Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko paljon "turhaa krääsää?!"

Vierailija
19.04.2020 |

Tiedän että moni ostelee turhaa krääsää, ostako sinä? miusta on kiva joskus shopata turhaa krääsää mutta onhan se aika tuhlausta vai onko, jos siitä saa itselleen iloa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mitä mä sillä tekisin? Mihin sen kaiken säilöisin?

Vierailija
2/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että en mitään. Kaikki mitä ostan, tulee ihan käyttöön, kuten vaatteet tai uusi kodinkone rikkoutuneen tilalle. Esim mitään sisustus- tai askartelutavaraa en ole ostanut vuosikausiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon mutta en krääsää, viimeksi ostin essencen kuohuviinilaseja ja vesilaseja, tulee käyttöön, Iittalan nappularuukun, ison sekin tuli heti käyttöön .

Vierailija
4/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pyrin välttämään kaikkea turhaa ostamista.

Vierailija
5/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääsästä tiedä, mutta aika aktiivisesti tulee osteltua. Viimeksi hankin setin Helmensdorferin hiiliteräspannuja ihan vain kokeilumielessä.

Vierailija
6/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt kukanenkin mieltää krääsäksi. Ehkä lähimpänä krääsää ovat itsellä kaula- ja rannekorut, joita ajoittain ostan, mutta käytän tosi harvoin.

Tavallaan ajattelen, että pitäisi karsia vain ns. luottokoruihin, mutta toisaalta silloin kun käytän niin tykkään vaihdella tyylin mukaan ja joku vanha korukin saattaa nousta uudelleen suosikiksi.

Joku sisutuksellinen kippo voi olla toiselle krääsää mutta toiselle tärkeä elementti tilan yleisilmeelle.

Vierailija
7/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran tulee tehtyä sisustukseen liittyen ei niin välttämättömiä hankintoja. Esim. uusia koristetyynynpäällisiä, verhoja tai tauluja. Tosin vietän niin paljon aikaa kotona, että on noista paljon iloakin. Ja toisaalta en tuhlaa rahojani vaatteisiin, bilettämiseen, ulkona syömiseen tai autoiluun, joten välillä voi tehdä kotiin vähän turhempiakin hankintoja.

Vierailija
8/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, en oikein tarpeellisiakaan tavaroita. Minusta on tullut pihi.

Vierailija
9/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haluan pitää kotini minimalistisena ja säästää rahaa.

Vierailija
10/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Kotimme on pysynyt todella siistinä sen jälkeen kun päätimme pistää pois kaiken epämääräisen ja turhan roinan. Pinnat ja tasot ovat siistejä ja tavaroilla on paikkansa.

Sisustusjutuista varsinkin olen luopunut, sillä lehdissä on ihan karmeita roinasisustuksia, jotka ällöttivät. En voisi ikimaailmassa sisustaa jollakin heinillä, kynttilöillä tai höyhenlampuilla, joten jutuista iski täydellinen yrjötys kaikkea turhaa vastaan.

Vierailija
11/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä, mitä kukin pitää "krääsänä". Jonkun muun mielestä minun ostokseni voivat olla turhia, ja minun mielestäni hänen.

En osta turhaa tavaraa, jota en käytä tai joka ei tuota iloa. Saatan ostaa kauniin sisustusesineen, jos sille on paikka ja tarkoitus, esimerkiksi viimeksi ostin keraamisen suojaruukun altakasteluruukulle. Saatan ostaa esim. uuden puseron siksi, että pidän kankaan kuosista tai tunnusta, vaikka periaatteessa minulla jo on monta paitaa ennestäänkin. En kuitenkaan osta läjäpäin vaatteita vain ostamisen takia tai "koska halvalla sain", ja käytän kaikki vaatteeni loppuun asti, oli niitä useampi tai harvempi.

Suurin todennäköisyys "turhaan" ostokseen on ehkä kiva käsilaukku, kengät, jokin uniikki tuote, jota ei myöhemmin enää saa ja jota tietää käyttävänsä, tai kodintarvikkeet sisustukseen ja ruoanlaittoon, tai käsityö- ja askartelutarvikkeita. En ostele koruja, meikkejä, vaatteita tai "pikkutavaraa" kuin hyvin harkiten.

Vierailija
12/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nautintoa shoppaamisesta. Aliexpressistä tekee paljon löytöjä. Jollekin krääsää, itse saan iloa. Esim viime aikoina olen tilannut suihkuverhon jossa on välissä nestettä ja muovikaloja, kultaiseksi värjätyt kynttilänjalat, kehonkoostumusmittarin, kenkälusikan, seinätarroja, rintoja kiinteyttävää voidetta koneineen, keittiöntuolien päällisiä, tiskiharjoja, karvankerääjiä, hienhajun poistajaa, vetoketjunpidikkeen, unisiepparin, juomapillejä, kasvohöyryttimen, pokerisetin, pieniä posliiniesineitä (kerään villieläinaiheisia), pyykkinappuloita, siideri/kaljatölkeille "hihoja", taulun joka muuttuu kun katsoo eri suunnasta, suihkuharjan ja saippua-annostelijan. Selaan melkein joka päivä tuota sivustoa. Toiset juo rahansa, itse käytän rahani ostamiseen. Valintoja. Ja pieniä summia menee vain, on niin edullinen sivusto.

Vierailija
13/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi turhaksi, mutta eivät tule heti käyttöönkään, nimittäin kaikenlaiset kankaat ja käsityötarvikkeet, lankoja ja maalaustarvikkeita... Ompelen vaatteita ja monesti kaapissa lojuneista kirppistilkuista on ollut hyötyä. Käsityölehtiä ja kirjoja on hyllytolkulla ja niitä tulee myös selailtua. Jollekin huoneellinen krääsää ja painajainen, mulle mieluista.

Vierailija
14/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan nautintoa shoppaamisesta. Aliexpressistä tekee paljon löytöjä. Jollekin krääsää, itse saan iloa. Esim viime aikoina olen tilannut suihkuverhon jossa on välissä nestettä ja muovikaloja, kultaiseksi värjätyt kynttilänjalat, kehonkoostumusmittarin, kenkälusikan, seinätarroja, rintoja kiinteyttävää voidetta koneineen, keittiöntuolien päällisiä, tiskiharjoja, karvankerääjiä, hienhajun poistajaa, vetoketjunpidikkeen, unisiepparin, juomapillejä, kasvohöyryttimen, pokerisetin, pieniä posliiniesineitä (kerään villieläinaiheisia), pyykkinappuloita, siideri/kaljatölkeille "hihoja", taulun joka muuttuu kun katsoo eri suunnasta, suihkuharjan ja saippua-annostelijan. Selaan melkein joka päivä tuota sivustoa. Toiset juo rahansa, itse käytän rahani ostamiseen. Valintoja. Ja pieniä summia menee vain, on niin edullinen sivusto.

Kamalaa krääsää kyllä. Juolahteleeko nuo sulla mieleen kun pengot tuota sivua, vai mietitkö jo etukäteen tarvitsevasi vaikkapa siiderihihan ja rintakoneen? Mitä hittoa nuo edes ovat.

Vierailija
15/15 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Mua ahdistaa kaikki ylimääräinen tavara. Syy siinä, että elin lapsuuden hamstraajavanhemman kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi