Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muovipillejä lasten pillimehuissa demonisoidaan, mutta maito- ja mehutölkkien täysin turha muovikorkki tunnutaan hyväksyvän mukisematta?

Vierailija
17.04.2020 |

En siis itse kannata muovipillejä. Lapsille ostin muutama vuosi sitten kestopillit jotka voi pestä ihan tiskikoneessa, ja ovat kestäneet. Retkille juomapullo, ettei tarvitse pillimehuja ostella.

Mutta yrittääkö kukaan kieltää noita turhakkeita jotka maito- ja mehupurkkien päällä koreilevat? Olisinko ollut itse 14 tai 15 kun nuo tulivat. En silloin teininä ajatellut ekologisuutta, mutta nyt huomaan että onhan tuo maailman turhin keksintö. Miksi se edes lisättiin? Se avaussysteemi kartokipurkeissa oli mielestä nerokas ja ihan riittävä. Lisääkö se muovikorkki muka huomattavasti säilytysaikaa koska sulkeutuu tiiviisti?

Kiroan niitä joka kerta kun leikkelen ne irti saadakseni kartongin kierrätykseen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siksi, että maitopurkissa oleva korkki päätyy pääsääntöisesti tölkin mukana kierrätykseen, tai ainakin roskiin, kun taas pillit lentävät käytön jälkeen auton ikkunasta luontoon.

Vierailija
2/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse irroittaa. Sen koko purkin voi laittaa kartonkikeräykseen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niissä purkeissa ole sanottu, että korkki kelpaa kierrätykseen purkin mukana?

Vierailija
4/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole tutkinut  kovan muovin palautusta.Siihen  käyvät vain nuo niin sanotut kovat muovit, eivät esim.konepesuaine pussit vaikka kierrätystä vaahdotaan tai muu pehmeä muovi jota tulee joka päivä.Omituista miksei kaikki käy.Toiset eivät tuota kovaa muovia pese kunnolla.Siis ruoan tähteitä pois ..Siksi rotat pyörivät muovi silpun seassa  ja leviävät muille paikkakunnille niiden mukana.Samanlailla kuin korona.Siksi sanonkin vaikka jotkut väittävät että vähän menee vettä jos huuhtelet käytetyt muovi astiat ,että peskää ne kunnolla jos palautukseen viette. 

Vierailija
5/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkivalmastaja on ympäristöministerin kaveri - siksi...

Vierailija
6/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriruoko on yksi korkkimateriaali.

Vierailija
7/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se korkki ole lainkaan "turha", kuten aloittaja väittää. Ensinnäkin jos sitä ei olisi, juoma pilaantuisi nopeammin. Toiseksi, jos korkitonta purkkia heiluttaa tai laittaa kyljelleen, juoma valuisi pois kun ei korkkia olisi. Mietipä nyt vähän, ennekuin kirjoitat hassuja.

Vierailija
8/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesko ainekin Pirkka-maitojuomassa lopettanut muovikorkin käytön.

Vierailija
9/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Valion tölkit ja korkit valmistetaan kasvipohjaisesta materiaalista.

https://www.hameensanomat.fi/uutiset/oho-maitotolkin-korkki-onkin-soker…

Vierailija
10/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikissa minun käyttämissäni tuotteissa tuo korkki on biohajoavaa kasvipohjaista muovia.

Vierailija
11/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä joilla on käsissään esim. reuma kyllä arvostavat tuota kierrekorkkia. Esim äitini ei saa auki noita normaaleja maitopurkkeja, mutta nuo kierrettävät onnistuu.

Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.

Nuo korkit tosiaan saa jättää kierrättäessä paikoilleen purkkeihin.

M37

Vierailija
12/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole muuten enää nähnyt noita muovikorkkeja maidoissa. Itse en oikein tykännyt, vaikka siinä joitain etuja olikin niin joillekin oli vaikea avata, ja itse vihasin sitä että välillä huomasi että oli avattu useampia maitopurkkeja kun siitä on niin vaikeaa nähdä mikä on auki.

Vierailija
13/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se korkki on maatuvaa materiaalia.

Vierailija
14/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkillinen tölkki ei tyhjene kunnolla. Osa nesteestä keräytyy sinne purkin huippuun.

Vierailija
15/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhake se minunkin mielestäni on. Ostan kummankin mallisia purkkeja eikä niiden käytössä ole mitään eroa. Eli korkki on täysin hyödytön.

Vierailija
16/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole muuten enää nähnyt noita muovikorkkeja maidoissa. Itse en oikein tykännyt, vaikka siinä joitain etuja olikin niin joillekin oli vaikea avata, ja itse vihasin sitä että välillä huomasi että oli avattu useampia maitopurkkeja kun siitä on niin vaikeaa nähdä mikä on auki.

Avattu purkki ovessa, avaamattomat lappeellaan hyllyllä

Vierailija
17/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtamerien muovijäte ongelma on 99.99% lähtöisin kehitysmaista joissa jokia ja merta käytetään kaatopaikkana. Ihmettelen miten Suomessa käytetyt mehupillit tai muovikorkit päätyvät mereen kun jätteet poltetaan tai viedään kaatopaikalle. Mitä muovinkierrätykseen tulee se on vihreiden poliittisenuskonnon rituaali vailla järkeä. Ei ole mitään syytä tuhlata rahaa muovijätteen kierrätykseen kun se voidaan polttaa voimalan kattilassa korvaten muita polttoaineita.

Vierailija
18/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avattu purkki ovessa, avaamattomat lappeellaan hyllyllä

Meillä oli pakosti ovessa useampia, ja vaikka kuinka koitti pitää järjestystä yllä niin aina välillä näitä sattui.

Vierailija
19/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten itkivät hråt pillicasesta

Zinc

avohå-.rå myös

Vierailija
20/22 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Så booring. 20 vuotta wanhaa skeidaa