Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka olisi saanut asuntolainaa maksettua?

Vierailija
16.04.2020 |

Mitä sinä päivänä tapahtuu? Tarjoaako pankki kakkukahvit?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olin noin 41, kun asuntolaina oli maksettu. Haimme paperit pankista, mutta ei siellä mitään tarjottu.

Vierailija
2/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei olisi? Itsellä kymppitonni jäljellä, ja vuosia menee. Niin no joo, olen yhden jo maksanut, ei siitä mitään kakkukahveja saanut. Eikä kai edes kassia tai lompakkoa, joita pankit kyllä aikoinaan jakoivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei olisi? Itsellä kymppitonni jäljellä, ja vuosia menee. Niin no joo, olen yhden jo maksanut, ei siitä mitään kakkukahveja saanut. Eikä kai edes kassia tai lompakkoa, joita pankit kyllä aikoinaan jakoivat.

Vuosia?? Paljonko lyhennys ja korot?

Vierailija
4/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainani loppui viime vuodenvaihteessa 23 vuoden maksamisen jälkeen. Oli hilpeät uudenvuoden juhlat ulkomailla kavereiden kanssa. Pankki ei tietenkään reagoinut asiaan mitenkään. Vkasta evättalvella sijoitusneuvojani lähestyi ja kyseli, mitä aion tehdä säästyvillä rahoilla. Tarkoitus oli tietysti kaupata minulle pankin rahastoja.

Vierailija
5/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö itse olla yhteydessä pankkiin vai ollaanko sieltäpäin?

Vierailija
6/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia?? Paljonko lyhennys ja korot?

Maksan 200 kuussa. Minimieläkkeellä.

Vierailija
7/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saa kakkukahvit kun ottaa lainan.

Vierailija
8/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tapahdu muuta kuin että pankki alkaa mahdollisesti laskuttaa lainan vakuutena olleen asunnon osakekirjan säilytyksestä. 

Vierailija
9/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla 33v kun saatiin maksettua. Ei tapahtunut yhtään mitään. Siitä on aikaa yli kymmenen vuotta.

Vierailija
10/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut monen asunnon lainat elämäni aikana. Kyllähän siinä hymy irtoaa, kun huomaan näin käyneen. Ei sen kummempaa. Eteenpäin ja kohtia uusia seikkailuja.

Olen omistanut yhteensä 8 asuntoa, joista 7 yksin ja yhden yhdessä exän kanssa.

Parhaimmillaan/pahimmillaan omistin kolme asuntoa kerralla, joista vain yksi oli täysin velaton.

Vaan nyt ei ole senttiäkään asuntolainaa.

Vierailija
11/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Me ollaan. Ja nyt ostetaan uusi auto, vihdoin ja viimein.

Vierailija
12/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja olette ja millaisista asuntolainoista puhutaan?!

Vierailija
13/13 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhoja olette ja millaisista asuntolainoista puhutaan?!

Inflaatio sotkee tätä kysymystä. Vuonna 1996 300.000 markan (50.000€):n laina oli todella suuri yhdelle ihmiselle. 2004 75.000€:n laina ei ollut mitään siihen verrattuna, kun palkka oli noussut ja korot laskeneet.

Nykyisiin tuloihin verrattuna tuo alkutilanne vastaisi yhdelle hengelle 200.000€:n lainaa 15 vuoden maksuajalla ja 4€:n korolla. Kuukausierä olisi karmeat 1500€/kk. Ei ihme, että piti pitää pimeää alivuokralaista ja tehdä kotiviiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan