereja jotka suojaa myös viruksilta ja taistelee viruksia vastaan, jos elän vaan siinä omassa kuplassani? Täytyy kai ottaa joskus riskejä jotta voi voittaa
Minua kiinnostaa enemmän että miksi nuolaiset sormia ottaaksesi setelin lompakosta? Hemmetin kuvottavaa, eikä pelkästään korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa enemmän että miksi nuolaiset sormia ottaaksesi setelin lompakosta? Hemmetin kuvottavaa, eikä pelkästään korona-aikana.
En nuole sormiani, koska käytän korttia, enkä käteistä rahaa.
Koska tili tyhjä ja täytyy nyt pari viikkoa käyttää säästöpossun sisälmyksiä. Ne on kolikoita, eikä täällä pysty automaatilla tallettamaan kuin seteleitä.
Käyn naapurin mummolle kaupassa, joka antaa setelin jolla maksan hänen ostoksensa.
”Euroopan keskuspankki on aiempien epidemioiden aikana tutkituttanut seteleiden merkitystä virus- ja bakteeritartuntojen lähteenä ja asiaa tutkitaan säännöllisesti muutenkin. Aiemmat tutkimukset kertovat, että viruksien tartuntariski seteleiden välityksellä on erittäin pieni. Setelien pinta on suunniteltu siten, että ne eivät likaannu helposti päivittäisessä käytössä ja koronavirus leviää pääasiassa pisaratartuntana, eli esimerkiksi virustartunnan saaneen henkilön yskiessä”,
ttps://www.uusisuomi.fi/uutiset/saako-kateisella-maksaa-korona-aikana-suomen-p…
NiiN ja nostoautomaatti. Siitä saat virukset takuuvarmasti.
Koska olen täydellinen ja minua ei koske mikään ohje tai kehoitus.
Näytä ne todisteet että käteinen on koronalinko. Edes yksi tapaus jossa joku on saanut koronan käsitellessään käteistä. Edes yksi.
Miksi hengität kaupassa korona-aikana?
En käytä! Se on ollut mielestäni aina inhottavaa. Kolikot erityisesti.
Nostin paljon käteistä, kun pelkäsin korttien lakkaavan toimimasta koronan takia. Nyt sitä on pakko käyttää pois.
Ootko v ajakki? Tietenkin maksan käteisellä esim. jos kaupan korttisysteemi on rikki tai jos minulla on muuten käteistä. Mikä k aistapäiden hysteria käteismaksusta on tullu??
Koska aina ei voi maksaa kortilla ja joskus on käynyt niin että pankilla on ollut joku ongelma ja silloin ei voi maksaa kortilla niin silloin pitää maksaa käteisellä ja on hyvä että on käteistä ja tämä asia on yksi iso syy miksi käteisestä ei todellakaan pidä luopua
Pankkien henkilökunta voi sairastua ja sitten kukaan ei ole pankissa käsittelemässä korttimaksuja. Voi olla, ettei kortit kohta toimi.
Koska minulla on varaa käyttää käteistä, ei tarvitse maksaa luotolla.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nuole sormiani, koska käytän korttia, enkä käteistä rahaa.
Nuolet kuitenkin sitä korttia, tai vähintäänkin levität sillä voita leivälle.
Koska minulla on käteistä. Saan sitä mm. Äidiltäni. Mitä minä sillä rahalla tekisin, jos en voisi sitä käyttää?
Varjossa kirjoitti:
Koska olen täydellinen ja minua ei koske mikään ohje tai kehoitus.
Kappas Silppu on yhä hengissä.
Lähimaksua suuremmissa summissa se maksupäätteen näppäimistö on myös melkoinen viruslinko.