Kaapissani on 68 purkkia nötköttiä. Miten pääsen niistä eroon?
Nötkötti on pahaa enkä tahdo pitää sitä enää kaapissani edes pahan päivän varalle, kun mulla on reilusti paremman makuista kotivaraa. Toisaalta ruokaa on sääli heittää roskiin jos sille löytyy jossain käyttöä. Onko ehdotuksia missä löytyisi nötkötille käyttöä? En kehtaa tarjota sitä kavereille tms., kun purkeissa lukee että ne on EU:n ruoka-apua.
Kommentit (24)
Vie eläinsuojeluyhdistykselle, syöttävät elukoille.
Myyt ne kymppitonnilla huoltovarmuuskeskukselle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet haalinut niitä itsellesi ruoka-avusta, jos ei kelpaa?
Ahneen on pakko ottaa vaikka ei tarvitsekkaan.
??? Mulla on yksi tuttu, joka hakee säännöllisesti EU-kassin. Hän on lievästi vammainen, eikä osaa laittaa ruokaa muuta kuin keittää vettä ja lämmintää mikrossa - oon koettanut opettaa, mutta kun ei vanhempansa sitä tehneet, niin aika toivotonta on. Ei edes kahvia osaa keittää, on kyllä aika kömpelö. TEen noista nötköteistä hänelle aina ruokaa. Mutta ikinä niissä ei ole ollut EU:n ruoka-apu merkintää ja vuosia on noita hakenut. Jauhopusseissa ja ryyneissä on, nötköteissä, hapankorpuissa, näkkärissä, maitojauheessa ja hernekeitoissa ei ole olllut.
Vierailija kirjoitti:
EU-ruokaa on jaettu valmiiksi pakatuissa kasseissa, joissa nötkötit on tullut muun ruuan mukana.
Vierailija kirjoitti:
EU-kassissa on ota kaikki tai älä ollenkaan periaate. Mutta nötköteissä ei ole sitä EU-merkintää ollut. Miten se jossain muualla olis erilainen kuin tutullani? Juu ja tutulla oikeasti, uskaltaisin nimettömänä sanoa, jos itse hakisin. Siinä on se pieni erehtymisen vaara, mitä en usko tässä asiassa olevan. Ei ap, vaan "hyväntekeväisyystöitä tekevä".
Komppaa Marttojen kanssa.
Tehkää suurella kenttäkeittimellä (hyvin itsenne suojattuna, että ihmiset uskaltaa ostaa) k e i t t o a.
Perunoita, vihanneksia, suolaa ja jotain muuta lihaa. Mainitut kannattaa varmaan ostaa puolipakasteita whatever, koska säilykelihapurkkien avaaminen ja pilkkominen on jo omani työnsä.
Miten ihmeessä olet voinut yhtenä tai viitenä vuonna noin paljon yhden lajin eu-ruoka-apua hamstrata?
Tarjotkaa ilmaiseksi.
Eläimille kelpaa, eli lahjoita rankkurille.
Vierailija kirjoitti:
??? Mulla on yksi tuttu, joka hakee säännöllisesti EU-kassin. Hän on lievästi vammainen, eikä osaa laittaa ruokaa muuta kuin keittää vettä ja lämmintää mikrossa - oon koettanut opettaa, mutta kun ei vanhempansa sitä tehneet, niin aika toivotonta on. Ei edes kahvia osaa keittää, on kyllä aika kömpelö. TEen noista nötköteistä hänelle aina ruokaa. Mutta ikinä niissä ei ole ollut EU:n ruoka-apu merkintää ja vuosia on noita hakenut. Jauhopusseissa ja ryyneissä on, nötköteissä, hapankorpuissa, näkkärissä, maitojauheessa ja hernekeitoissa ei ole olllut.
Olen eri kuin ap, mutta olen hakenut EU:n ruoka-apua jo vuosien ajan, viimeksi maaliskuussa. Kaikessa saamassani on aina ollut merkintä EU:n avustuksesta, joko suoraan pakkaukseen painettuna tai pakkaukseen kiinnitetyssä tarrassa. Maitojauhe ja hernekeitto näyttää niin samalta kuin kaupassa myytävät vastineensa, että pienellä painettu merkintä jää niistä helposti huomaamatta. Mutta jos katsot tarkkaan, löydät sen niistä kyllä, ellei se ole jäänyt jostain erästä puuttumaan.
En minäkään siitä tykkää, mutta hyvin se alas menee hernekeitossa, tacoissa, lihapiirakassa jne, kun maustaa hyvin.
Ap on sitten muun hyvän lisäksi täysin kädetön kokki.
Ps, Etelä-Pohjanmaalla tuo on suuri herkku. Ne vetelee sitä kylmänä suoraan purkista. Mutta eipä kukaan ole väittänytkään jussipaitaporukkaa kulinaristeiksi.
Hullu-aho ei muuta syökään. Alajärven Hoiskosta, alkkisten jälkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU-ruokaa on jaettu valmiiksi pakatuissa kasseissa, joissa nötkötit on tullut muun ruuan mukana.
Eikö ole mahdollisuutta ottaa paketistaan pois ja jättää sinne niitä tavaroita, joita ei tarvitse?