Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aukeaako koulut 14.5. alkaen? Mitä luulette?

Vierailija
16.04.2020 |

Mitä veikkaatte, miten koulujen suhteen toimitaan toukokuussa?

Kommentit (1742)

Vierailija
101/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti aukeavat. Mun tarttis kans päästä kouluun, en pysty millään suorittamaan kaikkea etänä.

Teholta käsin tai kuolleena taitaa olla kumminkin vielä vaikeampaa suorittaa.

Vierailija
102/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti aukeavat. Mun tarttis kans päästä kouluun, en pysty millään suorittamaan kaikkea etänä.

Lapset ja nuoret ei ole koronan riskiryhmää. Lapsia kuolee enemmän influenssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskan ja Norjan kouluissa en eri aikaan kesäloma. Kouluissa ei pystytä eikä mahdu pitämään mitään turvavälejä. Samassa tilassa puuskutetaan monta tuntia, vrt ne kuoroharkat jossa tarttui. Tai musiikkitalon tartunnat. 2 metriä kin on sitäpaitsi riittämätön. Ylellä julkaistu tutkijoiden arvio että rajoitusten hölllentäminen kesäksi on erittäin vaarallista ja kuolleisuus nousee tuhansiin.

Miten sä luulet että syksyllä on parempi? Tanskassa ja Norjassa kesäloma alkaa kesäkuussa. Siinä sitten voitte katsoa, mikä maa teki oikean ratkaisun. Myös Saksa alkaa avata kouluja.

Vierailija
104/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä avataanko, mutta meidän lapset on kotona kesään.

Vierailija
105/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että avataan. Tämä kestää loputtomiin, jos pidetään näitä rajoituksia ja odotetaan, ettei tartuntoja enää tule.

Vierailija
106/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja nuoret ei ole koronan riskiryhmää. Lapsia kuolee enemmän influenssaan.

Ovat oireettomia tartuttaja.

Vierailija
107/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n Merit Melin sanoi jokin aika sitten televisiossa, että näyttäisi, että yli 80 prosentilla korona on täysin oireeton. Käytännössä teholle joutuvat vain riskiryhmäläiset. Näyttäisi siltä, että esim.  suuri ylipaino on riski.  

Ei tässä ole niitä aivan täydellisen hyviä vaihtoehtoja. Koulujen avaaminen on tässä pienempi paha. Voi olla, että tartunnat lisääntyvät, mutta niin kävisi jossain vaiheessa joka tapauksessa. Korona leviää helposti ja rokote saadaan aikaisintaan ensi vuonna, ehkä ei silloinkaan. Ei tätä lymyilyä voi loputtomiin jatkaa.

Ehkä kannattaisi ennemmin syyttää niitä kiinalaisia, jotka a) pitivät villieläimiä hirvittävissä oloissa, b) söivät niitä raakana ja c) huijaisivat länsimaita koronan vaarallisuudessa. Sinne ne syytökset pitäisi osoittaa eikä ihmisille, jotka puhuvat vain totta. Jatkossa meillä pitää olla koulutettua työvoimaa. Sitä ei saada, jos nuorten kansalaisten koulutus on ihan rempallaan.

Vierailija
108/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät aukea

Vierailija
109/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä sujunut etäkoulu niin miksi nyt kouluun ja ne kenellä ongelmia niin kouluun.

Vierailija
110/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että eivät aukea. Ja sitä myös toivon.

Pelkään, että ei aukea :-(.

Tämä Koronahysteria on aivan sairasta. Ruotsi menee taas ihan omilla sfääreillään. Saavat laumasuojan ja talous porskuttaa kun meillä otetaan lisää lainaa ja ihmisiä tulee tappamaan itsensä tämän laman jälkimainingeissa enemmän kuin Korona olisi koskaan tappanut. Kuulostaa varmaan hirveän kylmältä, mutta mitä oikeasti luulette, onko se niin huono asia, että yli 80 -vuotiaat muistisairaat pääsevät täältä Koronan ansiosta pois? Miten hyvää heidän elämänsä noissa hoitokodeissa on? Kaikkien tiedossa ollut jo vuosia, että paskaahan se elämä siellä on eikä suurimmalla osalla ole elämänhalua edes enää, mutta koska eutanasia on Suomessa vielä laitonta niin sitäkään kautta eivät pois pääse. Suurimmat riskiryhmät uusimpien tutkimusten mukaan ovat ylipainoiset, ei niinkään keuhkotautiset, koska kunto on huono ja sitä mukaa myös vastustuskyky. Kannattaisi jokaisen nostaa se D-vitamiini päiväannos 100 mikrogrammaan niin säästyisi todella monilta sairauksilta.

Vierailija
111/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelaan aikaa. En laita lapsia kouluun, siinä olisi potentiaali jo 3 kuukaudeksi sitten eteenpäin katsoa tilannetta, josko vaikka keksittäisiin lääkitys, joka pienentää kuoleman riskiä.

T. Riskiryhmäläinen vanhempi

Vierailija
112/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuojaa ei tähän saada.

Vierailija
113/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä sujunut etäkoulu niin miksi nyt kouluun ja ne kenellä ongelmia niin kouluun.

Joo ei.

Vierailija
114/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ihan ihmeellistä hysteriointia. Erilaisia koronoita on ollut meillä maailman sivu ja silti juuri tämä aiheutti globaalin talouden tuhoaallon. Mielestäni tästä voisi viisastua sen verran että juurikin Kiinasta tuleville tuotteille kunnon tullit ja lopetetaan sen paskan raijaaminen Eurooppaan. Mieluummin maksan laadusta vähän enemmän ja mm. lasten lelut sisältävät vaarallisia myrkkyjä kun ne tilaa suoraan kotiin verkkokaupasta. Vain pieni osa jää tullin haaviin.

Vierailija
115/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka niin kovasti uskoo ja luottaa siihen, että korona ei ole omille lapsille vaaraksi eikä itselle, niin siitä vaan kokeilemaan. Antakaa nyt kuitenkin toisten suojata omaa ja lastensa terveyttä tuntemattomalta virukselta. Miksi jotkut ärsyyntyvät kamalasti siitä, jos joku vaalii terveyttä viimeiseen asti? Mikä siinä on väärin? Eiköhän jokaisella ihmisellä ole oikeus päättää omasta terveydestään. Minä en hae yhden yhtä tuntematonta virusta kroppaani, en kansantalouden nimissä enkä yhteiskunnan nimissä. Minä olen itse se, joka sen viruksen haitat sitten kärsii. Kansantalouden edistäminen ei ole oman terveyden menettämisen arvoista.

Vierailija
116/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti pitää avata, mielellään alakoulaisille jo aikaisemmin. Korona ei katoa piileskelyllä, sen leviäminen vain hidastuu. Yhteiskuntaa ei voi sulkea mittaamattoman pitkäksi ajaksi. Kuten Kiinasta on jo nähty, toinen aalto on tulossa. Se on sitä rajumpi, mitä vähemmän koronan sairastaneita väestössä on.

Etäopetuksesta ei ole mitään kunnon standardia. Osa opettajista ei oikeasti tee mitään. Raapustaa ehkä puolihuolimattomasti pari riviä Wilmaan pari kertaa viikossa. Opetus on silloin ihan vanhempien ja lapsen itsensä vastuulla. Osa vanhemmista ja lapsista kantaa vastuun, osa ei. Koulut pitää avata mielellään jo ensi maanantaina, niin saadaan nämä koulutyöstä pudonneet lapset tukiopetuksen piiriin. Näin taataan se, että heillä on ne taidot, jota seuraava luokka-aste vaatii. Esim. oman poikani kohdalla opettaja ei ole ollut missään yhteydessä lapseen koko aikana. Hän ei ole tarkistanut ensimmäistäkään tehtävää, yhtään koetta ei ole pidetty. En tiedä, mistä hatusta opettaja aikoo repiä lapseni arvosanat, kun hänellä ei oikeasti ole mitään tietoa lapseni tämänhetkisestä osaamisesta.

On tärkeää panostaa nyt lapsiin, koulutukseen ja tulevaisuuteen. Riskiryhmät ovat ja pysyvät. Osa ihmisistä on lisäksi riskiryhmässä omien valintojensa seurauksena. Korona on todella vaikea ylipainoisille ihmisille. Miksi ihmeessä muun yhteiskunnan pitäisi kantaa näiden ylipainoisten taakkaa? He tietävät riskit. Jos oma terveys olisi kiinnostanut heitä ennemmin, he eivät olisi ylipainoisia. Yliapaino lisää astaman, verenpainetaudin ja kakkostyypin diabeteksen riskiä, jotka taas lisäävät koronan vaarallisuutta.

Tulevaisuudessa Suomella on ihan riittävästi maksettavaa näissä valtavissa veloissa. Siihen tarvitaan koulutettua työvoimaa, joka maksaa veroja. Meillä ei oikeasti ole varaa siihen, että suuri osa nuorista syrjäytyy. Perheväkivalta on lisääntynyt. Poliisi tekee 40 % enemmän kotikäyntejä kuin ennen. Osalla perheistä on nyt suuri hätä. Pitää palata arkeen, avata koulut ja päästää ihmiset töihin. Piileskely ja karanteeni ovat loppujen lopuksi paljon haitallisempia kuin itse korona.

Etäopetuksesta ei ole mitään standardia, koska aiheesta ei ymmärrettävistä syistä ole kunnon tutkimuksia.  Oikeastaan eri tavoilla toteutettu etäopetus antaa tärkeää tietoa seuraavia pandemioita ajatellen.

Vierailija
117/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat oireettomia tartuttaja.

Kuten moni aikuinenkin, ja mitä sitten? Tarkoitus on kyllä tartuntojen levitä, ei me oikeasti voida vuotta käkkiä himassa etäopiskellen. Toinen aalto tulee, ja olis ihan hyvä, että moni olisi jo sairastunut nyt, eikä vasta iso massa sitten toisen aallon mukana.

Vierailija
118/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos koulut avattaisiin, mutta en tiedä toivonko sitä oikeasti. Päivät ovat tylsiä ja sosiaalinen elämä kärsii, kun joutuu elämään neljän seinän sisällä ja vältettävä perheen ulkopuolisia kontakteja. Meidän koulussa etäopiskelu toimii ihan hyvin, mutta opetus on välillä yksitoikkoista, kun ei oppitunneilla voida opiskella hirveän monella tavalla. On sitten tietenkin niitä, jotka eivät tee tunneilla mitään, koska kukaan ei voi valvoa kunnolla, vaikka etäyhteys olisikin, useimmat tällaiset tapaukset ovat poikia. Huono puoli tässä on myös se, että ne ennen kivat "hengähdys"tunnit on nyt paljon tylsempiä ja työläämpiä, esimerkiksi liikunta. Onneksi voi nukkua pidempään, muuta normaalikoulua positiivisempaa en tästä keksi...  t. yläastelainen

Vierailija
119/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka niin kovasti uskoo ja luottaa siihen, että korona ei ole omille lapsille vaaraksi eikä itselle, niin siitä vaan kokeilemaan. Antakaa nyt kuitenkin toisten suojata omaa ja lastensa terveyttä tuntemattomalta virukselta. Miksi jotkut ärsyyntyvät kamalasti siitä, jos joku vaalii terveyttä viimeiseen asti? Mikä siinä on väärin? Eiköhän jokaisella ihmisellä ole oikeus päättää omasta terveydestään. Minä en hae yhden yhtä tuntematonta virusta kroppaani, en kansantalouden nimissä enkä yhteiskunnan nimissä. Minä olen itse se, joka sen viruksen haitat sitten kärsii. Kansantalouden edistäminen ei ole oman terveyden menettämisen arvoista.

Eihän siitä kukaan ärsyynny, jos sinä et halua päästää lapsiasi kouluun. Voit aivan hyvin pitää heidän kotona vaikka koulut avattaisiinkin, mutta hyväksy myös se, että meillä kaikilla ei ole samanlainen näkemys asiasta. Minun lapseni menevät kouluun kyllä, jos ne avataan.

Vierailija
120/1742 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan