Humalainen näytti poliiseille keskisormea, ja kuinkas kävikään.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8deba1e1-58e8-450f-9656-b253f391ee1c
Idiootti näyttää sentteriä poliisipartiolle ja uhittelee, ja joutuu putkaan. Sitten alkaa hirveä itkuvalivali, että miksi näin ja yhyy mä haluun korvaukset ja sakot poliiseille ja valivali. Siis ei herranjestas miten voi joku olla noin tyhmä. Itsepähän mokasit, kärsi seuraukset kuin mies äläkä itke, sanon mä! Myöhäistä tämä nyt on, mutta vastaisuuden varalle neuvo: Älä heiluttele keskisormea poliiseille. Ei v**** mua riepoo tuommoset älykääpiöt joita yöelämässä näkee, jotka luulee voivansa tehdä ihan mitä vaan haluavat ja sitten kun pistetään vastuuseen niin heti alkaa itku ja virkavallan syyttely. Ja jos viina aiheuttaa känkkäränkkää niin ettei osaa käyttäytyä, niin pysykööt pois ihmisten ilmoilta! Luulis olevan itsestäänselvyys, mut ei, ei mene ääliöille jakeluun. Tsiisus sentään. Oma vikansa tuokin oli eikä pitäs olla mitään oikeuttaa valittaa, kun itse tilanteen aiheutti. Piste.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Se on oikein hyvä, että poliisienkin toimille asetetaan rajoja. ”Poliisi on ystävä” pätee vain silloin, kun konstaapeleilla on hyvä päivä. Ja toisin päin, he käyttäytyvät usein todella törkeästi, kun v*tuttaa. Ja poliisin kohdalla näin ei tietenkään oikeusvaltiossa pidä olla.
Keskisormen näyttäminen tai tympeä käytös poliisia kohtaan ei ole poliisille oikeasti syy viedä ketään putkaan. Perustelu ”uhkaava käytös” on täysin epärelevantti. Ketä siinä uhataan ja millä? Poliisin henkeä ja terveyttä? Onko keskisormi joku piilotettu vihje tappoaikeista tai pahoinpitelystä ja JOS on, niin minkä lain missä pykälässä tämä keskisormi mainitaan ja koskeeko se vain keskisormea, vai myös muita sormia? Ei näitä lakeja voi tilanteissa keksiä vain siksi, että tyyppi ottaa päähän.
Selvästi agressiivinen käytös ja epäily häiriön aiheuttamisesta edellyttää muutakin kuin keskisormen heristelyn ja rumien puhumisen. Se että poliisia v*tuttaa joku tyyppi, ei saa, eikä pidä olla syy raudoittamiselle tai putkaan viennille.
Tämmöiselle asialle pikkusormen antaminen on askel poliisivaltion suuntaan. Äkkiä se ei enää edellytä edes keskisormea, vaan putkaan voidaan viedä ihan vain koska joku ärsyttää. Tällainen mielivalta ei kuulu sivistysvaltioon ja siitä on enää hiuksen hieno ero ”niihin tekoihin jotka lepyttävät konstaapelin”, eli lahjontaan.
Suomalaisilla tuntuu olevan joku kummallinen ääretön luotto yksittäisenkin poliisimiehen oikeustajuun ja tunnollisuuteen. Että rajattomat toimivaltuudet voidaan antaa, koska ”sehän tekee vain mikä on oikein.” Näinhän ei tietenkään ole. Mitä enemmän mielipuolista valtaa, sitä enemmän vallan väärinkäyttöä.
Kirjoitat ihan asiaa. Oikeat poliisit saisivat ottaa vieläkin mallia siitä joka vain näytteli poliisia. Tarkoitan tietenkin reinikaista. Itsellä ei ole huonoja kokemuksia poliiseista. Yhden kanssa ryypättiin ulkona eräänä vappuna. Kun kertoi olevansa poliisi niin sanoin älä viitsi vttu valehdella. Kaivoi esiin kortin missä kuva ja nimi. Vanhempi komissaario se ja se nimi.
Oli tosi rento poliisiksi ja kertoi olevansa ns. siviili rikos puolelta. Heitti huultakin. Kysyi yhtäkkiä vakavan näköisenä onkos pojilla jotain kerrottavaa? Otti pitkän ryypyn ja nauroi. Sitten sanoi taisitte vähän säikähtää ja nauroi lisää. Me pojat oltiin 18-20 ja poliisi oli meidän silmissä vanha 40-50. Tapahtui kasarin ihan lopussa.
Onko tuo reiluu nyt? En minä ajatellut ihan loppuun asti. En tiennyt että se noin paljo suututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassakin työssä niitä tulee joskus ihan aikuisilta ihmisiltä eteen, mutta en nyt kauheasti sellaisesta provosoidu.
Eli pelkäät paska jäykkänä ja alistut perseilijän edessä? Sitähän tuo "en provosoidu" tarkoittaa ja sillä yritetään peitellä omaa pelkuruutta.
Miksei vaan voi reilusti myöntää että kokee tilanteen niin uhkaavaksi että jo pelkkä yhden sormen näyttäminen riittää täydelliseen jäätymiseen?
No nyt on kyllä ymmärtäminen ihan ennätyksellisen alhaalla :D Provosoituminen on nimenomaan sitä, että päästää tunteet valloilleen ja antaa sille provosoijalle näin vallan. Provokaation tarkoitus on aina herättää toisessa negatiivinen tunnereaktio, ja se onnistuu, jos vastapuoli menettää itsehillintänsä.
Jos joku ei provosoidu keskisormesta tai mistä tahansa, se nimenomaan ei tarkoita paskajäykkyyttä ja pelkoa. Se tarkoittaa juuri sitä, ettei sillä keskisormella ole mitään vaikutusta. Sellainen kertoo tilanteessa siis vain siitä keskisormen heiluttelijasta. Mutta jos siitä keskisormesta pillastuu ja uhoaa ja murtaa toisen lonkan, hermo taitaa olla pikkasen liian piukassa ihmissuhdetyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Joo onhan se aina syy pahoinpidellä jos joku vähän keskaria vilauttaa.
Olen itse yläkoulun opettaja. Keskisormia näkyy ihan päivittäin, todennäköisesti juuri teidänkin pikku kullanmuruilta. Meidän konstit on tavallisesti ihan vaan kieltää sellainen, keskustella asiasta ja ehkä ilmoittaa kotiin. Jatkossa taidan kuitenkin paiskata kollegan kanssa keskarin heiluttelijat maahan ja murskata niiltä lonkat. Ja jos joku kommentoi vierestä asiaa, muistutan että voin tehdä saman sille.
Ei oo normaalin ihmisen hommaa tollanen keskisormen heiluttelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo onhan se aina syy pahoinpidellä jos joku vähän keskaria vilauttaa.
Olen itse yläkoulun opettaja. Keskisormia näkyy ihan päivittäin, todennäköisesti juuri teidänkin pikku kullanmuruilta. Meidän konstit on tavallisesti ihan vaan kieltää sellainen, keskustella asiasta ja ehkä ilmoittaa kotiin. Jatkossa taidan kuitenkin paiskata kollegan kanssa keskarin heiluttelijat maahan ja murskata niiltä lonkat. Ja jos joku kommentoi vierestä asiaa, muistutan että voin tehdä saman sille.
Ei oo normaalin ihmisen hommaa tollanen keskisormen heiluttelu.
Jaha että sellainen. Omasta lapsen opettajaslta sain kehuja. Aika jännä kun isä on tämmöinen ja lisäksi etä. Tapahtui jo ennen koronaa. Arvasin jo silloin että neiti on juonut mehua vahvempaa. Paljasti keskustelun aikana joka kesti noin tunnin että on neiti on hiprakassa.
Olen antanut neuvoja miten käyttäytyä. Lisäksi olen pyytänyt ajattelemaan itse.. Ele, ilme tai sana ei oikeuta. Jos joku sitten lyö ensin niin saat lyödä takaisin. Siitähän se soppa alkoi. joku löi ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin näyttänyt joskus keskaria kytille humalassa. Ei vienyt sentään putkaan.
Taitaa olla ihan tuurista kiinni ja mielentilasta milloin ja kenelle häkki heilahtaa.
Ei, vaan ihmisestä itsestään. Käyttäytyy kuten aikuinen ihminen, niin ei häkit heilu. Niin yksinkertaista se on.
Poliisi on yksinkertainen ja mielivaltainen, Suomessakin.
puhut asiaa on mielivaltainen suomessakin ja hyvin usein ei toki kaikki mutta suurin osa poliiseista on täysiä kusipää mulkkuja luulevat itsestään liikoja mutta toki ei kaikkia voi syyllistää mutta 99,99 prosenttia on mulkkuja
poliisit on sikoja oli ne suomalaisia tai ulkomaalaisia haistakaa paska kytät
EN SUOSITTELE TEKEMÄÄN SITÄ ETTÄ HEITÄT MAAHAN JONKUN OPPILAAN KESKARIN NÄYTÖSTÄ JA MURRAT SEN NILKAN JOUDUT VASTUUSEEN TEOISTASI JA EI KESKISORMEN NÄYTTÄMINEN OO RIKOS JA KYLLÄ NORMAALI IHIMINENKI VOI KESKARIA NÄYTTÄÄ MEE OPETTAJA UHOAMAAN ITSEÄSI VANHEMMILLE JA VOIMAKKAIMILLE IHIMISILLE NIIN TAITAA LAITTAA SUT MAIHIN ALTA AIKA YKSIKÖN
Vierailija kirjoitti:
Taas yhdelle perseilijälle ja hänen hovilleen on tullut yllätyksenä että huono käytös ja toisille v*ttuilu ei olekaan kansalaisen perusoikeus.
Pollareille ja kaikille muillekin paskasakin kouluttajille peukkua, jatkakaa samaan malliin!
Juntti se ei riemuitse mistään muusta niin paljon kuin väkivallasta. Impotenssi syynä?
Munaa näytin kerran poliisipartiolle niin toinen tuli heti ottamaan suihin ja toisen alistin maijan kylkeä vasten ja panin aunukseen. Lähtivät siitä iloisesti pillit päällä jatkamaan matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä jälleen osoittaa rivipoliisien tyhmyyden. Älykkyys on samaa tasoa kun TIS osallistujilla.
Benjamin BB:stä on nykyään poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos Helsingin poliisille näyttää h.i.t.l.e.r.tervehdyksen niin näyttävät saman takaisin. Se on itsenäisyyspäivisin huomattu.
Pyrkinee seuraavaksi Op:lle töihin?
Hakkasivat siksi, koska ajattelivat ettei juopunutta usko kukaan. Tämän kertoi minulle jo kuan sitten lyhyt ja ruma adhd mies. Mies oli niin tyhmä että luuli saavansa minusta sekä seuraa että asuinkumppanin.
Ben Grundström oli BB: ssä. Vaikutti hyvin tyhmältä. Ehkä peitti älynsä vain hyvin.
Se on oikein hyvä, että poliisienkin toimille asetetaan rajoja. ”Poliisi on ystävä” pätee vain silloin, kun konstaapeleilla on hyvä päivä. Ja toisin päin, he käyttäytyvät usein todella törkeästi, kun v*tuttaa. Ja poliisin kohdalla näin ei tietenkään oikeusvaltiossa pidä olla.
Keskisormen näyttäminen tai tympeä käytös poliisia kohtaan ei ole poliisille oikeasti syy viedä ketään putkaan. Perustelu ”uhkaava käytös” on täysin epärelevantti. Ketä siinä uhataan ja millä? Poliisin henkeä ja terveyttä? Onko keskisormi joku piilotettu vihje tappoaikeista tai pahoinpitelystä ja JOS on, niin minkä lain missä pykälässä tämä keskisormi mainitaan ja koskeeko se vain keskisormea, vai myös muita sormia? Ei näitä lakeja voi tilanteissa keksiä vain siksi, että tyyppi ottaa päähän.
Selvästi agressiivinen käytös ja epäily häiriön aiheuttamisesta edellyttää muutakin kuin keskisormen heristelyn ja rumien puhumisen. Se että poliisia v*tuttaa joku tyyppi, ei saa, eikä pidä olla syy raudoittamiselle tai putkaan viennille.
Tämmöiselle asialle pikkusormen antaminen on askel poliisivaltion suuntaan. Äkkiä se ei enää edellytä edes keskisormea, vaan putkaan voidaan viedä ihan vain koska joku ärsyttää. Tällainen mielivalta ei kuulu sivistysvaltioon ja siitä on enää hiuksen hieno ero ”niihin tekoihin jotka lepyttävät konstaapelin”, eli lahjontaan.
Suomalaisilla tuntuu olevan joku kummallinen ääretön luotto yksittäisenkin poliisimiehen oikeustajuun ja tunnollisuuteen. Että rajattomat toimivaltuudet voidaan antaa, koska ”sehän tekee vain mikä on oikein.” Näinhän ei tietenkään ole. Mitä enemmän mielipuolista valtaa, sitä enemmän vallan väärinkäyttöä.