Narsistisessa perheessä "kasvaneet"
Oletteko ikinä saaneet asioita selvitetyksi vanhempien/sisarusten kanssa? Oletteko saaneet mitään pahoittleuja saati anteeksipyyntöä käytöksestään vai eikö sitä ikinä oel myönnetty edes, jos siis olet syntipukiksi itse joutunut? Kiinnostaisi, olen itse syntipukki tällaisessa perheessä ollut, ja tuntuu yhä aikuisenakin samanlaista alentuvaa, vähättelevää, mitätöivää jne. käytöstä muilta tulevan. Olen siis mahd.vähän/en ollenkaan enää näihin yhteyksissä nykyään.
Raivostuttaa silti välillä, miten kaikki minulle tehty paha on vain vaiettu,"unohdettu"(heiltä onnistuu toki, minulta sattumoisin ei) ja minun oletettaisiin yhä nielevän kaikkea p**kaa näiltä ihmisiltä, jos yhtään erehdyn olemaan yhteyksissä. Olen meinanut menettää henkeni ja itsetuntoni ja terveyteni ovat heikentyneet huomattavsti näiden tekojen seurauksena joten asiat eivät ole olleet mitään pikkujuttuja.
Kommentit (5)
En usko yksiselitteisesti sellaiseen käsitteeseen kuin narsisti (älkää ampuko, se on jonkin toisen ketjun heiniä; ihmisiä vain keittiödiagnosoidaan liian matalalla kynnyksellä tänä päivänä), mutta keskustelun vuoksi oletetaan, että joku on ns. narsisti. Vastaukseni ap:lle on, että et ikinä, ikinä tule saamaan aitoa anteeksipyyntöä tällaiselta ihmiseltä. Narsistin anteeksipyynnöt ovat aina hetkellinen ratkaisu silloin, kun sietorajasi on ylittynyt ja otat etäisyyttä ja vedät rajoja. Heti kun tulet takaisin, sama meno alkaa taas.
Narsisti ei ole narsisti, jos hän kykenee itsereflektioon ja aitoon anteeksipyyntoon.
No tämäpä just. kun narsku saattaa pyytää anteeksi ns.teknisesti, huomaa kyllä et ei tarkoita sitä tosissaan ja sanoo sen vain muodon vuoksi, päästäkseen taas hyppyyttämään:( ulkoupåuoliset jotka eivät ole kokeneet narsistin vihaa ym. hokevat miten kannattaisi antaa vielä tilaisuus(annettu jo lukuisia, sama meno jatkuu vaan pienen hyvän ajan jälkeen ja senkin ns.hyvän ajan saa olla koko ajan varpaillaan), kun on sukua kuitnekin jne. Itse narsku vaatii koko ajan anelemaan anteeksi jotain mitättömiä asioita häneltä ja toisaalta muistuttelee mielellään myös kiitollisuudenveloista hänelle:( Omaa pahuuttaan ei voi ikinä myöntää aidosti saati olla siitä pahoillaan aidosti.(
Sosiopaattien kanssa ei kannata neuvotella eikä niille kannata uhrata yhtään energiaa. Jätä ne pyörimään omaan kurjuuteensa ja siirry eteenpäin.
ei tietenkään