Inhoan työpaikan teennäisiä etäkahvitunteja!
Jotkut muutamat superekstrovertit siellä kälkättävät päällimmäisenä ja yhteen ääneen. Pois ei kehtaa olla kun aina on joku joka tarkistaa ovatko kaikki paikalla. Ei muutenkaan olla missään kahvitunneilla yhdessä niin miksi nytkään pitäisi.
Laitan välillä kuulokkeet pöydälle ja teen oikeita töitä senkin aikaa.
Kommentit (25)
Ihan kiva niille, jotka haluavat moista harrastaa. En minäkään kyllä jaksaisi. Voit sanoa tekosyyksi sen, ettet ehdi pitää taukoja kun autat taukojen aikana etäkoululaista läksyissä. Tai sitten laitat kuulokkeet päähän, mutta et kytke niitä tietokoneeseen, annat kuvasi hetken vilahtaa ruudulla ja laitat viestin että "kääk, äänet ei toimi... koitan fiksaa tilanteen" - ja sitten vaan painut muihin hommiin.
Tai sitten vaan sanot, että sä et nyt pääse/ehdi, mutta hyvää kahvittelua muille.
Olen lähiesimiehenä ja ryhmän päälliköltä tuli heti tämän etätyöhön siirtymisen jälkeen viesti kaikille lähiesimiehille, että pitäkää tiimeissänne yhteisiä etäkahvitaukoja. En ole pitänyt yhtäkään eikä yksikään alaisistani ole kysellyt perään, että miksi meillä ei ole niitä (vaikka muissa tiimeissä on). Sen sijaan yhteinen teams-keskustelu on vilkasta ja sinne jaetaan myös muita kuin työasioita esim. kuvia lemmikistä tai epäonnistuneesta lounaskokkauksesta. Toivotellaan myös päivän päätteeksi hyvät illat ja viikonloput perjantaisin. Mielestäni olemme jopa enemmän yhteydessä kuin toimistolla, jolloin ollaan omissa huoneissaan puurtamassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas on yhteisiä kahvihetkiä joissa esimies yrittää vääntää tikusta asiaa... Tunnelma on vaisu ja jotenkin väkinäinen. Jos homma ei tule luonnostaan niin miksi jatkaa? Vastaan itselleni, ohjeistus on tullut ylempää että pidetään tiimin hengestä ja motivaatiosta huolta yhdistävillä kahvituokioilla. En tiedä onko asia näin, mutta spekuloin silti.
Vai voisiko joku muukin työyhteisössä yrittää rakentaa yhteishenkeä?
Olen varmaan outo, mutta minä kaipaisin jotain tuollaista. Minut ainoana lomautettiin ja tuntuu yksinäiseltä ja ulkopuoliselta. Ymmärrän, että minua ei lasketa enää työntekijäksi, mutta olen kateellinen somen kaikista etäpalaverijutuista ym. Olen pois 4 kk, joten tuntuu aika vaikealta palata enää takaisin. Tuntuu jo nyt, etten pysty siihen.
Sano, että haluat käyttää ruokatunnin kuntoiluun tai kävelyllä käymiseen jos joku kysyy. Ei ketään voi pakottaan viettään ruokatuntia kameran edessä.