Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi koira ei oikein "tunnu miltään" edesmenneen rinnalla, normaalia?

Vierailija
19.04.2020 |

Edellinen eli 13-vuotiaaksi ja oli paras ja rakkain ystäväni. Uusi koira on ollut meillä nyt kohta vuoden, enkä oikein uskalla muodostaa siihen kiintymyssuhdetta, sillä tiedän miten paljon menetys sitten aikanaan sattuu. Koira on kiva kaveri ja lenkkiseuraa, muttei oikeastaan muuta. Mies on saanut siihen läheisemmän kontaktin ja minä olen aikalailla taustalla tässä kuviossa. On jopa vähän huono omatunto tästä, mutten osaa tehdä asialle oikein mitään. Itken yhä viikottain edellisen koiran menetyksen aiheuttamaa surua joka tuntuu välillä vieläkin ihan kipuna rinnassa. Miten muuttaa tilannetta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitte uuden koiran liian nopeasti

Vierailija
2/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut ihan samaa. Paljon yhteistä puuhailua vaan niin löytyy se kiintymyskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitte heti pakko ottaa uus paikkaamaan menetystä ja luulla että saa samanlaisen.

Vierailija
4/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa. 

Vierailija
5/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko ottaa uusi koira noin pian? Voi uusi koira parkaa🥺

Vierailija
6/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole sivummalla. Siitä tulee sitten miehen koira. Älä sitten puutu heidän suhteeseensa ja ole myöhemmin kateellinen. Ja jos ero tulee, niin annat miehen ottaa koiran ilman mutinoita. 

Vierailija
7/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit sitten laastarikoiran.  =(

Vierailija
8/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ongelmana on, ettet ollut vielä valmis uuteen koiraan, kun tämän nykyisen hankitte. Ymmärrän että rakkaan koiran menetys on kova paikka, ja saatat alitajuisesti tuntea syylisyyttä uudesta koirasta. Koita nähdä uusi koiranne aivan uutena rakkaana ystävänänne, olen varma että edesmennyt koirannekin haluaisi sinun saavan uuden rakkaan ystävän.

Vierailija
9/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteita ei voi pakottaa ne ovat aian oikeassa, anna aikaa itsellesi rauhassa. Voit alitajuisesti kokea olevasi uskoton edelliselle koiralle, mutta yritä ajatella että hän siellä jossakin sai uuden leikkitoverin ja leikitte yhdessä.

Vierailija
10/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus, että rotu vaihtuu sillä jos on sama rotu, niin vertaat entiseen.

Meillä on vuosia otettu aina toinen rinnalle ajoissa ennen kuolemaa eli vanha koira opettaa nuorta tavoille ja itse kiintyy uuteen eikä vanhan menetys ole niin suuri, kun koira on kuitenkin olemassa

Vierailija
11/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yhtään työstänyt tuota suruasi, että mistä johtuu, että itket viikottain edellistä koiraa? Miten koira voi olla kenekään paras ystävä? Sen ymmärrän, että se voi olla perheenjäsen ja todella rakas, mutta ei lapsikaan voi olla vanhemman paras ystävä. 

Kyllähän minullakin on välillä huono omatunto siitä, että nykyinen koira ei ole yhtä rakas kuin edellinen koira, mutta on meillä ihan hyvä suhde silti ja koira on tärkeä ja rakas. Josko tekisit koiran kanssa kontaktia vaativia juttuja niin tutustutte ja alat arvostaa tämän koiran piirteitä ja luonnetta enemmän. 

Vierailija
12/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samalla tavalla kissan kanssa. Eli edellinen oli aivan järjettömän rakas ja sen kuolema ihan hirveä shokki. Varasin uuden kissan samantien, mutta jouduin odottamaan pennun kasvamista pari kuukautta. Kun se vihdoin sitten saapui, olin ensin aivan innoissani. Melko nopeasti kuitenkin huomasin vertaavani jatkuvasti edelliseen kissaan ja uusi kyllä hävisi vertailun.

Nyt edellisen kissan kuolemasta on 3 vuotta ja suurin piirtein saman verran taivalta takana nykyisen kissan kanssa. Rakastan sitä ihan hirveästi, enkä voisi kuvitellakaan elämää ilman tuota kattimusta. En tiedä, missä vaiheessa muutos tapahtui, ei ainakaan ensimmäisen vuoden aikana, koska muistan noin 1,5 vuoden kohdalla ajatelleeni vielä jopa kissasta luopumista, kun otti niin hermoon jatkuva riehuminen ym.

Anna itsellesi ja koiralle aikaa. Vuosi on oikeasti vielä lyhyt aika, kun paras ystävä on menetetty. Piilotat tunteesi ja touhuat koiran kanssa niin kuin edellisenkin kanssa. Side muodostuu pikkuhiljaa.

Vierailija
13/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän miltä susta tuntuu. Meidän edellinen koira oli mun varjoni 13 vuotta ja sen kuolema oli todella suuri järkytys. Päätettiin, ettei oteta uutta koiraa mutta otettiinkin sitten 3 vuoden päästä kodittomaksi jäänyt pentu. Onhan se rakas tyyppi, mutta enemmän se on mieheni perään.

Vierailija
14/14 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhtään työstänyt tuota suruasi, että mistä johtuu, että itket viikottain edellistä koiraa? Miten koira voi olla kenekään paras ystävä? ;

Helposti se koira voi olla ihmisen paras ystävä. Sanoohan jo vanha viisauskin, että koira on se ihmisen paras ystävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi