Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korona osoittaa ettei Suomi ole yhtenäinen kansa, ja ”suomalaisuutta” ei edes ole

Vierailija
18.04.2020 |

Kaikki esim. uusimaalaisten kurkuissa kiinni. Globalisaatio on nuorten ainoa toivo. Harmi että se otti takapakkia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua riepoo eniten kaikenlaiset besserwisserit tyyliin Sauli Niinistö, jotka sieltä omasta kivasta etätyöstään huutelevat huonompiosaisille ohjeita ja tsemppejä. Ei tosiaan olla yhtä kansaa kun osa on merkittävästi tasa-arvoisempia kuin toiset.

Vierailija
22/29 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomi eroaa muista maista tämän asian suhteen?  En minä ole kenenkään kurkussa kiinni ja tiedän että kesäasukkaat ovat kunnalleni elintärkeitä ja heillä on oikeus mennä omistamilleen mökeille. Jos koronaa ei tule heidän mukanaan, niin sitten sen tuo joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas! Meillä kaikilla on se yhteistä että ei haluta olla kenenkään kanssa missään tekemisissä! Olisi ihan kauheaa asua jossain Espanjassa, jossa ihmiset hölöttää ruokapöydässä niin kovaa kuin sota olisi alkanut. (ja kyllä asuin espanjassa paikallisen perheen kanssa kolme kuukautta enkä koskaan mene sinne takaisin)

Vierailija
24/29 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa se paljastaa, ettei mitään eurooppalaisuutta ole ja se taas näkyy hyvin mm. Espanjan ja Italian velkakriisien myötä. Täytyy ottaa omaa lainaa ja taata vielä ne muidenkin. Italia jo aiemmin romahtamispisteessä velkojensa kanssa. Belgia myös korviaan myöten veloissa.

Tietenkin Suomi lähtee mukaan yhteisvelanottoon, jotta Italia ja Espanja pääsevät talousongelmistaan yli. Oikeasti, olen ollut EU:n kannattaja ideologisista lähtökohdista (järkisyitä on vaikea löytää), mutta jos Suomi lähtee vielä tähän velkojen yhteisvastuuseen, niin alan per suksi.

Vierailija
25/29 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yhyeiskuntaluokat pirstaloituneet ja tämä on jakanut ihmiset erilleen toisistaan.

Silloin ennen oli käytännössä työväenluokka ja porvarit, kun taas nykyään edes keskiluokka ei enää ole samassa veneessä.

Lapsista puolet saavat vakaan ja turvatun ympäristön perintöineen ja avustuksineen aikuiselämän kynnyksillä, kun taas puolet pääsevät hanttihommien kautta kunnan asuntoon laitakaupungille juoppojen, narkkien & mt potilaiden pariin.

Minä minä minä meininki näkyy työpaikoilla, liikenteessä, tapahtumissa, ja nyt kriisitilanteessa.

Tuloeroja pitäisi tasata todella paljon tulevaisuudessa segregaation vähentämiseksi.

Vierailija
26/29 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä Pietarin uusin diskurssi?

Huono sellainen, koska tätä kansaa ei kannata laittaa riitelemään keskenään. Äkkiä ne huomaavatkin, että kun veri lähtee kiertämään, normaali arkinen jähmeys haihtuu ja tilanne saattaa sitten kaatua kumpaan suuntaan tahansa. Joko aletaan mätkiä toisiamme tai sitten huomataan, että onhan valtaosalla meistä edelleen yhteiset intressit sitten kuitenkin. Aletaan vaikka pitää huolta toisistamme.

Vierailija
27/29 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollausta ja erilaisia populistisia agendoja esiintyy kaikkialla/aina, paitsi vedenpitävissä poliisivaltioissa.

Vierailija
28/29 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nationalismi perustuu kuviteltuihin yhteisöihin. On kuviteltu, että ihmisiä jotenkin liikuttaisi joku suomalaisuus. Nythän se nähtiin, että ei. Siellä ollaan savolaisia, kiuruveteläisiä ja korhosia. Jotka eivät tikkua ristiin laita lohjalaisen jokisen eteen. Ennemminkin käyvät Jokisten mökillä haahuamassa pesäpallomailan kanssa, jos Jokinen yrittää omalle omaisuudelleen, mökilleen. Edes Jokisen omistusoikeutta ei savossa tunnustettaisi. Raja kiinni uusiksi ja Uusimaan veroeurot pysyköön Uudellamaalla.

Kuulostaa ihan Ahvenanmaalta paitsi, että siellä ei Jokisen omistusoikeutta käytännössäkään tunnusteta ja veroeurot kyllä kelpaa.

Vierailija
29/29 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen moderni ja sivistynyt maailman kansalainen, niin minua ei tällaiset hömpötykset liikuta ollenkaan. Tätä ongelmaa ei voi ratkaista kansallisella tasolla ja käpertymällä itseensä, vaan tarvitaan globaali rokotuskampanja.