Kauanko pärjäisit säästöilläsi, jos et saisi mistään senttiäkään tuloja?
Kommentit (141)
Vuoden, pari, riippuu miten leveästi elelisin. Pahassa kriisitilanteessa en varmaankaan kovin.
Vuoden kevyesti. Kituuttamalla ehkä jopa kaksi, kunhan vaihtaisin halvempaan asuntoon.
10v jos kulut pysyisivät samana kuin nyt, mutta todennäköisesti nousevat joten vähemmän.
Tämänhetkisillä säästöillä selviäisin loppuvuoden.
Varmaan viikon, asp-tilillä on rahaa mutta en saa sitä ulos. Mut hei tilanne on huomattavasti parempi nyt kun jätin sen sian! 😄🥳
Jos ottaisin asuntolainaan lyhennysvapaan, niin ehkä vuoden
Vauvapalstalla kaikki ovat todella hyvin varautuneita. Ei mitään uutta auringon alla.
Pari vuotta nykyisellä kulutuksella, ehkä kolme vuotta jos alkaisin elää tosi säästeliäästi.
Vajaa kymmenen vuotta. Vaikea sanoa tarkkaan.
Tällä kulutuksella puoli vuotta. Turhat karsimalla ja vyötä kiristämällä noin vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta nykyisellä kulutuksella, ehkä kolme vuotta jos alkaisin elää tosi säästeliäästi.
Mulla sama.
Reilun vuoden, nykyisellä kulutuksella.
Muutamia vuosia. Myymällä omaisuuteni muutaman vuoden lisää. 10-15 vuotta, sitten täytyisi lähteä pulloja keräämään tai töihin.
Mulla on käteisvaroja ja sijoituksia noin 1,5 miljoonaa. Jos kulutan 5000 € kuussa, se riittää 25 vuodeksi. Olen 56-vuotias, eli ihan sopivasti. Lisäksi minulla on 208 m2 asunto Ullanlinnassa ja kesäpaikka Tammisaaressa.
Hyvin vaikea sanoa, riippuisi niin tilanteesta, että olisiko yhteiskunta romahtanut vai miten?
Tarvitsisiko noudattaa yhteiskunnan sääntöjä, vai voisinko syödä naapurin kissan, jos alkaisi hiukomaan ?
Zinc
Tilivaroilla ja sijoitukset realisoimalla 10 vuotta, jos kyse pelkästään omista menoistani eli yritys pitäisi tietenkin silloin lopettaa. Mitäpä minä yrityksen maksuja makselisin, jos sieltä mitään tuloja ei tulisi.
Yhden kuukauden hikisesti.