Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko jättää lapset kotiin, vaikka eduskunta päättäisi koulujen avaamisesta toukokuussa?

Vierailija
18.04.2020 |

Miten aiot hoitaa kotikoulun, jos näin teet? Minkä ikäiset lapset?

Aiotko jättää lapset kotiin, vaikka eduskunta päättäisi koulujen avaamisesta toukokuussa?

Vaihtoehdot

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on niin fiksu ja painotusluokalla, että voi aivan hyvin jäädä viimeiset humpuukipäivät jo kotiin kesälomalle. Ei siellä päntätä yhtään mitään viimeiset kaksi viikkoa. Etäkoulu sujunut loistavasti, on kasilla.

Vierailija
22/56 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun itse riskiryhmään perussairauteni vuoksi. Ollaan oltu tiukassa eristyksessä maaliskuun puolivälistä asti enkä todellakaan ota riskiä tartunnasta sen vuoksi, että lapset pääsisivät pariksi viikoksi hengailemaan kouluun. Eivätkä haluaisi itsekään mennä.

Vierailija
24/56 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta ON JO päättänyt, että koulut aukeaa toukokuussa. Tarkoitat siis, että jos eduskunta ei asettaisi uutta rakoitusta.

Vierailija
25/56 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saisi päättää.

Vierailija
26/56 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa sitten muuta kuin muutama päivä ennen koulun alkua koronatestit kaikilta lapsilta. Negatiiviset kouluun, positiiviset jää kotiin.

Hopi hopi valtio, vajaa kuukausi aikaa organisoida tämä jättitestaus.

Vierailija
27/56 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 10v ja 12v jäävät kotiin loppukevääksi, vaikka koulut avattaisiin. Anon koulusta poissaoloa. Opettajilla ei tosiaan silloin ole enää velvollisuutta antaa tehtäviä, mutta katselen mitä asioita vielä on käymättä ja kiistan niistä lapsille opiskeltavaa. Olen itse yläkoulun ope, mutta aika hyvä käsitys on myös alakoulun opiskelusta. Viimeiset kaksi viikkoa ovat aika keveitä.

Vierailija
28/56 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset menisivät kouluun. Perheessämme ei ole riskiryhmää, ja yhteiskuntaa pitää avata pikkuhiljaa. Koronatestausta tulisi lisätä.

Vierailija
29/56 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tai teini jää kotiin koska kuuluu itse riskiryhmään. Itsekin aion olla etätöissä niin pitkään kun tämä koronap***a kestää. En lähden avokonttoriin hakemaan tartuntaa. En aio myöskään käyttää metroa kunnes tämä ohi.

Vierailija
30/56 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin. Lapsi on tokalla joten mistään tähdellisestä ei jää 2 viikossa paitsi. Läksyt tulee wilmaan päivittäin jo ennen koronaakin joten tehdään läksyt ja tuo matikan kirja tuosta loppuun aukeama kerrallaan, luetaan aapinen loppuun, vaikka yksi luku päivässä. Englanti on ainoa josta ei ole oppikirjaa enkä siksi tiedä missä mennään tai mitä tuon ikäisen tarvitsee siitä oppia, mutta eiköhän se selviäisi laittamalla enkunopelle viestiä.

Vierailija
31/56 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ajattele syksyä vielä. Tilanteet muuttuvat niin nopeasti, etten edes yritä ennustaa.

Vierailija
32/56 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ope ja lapseni on neljännellä. Kummatkin jäädään kotiin jos koulut aukeaa. Minä palkattomalla mikä tarkoittaa todella vaikeaa kuukautta taloudellisesti kun ei ole säästöjä, mutta yksinhuoltajana en ota riskiä sairastua vaaralliseen tautiin parin viikon takia.

Vierailija
33/56 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin jäävät kotiin. Menen itsekin kouluun joten turha noita kahta on kotiin jättää.

Vierailija
34/56 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enää eristää lapsia sosiaalisesti, joten luotan Ruotsin malliin jossa lapsille ei haluta aiheuttaa traumoja pelottelemalla heitä koronan takia. Ruotsi on lapsiystävällisempi maa kuin Suomi ja siellä lapset menevät etusijalle ja heidän ennaltaehkäisevä mielenterveystyö on tärkeää. Siksi lapset menevät kouluun heti kun pystyvät.

Vierailija
35/56 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on 8 koulupäivästä jolloin ei edes ole opetusta. Eli kyllä, todellakin.

Koulupäiviä 12.

14.5 aukeaa ja silloin to ja pe sekä vielä 2 viikkoa.

Vierailija
36/56 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ope ja lapseni on neljännellä. Kummatkin jäädään kotiin jos koulut aukeaa. Minä palkattomalla mikä tarkoittaa todella vaikeaa kuukautta taloudellisesti kun ei ole säästöjä, mutta yksinhuoltajana en ota riskiä sairastua vaaralliseen tautiin parin viikon takia.

Et voi itse päättää jäätkö vai et.

Oletko ollut yhteydessä rehtoriin?

Vierailija
37/56 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni 10v ja 12v jäävät kotiin loppukevääksi, vaikka koulut avattaisiin. Anon koulusta poissaoloa. Opettajilla ei tosiaan silloin ole enää velvollisuutta antaa tehtäviä, mutta katselen mitä asioita vielä on käymättä ja kiistan niistä lapsille opiskeltavaa. Olen itse yläkoulun ope, mutta aika hyvä käsitys on myös alakoulun opiskelusta. Viimeiset kaksi viikkoa ovat aika keveitä.

Ehkä kannattaisi kerrata niitä aineita että osaako ne oppilaat oikeesti.

Opettajat kovin kankeita.

Vierailija
38/56 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulut avataan, etäopetus päättyy tietenkin heti.

Silloin lapsia voi pitää kotona vain siinä kotikoulussa, ei muutoin.

Mutta tuskinpa kukaan alkaa riidellä parin vkon takia, meiltä ei lapsi lähde kuitenkaan enää kouluun tänä keväänä.

Syksyllä sitten taas.

Vierailija
39/56 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa sitten muuta kuin muutama päivä ennen koulun alkua koronatestit kaikilta lapsilta. Negatiiviset kouluun, positiiviset jää kotiin.

Hopi hopi valtio, vajaa kuukausi aikaa organisoida tämä jättitestaus.

No sinä et määrää yhtään mitään.

Vierailija
40/56 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostais tietää miten perustelette lapselle kansalaistottelemattomuuden?

Koulussa käyminen ei ole pakollista, oppivelvollisuus on. Velvollisuuden voi suorittaa vaikka kotikouluna.

Siihen täytyy hakea lupa ja saada se lupa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme