Miksi permanenttiä ei voi tehdä "laineiksi"?
Kertokaa joku ammatilainen, miksei permanenttiä voisi tehdä sellasilla isoilla rullilla jollon ei tulisi 90-luvun käkkäräpäätä? Miten se on nykyaikana niin vaikea saada luonnollisen näköinen vähä niinkuin paljon puhuttu digikihara? Samat mömmöthän siinä permisaineessa on, käytettäisiin vain isompia rullia!?
Kommentit (43)
Kampaajalta kuulin joskus selityksen, että loiva kihara eli laine ei pysy niin hyvin edes permisaineilla. En tiedä kyllä asian todenperäisyyttä.
Kyllä tämä mielestäni onnistuu, tutkin asiaa vähän aikaa sitten. Ajattelin itse asiassa tehdä itse kotona, isoilla rullilla.
Mun hiukset on niin hennot että mulla on vielä 10 vuoden jälkeen latvoissa havaittavissa sillon otettua permistä, joten kyllä se aine kestää ainakin mulla. Ei ole painoa hiuksessa joka sitä vetäisi suoremmaksi. Ei haittaisi jos loivempi malli ei kestäisikään niin pitkään, ainakin kasvaisi luonnollisesti pois.
OK! eli sitten pitäisi löytää kampaaja joka suostuisi tämän tekemään joskus. Onko ehdottaa jotain liikettä pk-seudulta? :) :)
Hah, ei ne kampaajat usko. Halusin nimeomaisesti loivan permanentin isoilla rullilla ja kerrpin tämön, minulla on luonnostaan hento ja taipusa hius ja silloin aikanaan kiharst pysyi hyvin - tulin kampaajalta kotiin 90-villakoira päässä aika v****tuuneelta. Selitys oli että ei se kestä idoilla rullilla.
Vierailija kirjoitti:
Hah, ei ne kampaajat usko. Halusin nimeomaisesti loivan permanentin isoilla rullilla ja kerrpin tämön, minulla on luonnostaan hento ja taipusa hius ja silloin aikanaan kiharst pysyi hyvin - tulin kampaajalta kotiin 90-villakoira päässä aika v****tuuneelta. Selitys oli että ei se kestä idoilla rullilla.
Voi ei! Just tämä! Tekisi mieli uskoa ammattilaista, mutta mutta...
Muistatteko 80-luvun pehmennykset? Eikö se ollut lievempi kuin permanentti?
Viestin alottaja kirjoitti:
Mun hiukset on niin hennot että mulla on vielä 10 vuoden jälkeen latvoissa havaittavissa sillon otettua permistä, joten kyllä se aine kestää ainakin mulla. Ei ole painoa hiuksessa joka sitä vetäisi suoremmaksi. Ei haittaisi jos loivempi malli ei kestäisikään niin pitkään, ainakin kasvaisi luonnollisesti pois.
OK! eli sitten pitäisi löytää kampaaja joka suostuisi tämän tekemään joskus. Onko ehdottaa jotain liikettä pk-seudulta? :) :)
Sinulla on siis todella pitkät tai hitaasti kasvaneet hiukset, vai luuletko, että permis on vaikuttanut siihen, millaista tukkaa puskee päänahasta ulos... Ei vaikuta.
Otin viime syksynä permanentin papiljotin kokoisilla rullilla, oli vaikea löytää kampaamoa, jossa oli niin isot. Olen tosi tyytyväinen. Lopputulos oli luonnollinen ja se on hiipunut pois ilman kasvurajaa. Eli nyt se on lähinnä tuuhea ja taipuisa, vaikkei tekisi sille mitään pesun jälkeen. Kampaaja ei meinannut millään suostua käyttämään isoja rullia, mutta en halunnut sitä 80-luvun säkkärää...
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tämä. Itse otin ainakin 90-luvulla "pehmennyksiä" ja ne olivat muistaakseni aika isoilla rullilla ja kivoja tuli: ei mitään säkkärää.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä se pehmennys oli? Yritin tehdä siitä avauksenkin, mutta kukaan ei ole vielä vastannut.
Kampaaja kertoo:
koska isoilla rullilla ei saa suoraan hiukseen paria pesua pidempää säilyvää rakennekäsittelyä aikaan. Asiakas todennäköisesti kokee että permis on tehty väärin/huonosti jos iso laine kestää vain lyhyen aikaa.
Luonnonkiharaan tai hyvin vastaanottavaiseen hiukseen iso kihara/rulla toimii kyllä.
Lopputulos ei riipu käytetystä aineesta, mikään aine ei ole "parempi" isoon tai pieneen kiharaan, kemiallinen reaktio on sama aina.
Yleensä kampaajat suosittelevat pienempää rullaa koska a) eivät jaksa ottaa reklamaatiota suoristuneesta kiharasta viikon päästä kun mitään virhettä ei ole tehty b) hius on laadultaan sellainen että isolla kiharalla ei ole toivoakaan pysyä muodossaan sen pidempään.
Googletapa "hiusten pehmennys".
Kyllä kampaajia löytyy, jotka näitä tekevät, mutta tarvitsee tietysti ensin soittaa ja kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja kertoo:
koska isoilla rullilla ei saa suoraan hiukseen paria pesua pidempää säilyvää rakennekäsittelyä aikaan. Asiakas todennäköisesti kokee että permis on tehty väärin/huonosti jos iso laine kestää vain lyhyen aikaa.
Luonnonkiharaan tai hyvin vastaanottavaiseen hiukseen iso kihara/rulla toimii kyllä.
Lopputulos ei riipu käytetystä aineesta, mikään aine ei ole "parempi" isoon tai pieneen kiharaan, kemiallinen reaktio on sama aina.
Yleensä kampaajat suosittelevat pienempää rullaa koska a) eivät jaksa ottaa reklamaatiota suoristuneesta kiharasta viikon päästä kun mitään virhettä ei ole tehty b) hius on laadultaan sellainen että isolla kiharalla ei ole toivoakaan pysyä muodossaan sen pidempään.
Mutta entä se pehmennys? Eikö sitä tehty isommilla rullilla? Mikä se pehmennys on, kun vertaa permikseen?
Vierailija kirjoitti:
Oli, miehilläkin ihan yleinen sillon. Mulla näkyy ylioppilaskuvissa -80 pehmis ja olin ruskeakin kun mikä kun olin jo ollut pari kuukautta puutarhahommissa ennen juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja kertoo:
Voisin kuvitella mulla olevan tuo "vastaanottavainen tukka" vaikka en tiedä mitä se tarkottaa. Mutta on todella ohutta ja suoraa ja aina yön jälkeen painaumia takaraivossa eikä hiuksia voi pitää pesun jälkeen kun sen yhden päiivän auki kun suoraavana on jo ihan "pläts" !
Niin millä aineilla se pehmennys tehdään? Mitene roaa permis aineesta?
Vierailija kirjoitti:
Kysy joltain kampaajalta. He varmasti tietävät paremmin kuin me mammat.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään muista, niin kauan siitä on. Mutta jotenkin kai se oli lievempi ja vähemmän voimakkailla aineilla tehty, niin muistelen. En vaan muista sen tekemisestä mitään muuta. Kannattaa kysyä joltain vanhemmalta kampaajalta tai parturilta.
Minä mainitsin tuon pehmennyksen, enkä ikävä kyllä muista. Ainakin sillä saatiin hiusten tyvi ilmavaksi nousemaan. Manguin äidiltä, että saisin pehmennyksen vuonna 1987, mutta en muista, mikä olisi ollut visioni hiuksista sen jälkeen. Jo joskus 70-luvulla miehillä oli minivogue, se oli myös laineikas, ei kikkara.
Siis en tarkoita samat aineet kun "digikiharassa" vaan siis samat aineet mitä yleensä permiksessä käyetään, että miksei ne aineet sopisi ns. isompii rulliin?