Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talon maalaus hinta

Vierailija
18.04.2020 |

Älkää hyvät ihmiset maksako tuhansia euroja talon maalauksesta! Ei juma mitä huijausta. Talon maalaaminen ei oikeasti maksa kuin satasia. Me pestiin, rapattiin, vaihdettiin uutta ulkovuortakin, maalattiin hyvällä maalilla ja hintaa ei tainnut kertyä yli 300€ välineineen tarvikkeineen. 100 neliön talo. Ei ei ei siitä tuhansia euroja saa maksaa!

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/d587b11f-90e7-4e25-8703-674…

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope tellaan yhdys sanat.

Vierailija
2/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laske omalle työllesi hintaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä äidinkielessämme on niin vaikeaa? Miksi niitä yhdyssanoja ei osata käyttää?

Vierailija
4/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sillä työlläkin hintaa kun teettää? Tunteja tuohon kuitenkin menee aika paljon.

Vierailija
5/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm...mitä se tekisi alan työllisyydelle, jos kaikki tekisi itse?

Vierailija
6/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen maksaa ja kenelle?

Onko oman työn hinta eri suuruinen, jos makaa sohvalla tai vaikka maalaa taloa?

Vierailija
7/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin maksan tuhansia kun tuhlaan omaa aikaa. 

Vierailija
8/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita hintoja. Ei kai meillä tule maksamaan talon ja autokatoksen maalauttaminen kuin reilu pari tonnia, homepesuineen. 

Vierailija
9/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen maksaa ja kenelle?

Onko oman työn hinta eri suuruinen, jos makaa sohvalla tai vaikka maalaa taloa?

Keksin paljon muutakin tekemistä kuin joko tai...mielummin esim. teen palkkatyötä sen ajan kun joku muu maalaa taloani ammattitaidolla, eikä omalla mutu tuntumallani.

Vierailija
10/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaatko ap toistenkin taloja ilmaiseksi? Jos näin, niin laita vain sana kiertämään, ei tarvitse miettiä mitä teet kesälomalla kun ei ulkomaillekaan pääse!

Tiesitkö ap, että on olemassa myös mukavuudenhaluisia ihmisiä joille muutama tonni ei ole iso raha? Nämä samat ihmiset vaihdattavat auton renkaat Vianorilla ja säilyttävät auton renkaat rengashotellissa. Ei tarvitse itse niitä renkaita vaihtaa ja puhdistella, joku 300€ vuodessa on pieni raha helpommasta elämästä.

Ravintoloissakin saatetaan käydä syömässä, vaikka toki itsekin osataan ruokaa laittaa. Ja kas kummaa, ravintolassa syöminen on kalliimpaa, oletko huomannut? Et kai vain ole sortunut Hesellä käymään, vaikka kotona saman setin saisi halvemmalla?

Vierailija
11/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo. On eri asia puhua siitä mitä materiaalit maksavat vs. mitä työ maksaa materiaaleineen. 

Vierailija
12/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko meni aikaa ja mihin hintaan tulet maalaamaan minun taloni?

Vierailija
13/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaatko ap toistenkin taloja ilmaiseksi? Jos näin, niin laita vain sana kiertämään, ei tarvitse miettiä mitä teet kesälomalla kun ei ulkomaillekaan pääse!

Tiesitkö ap, että on olemassa myös mukavuudenhaluisia ihmisiä joille muutama tonni ei ole iso raha? Nämä samat ihmiset vaihdattavat auton renkaat Vianorilla ja säilyttävät auton renkaat rengashotellissa. Ei tarvitse itse niitä renkaita vaihtaa ja puhdistella, joku 300€ vuodessa on pieni raha helpommasta elämästä.

Ravintoloissakin saatetaan käydä syömässä, vaikka toki itsekin osataan ruokaa laittaa. Ja kas kummaa, ravintolassa syöminen on kalliimpaa, oletko huomannut? Et kai vain ole sortunut Hesellä käymään, vaikka kotona saman setin saisi halvemmalla?

Joillekin vaan nämä työt on niitä oman egon jatkeita joiden avulla voi päteä ja haukkua muita uusavuttomiksi.

Vierailija
14/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääpä tuohon vielä telineiden/nostimen vuokraus ja palkka. Ei ne ammattilaiset sitä taloa ilmaiseksi maalaa.

Vierailija
15/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin Helsingissä muutama vuosi sitten tarjouksen rintamamistalon malaauksesta. 6500e oli hintaa. Kiitin ja sanoin että käytän mielummin työhön itse pari päivää ja vuokraan nostolavan hommaa varten ja lopulla säästetyllä rahalla vietän talven Aasiassa. Heti putosi hinta tonnilla tämän sanottuani, mutta tein itse kuitenkin ja vietin oikein mukavan 3 kuukautta reissussa.

Vierailija
16/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noissa aika paljon pystyy säästämään jos viitsii itse yhtään tehdä. Talon maalaus on sellainen, että sen kyllä pystyy tekemään itse ja ei ainakaan kannata antaa minkään "ammattimaalarin" alkaa touhuta tuntipalkalla kova kilpailutus ja urakkana.

Vierailija
17/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä äidinkielessämme on niin vaikeaa? Miksi niitä yhdyssanoja ei osata käyttää?

Koulussa on taululle katsomisen sijaan piirretty sydämiä vihkoon. Joka nyt kostautuu kirjoitustaidon puutteella ja lompakosta puuttuu ne tonnit.

Vierailija
18/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein hyvän ja laadukkaan lopputuloksen haluaa vähänkään vaativampan kohteeseen, kannattaa antaa urakka ei-sille-halvimmalle ammattifirmalle ja pyytää takuu työlle ja maalin kestolle. Maalikerroksen paksuus, maalauskerrat ja käytetyt maalit ovat ratkaisevia nekin. Firmojen joukossa on monia sellaisia, jotka tekevät maalaustyön nopeasti ja edullisesti mutta "takavalotakuulla" mikä tarkoittaa, että takuu työlle loppuu samalla hetkellä kun urakoitsijan takavalot lakkaaavat näkymästä.

Vierailija
19/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noissa aika paljon pystyy säästämään jos viitsii itse yhtään tehdä. Talon maalaus on sellainen, että sen kyllä pystyy tekemään itse ja ei ainakaan kannata antaa minkään "ammattimaalarin" alkaa touhuta tuntipalkalla kova kilpailutus ja urakkana.

Sepä se, kun me kaikki emme viitsi. Mielummin minä haluan tukea oman paikkakuntani työllisyyttä ja käyttää hyväksi paikkakuntamme yrittäjien palveluja. Sillä kenen vastuulle te kuvittelette, että se kaatuu jos yrittäjä ei pysty työllistämään itsetään ja työntekijöitään?

Vierailija
20/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pyysin Helsingissä muutama vuosi sitten tarjouksen rintamamistalon malaauksesta. 6500e oli hintaa. Kiitin ja sanoin että käytän mielummin työhön itse pari päivää ja vuokraan nostolavan hommaa varten ja lopulla säästetyllä rahalla vietän talven Aasiassa. Heti putosi hinta tonnilla tämän sanottuani, mutta tein itse kuitenkin ja vietin oikein mukavan 3 kuukautta reissussa.

Kannattaa pyytää tarjous tuntityönä. Kyllä 50 €:n tuntihinnalla jo aika paljon maalaa.

Suomalaisen työn teettäminen on kallista. Mutta kaikki on Suomessa kallista.

Remonttimiehillä on paljon tietämystä rakentamisesta. Ammattitaidosta maksetaan.

On myös eroja nopeudessa: toinen tekee työn puolta nopeammin.

Maalasin oman mökkini tänä kesänä. Täytyy todeta, että ensi kerralla otan ammattilaisen tekemään homman. Aikaa meni vaikka kuinka, ja luultavasti maalasin väärin. Lisäksi kaaduin tikkailta ja nyrjäytin oikean käden nimettömän. Onneksi ei mitään muuta. Osa korkeammalta tuli maalattua huonosti, kun en uskaltanut kiivetä jyrkälle katolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi