Olenko paha ihminen kun huijasin vauvaa "silitys-koneella" sen sijaan että silittäisin itse?
Olen loputtoman väsynyt ja uupunut. Vauvani 7,5kk rauhoittuu ainoastaan silittelemällä selkään kun hän on kehdossa.
Veljeni viritteli sellaisen koneen, mikä silittelee sopivassa tahdissa vauvaa selkään hanskalla, kun kehto keinuu. Joskus vauva huomaa tämän(?) ja rauhoittelen vauvaa itse omalla kädellä mutta nykyään vauva hyväksyy useimmiten myös lämmitetyn pussin yms. mikä on hanskan sisällä.
Olenko kamala ihminen? Mistään fb-ryhmistä en edes uskalla kysyä.
Kommentit (21)
Et ole. Ajattelet vain lapsesi parasta kun huolehdit omasta jaksamisestasi, tarjoat täten hänellekin paljon enemmän muina yhteisinä hetkinä.
Miksi olisit kamala ihminen jos kerran vauvakin hyväksyy sijaissilittäjän? Todennäköisesti vauvalle on vaan tärkeää se tuttu kosketus selässä, ei se että sen kosketuksen aiheuttaa juuri sinun kätesi. Varmasti vauva vaistoaa että olet kuitenkin siinä jossain lähellä läsnä ja se riittää.
Eihän tuo haittaa, kun kuitenkin silität myös itse välillä ja vauva on tyytyväinen.
Heh, luulin otsikon perusteella, ettet jaksa itse silittää tekstiilejä, ja olet keksinyt jonkin vauvaan sidottavan vekottimen, jolla hän tulee silittäneeksi ne konttaamista harjoitellessaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä luulin että käytät jotain mankelia ja pelkäät vauvan huomaavan että lakanat tai vaatteet ei ole silitysraudalla silitettyjä.
Lapsestasi tulee nahkahanskafetisti :(
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että käytät jotain mankelia ja pelkäät vauvan huomaavan että lakanat tai vaatteet ei ole silitysraudalla silitettyjä.
Ai kamala :D no ainakin piristitte iltaani ja vauvakin nukahti koneen silittelyn ääreen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että huijas vauvaa pistämällä sen mankeliin tavanomaisen silitysraudalla silittelyn sijaan.
Yritä totuttaa vauva silittämisen sijaan siihen että pidät kättä paikallaan selän päällä. Sitten voit koittaa pikkuhiljaa vähentää sitäkin tai toisaalta korvata käden painon hernepussilla tms (jonka sitten otat tietysti pois kun vauva nukahtaa).
Tsemppiä!
Kuulostaa hyvältä idealta.
Aina suurin vaiva ei tarkoita parasta mahdollista lopputulosta.
Hyvä että keksii tapoja säästää energiaa, onpahan sitä enemmän käytettäväksi johonkin muuhun.
Silityskone??? Veljestäsi tulee miljonääri, kun patentoi tuon keksinnön!
Kyllä! Ihan huikea idea! Nyt kehitystyöhön ennenkuin muut ehtii tai sitten ohjeet jakoon kaikille esim lehden kautta! Veljesi on nero!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Ihan huikea idea! Nyt kehitystyöhön ennenkuin muut ehtii tai sitten ohjeet jakoon kaikille esim lehden kautta! Veljesi on nero!
Ja tää olisi aika huippu eläinsuojelutaloissa, joissa ei ole koko ajan henkilökuntaa paikalla. Tosin niillä ei ole rahaa maksaa, mutta yleensähän niille kaiken muunkin joku ostaa ja aktiivit itse; itsekin aktiivina ostan sinne kaikenlaista mieluummin kuin annan suoraan rahaa tietystä syystä.
Eikös suositus ole nukuttaa vauva selällään, niin miten silloin voi silittää selkää?
Kiitos nauruista mutta onhan se silityskäsi ihan turvallinen? Eihän vauvalla ole vaaraa sähköiskusta ja ettei kone tiltatessaan alakin lätkimään vauvaa.
Miten tuollainen kone tehdään, kerro nyt ihmeessä? Meillä vielä 11-vuotiaskin vaatii silitystä selkään joka ilta. Ja itsellenikin olisi käyttöä silittäjälle.
Aivan hirvittävä ihminen, kuinka saatoit.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollainen kone tehdään, kerro nyt ihmeessä? Ja itsellenikin olisi käyttöä siittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsestasi tulee nahkahanskafetisti :(
Kuristaa vielä jonkun!
Mä voisin ostaa veljeltäs moisen koneen. Ei haittaa vaikka silittäs pyykitkin.
Tsemppiä, kyllä ne kasvaa ja oppii nukkuu nukuttamatta!
Et ole kamala ihminen, mutta miksi ihmeessä suostut siihen, että vauvalla on päätösvalta?