Vegaanit, mistä teette kookoskermavaahdon?
Yritin just tehdä kermavaahtoa santamarian kookoskermasta, mutta ei siitä tullut vaahtoa ollenkaan. Se myös maistui oudolta, johtuneeko siitä, että olen aina käyttänyt luomukookosmaitoa? Olen vähitellen siirtymässä kasvisruokavalioon ja opettelen uusia reseptejä. Lihan olen jo jättänyt ja nyt vähennän askeleittain maitotuotteiden ja kananmunien käyttöä. Vältän lisäaineita, joten en ehkä ihan vegaaniksi ala, mutta melko lähelle on tarkoitus päästä. Mitä muita kermavaahdon korvaavia tuotteita on olemassa?
Kommentit (7)
Ok, eli sen kerman pitää olla todella paksua. Onnistuuko siitä kookosmaidon pinnalla olevasta paksummasta osasta? Onko se just tuota kookoskermaa? Meidän kaupoissa ei ole kyllä mitään muuta kookoskermaa kuin tuo santamarian, pitää varmaan katsella jostain nettikaupasta, mistähän? (Anteeksi tyhmyyteni) ap
Laita se purkki jääkaappiin, sitten siitä erottuu se paksu päälle. Kun avaat purkin, niin lusikalla vaan sen käytät. Sinne pohjalle jää kookosvesi, sen voit vaikka juoda.
Vierailija kirjoitti:
Laita se purkki jääkaappiin, sitten siitä erottuu se paksu päälle. Kun avaat purkin, niin lusikalla vaan sen käytät. Sinne pohjalle jää kookosvesi, sen voit vaikka juoda.
Oisko tuo kermakin pitänyt laittaa ensin jääkaappiin? Se ei ollut paljon kookosmaitoa paksumpaa kun aloin vispata. Onnistuuko se siis yleensä tuosta santamarian kermasta? ap
Olen tehnyt vain Pirkan kookosmaidosta just noin eli tölkki jääkaappiin ja siitä kaavitaan se kovettunut osa, joka sit vatkataan vaahdoksi. Käsittääkseni vaahto tehdään aina kookosmaidosta, ei kermasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt vain Pirkan kookosmaidosta just noin eli tölkki jääkaappiin ja siitä kaavitaan se kovettunut osa, joka sit vatkataan vaahdoksi. Käsittääkseni vaahto tehdään aina kookosmaidosta, ei kermasta.
Aijaa, no sittenpä laitan kookosmaidon jääkaappiin ja kokeilen uudelleen. Kiitos! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, no sittenpä laitan kookosmaidon jääkaappiin ja kokeilen uudelleen. Kiitos! ap
Tuossa videossa neuvottiin laittamaan kookoskerma jääkaappiin koko yöksi. Myös kulho, jossa vaahdotat sen, pitää laittaa pakastimeen n. 15 minuutiksi ennen kuin alat vatkata.
Vaikutti myös siltä, että pitää valita mahdollisimman rasvainen kookoskerma eli vähintään 20%. Silti, kaikista laaduista ei näyttänyt kermavaahto onnistuvan.
Tässä joku arvioinut Suomessa myytävät kookostuotteet:
https://erikoisenhyvaa.com/2019/01/30/vertailussa-kookosmaidot-ja-kerma…