Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäkoulu sujuu sen verran hyvin, että eipä noita opettajia taida tarvita

Vierailija
19.04.2020 |

Meillä opettaja laittaa Vilma- viestit lapsille aamulla ja sen jälkeen opettajaan ei saa yhteyttä. Taidanpa jatkossa aloittaa kotikoulun meillä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhut yhdestä opettajasta ja yleistät tämän mielipiteesi puhumalla opettajista? Ota koulusi rehtoriin yhteyttä, jos opettaja ei vastaa. Tänne kirjoittelu ei auta.

Vierailija
2/9 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen itse matematiikan opettaja, ja sitä mieltä, että kaikki oppilaat eivät opetuksestani hyödy. Ymmärtävät asiat ilmankin.

Mutta sitten on ne, jotka eivät noin vain ymmärrä. Ihan mielelläni keskittyisin vain heihin. Valitettavasti iso osa työajastani normaalisti on silkkaa oppilaiden paimentamista. Koulu tuntuu lähinnä säilöltä, johon lapset pistetään siksi aikaa kun vanhemmat ovat töissä, ei niinkään siltä että tarkoitus olisi oppia.

Oma lukunsa ovat vielä ne, joilla on ihan hirmuinen aikuisen nälkä. Siihen en harmikseni ole kovin etevä vastaamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen itse matematiikan opettaja, ja sitä mieltä, että kaikki oppilaat eivät opetuksestani hyödy. Ymmärtävät asiat ilmankin.

Mutta sitten on ne, jotka eivät noin vain ymmärrä. Ihan mielelläni keskittyisin vain heihin. Valitettavasti iso osa työajastani normaalisti on silkkaa oppilaiden paimentamista. Koulu tuntuu lähinnä säilöltä, johon lapset pistetään siksi aikaa kun vanhemmat ovat töissä, ei niinkään siltä että tarkoitus olisi oppia.

Oma lukunsa ovat vielä ne, joilla on ihan hirmuinen aikuisen nälkä. Siihen en harmikseni ole kovin etevä vastaamaan. 

Opetustyötä tekevän olisi hyvä muistaa, että työ on ensisijaisesti kasvatustyötä. Tehtävänä on opettaa ensisijaisesti niitä oppilaita, ei omaa oppiaineittaan.

Vierailija
4/9 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alakoululaisen opettaja on myös ollut samanlainen turhake nyt korona-aikana eli viestillä vaan tehtävät ja se on siinä. Me vanhemmat hoidamme sitten opettamisen. Kiitos turhasta, "opettaja".

Vierailija
5/9 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien työ on ainakin peruskoulussa lähinnä valvomista eikä opettamista. Suurin osa oppilaista oppii lukemalla oppikirjoja, opettajia tarvitaan lähinnä lapsenvahdeiksi.

Vierailija
6/9 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on lasten opettaja ollut loistava. Päivittäistä yhteydenottoa whatsappin kautta. Puheluja ja viestejä.

Tekee opetusvideoita ja vaikka mitä

Vierailija
7/9 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetustyötä tekevän olisi hyvä muistaa, että työ on ensisijaisesti kasvatustyötä. Tehtävänä on opettaa ensisijaisesti niitä oppilaita, ei omaa oppiaineittaan.

Mitä vanhemmat tekee? Matematiikan tunnilla opiskellaan matematiikkaa.

Vierailija
8/9 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän alakoululaisen opettaja on myös ollut samanlainen turhake nyt korona-aikana eli viestillä vaan tehtävät ja se on siinä. Me vanhemmat hoidamme sitten opettamisen. Kiitos turhasta, "opettaja".

Rakentavaa palautetta opettajalle itselleen ja koulun reksille.

Vierailija
9/9 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä tämän päivän opettajien haukkumisketju. Miten voi yksi ammattiryhmä olla tällä palstalla näin kadehdittu? Onko näin moni av-mamma halunnut aikanaan opettajiksi mutta eivät päässeet sisään yliopistoon? Ja jotenkin uutena palstalaisena olisin luullut että se kadehdittu ammatti olisi edes sellainen jossa olisi kohtuullinen palkka kuten lääkäri, asianajaja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi