Miten teidän oma koronahysteria?
Kommentit (32)
Mä tykkään tästä, jatkuis vaikka vuoden 2022 loppuun, kuten jossain jo veikkailtiin.
On. Minulla hysteria oli huipussaan helmikuun lopussa kun virus alkoi levitä vauhdilla Italiassa ja Espanjassa. Silloin olin täydessä paniikissa. Kauhunsekaisin tuntein katselin kuinka sieltä tuli monta koneellista viruksenkantajia Suomeen ilman mitään kontrollia. Sitten onneksi kävi niin että virus ei Suomessa päässyt leviämään kontrolloimattomasti, ja koulujen sulkemiset, yleisötapahtumien kiellot, etätöihin siirtymiset jne. saatiin asetettua voimaan kun virusta oli maassa vielä verrattain vähän. Nyt sentään uskallan lähteä jo ulos pikku kävelylle. Kaupassa en silti viläkään uskalla käydä ruuhka-aikaan, vaan käyn Prismassa keskellä yötä, jolloin siellä ei oel kuin 20 asiakasta minun lisäkseni.
Huippu alkaa lähestyä vasta sitten, kun tulee tieto viruksen leviämisestä ilmanvaihtokanavien kautta.
Ei ole ollut itse koronasta mitään hysteriaa missään vaiheessa . En pelkää kuolemaa, en omaa enkä kenenkään muun, joten ei mitään hysterisoimista siinä.
Näiden rajoitusten vaikutukset omaan ja muiden elämänlaatuun esim. töiden loppuessa kyllä huolestuttaa.
Ei mitään hysteriaa ollut täälläkään. Nyt olen 2 viikon omaehtoisessa karanteenissa, kun on jotain flunssaa tai koronaa. Ilman testejä ei voi tietää, enkä tiedä tarjotaanko niitä täällä lieväoireisille.
Ei ole ollut hysteriaa. En ole ostanut kotivaraa enkä käsidesiä. En hamstrannut vessapaperia enkä desinfioi kotiani enkä tavaroitani. Minulla ei ole kasvomaskia eikä kertakäyttöhanskoja. Työssä käyn ihan normaalisti ja kaupassa 2-3krt/vko.
Vieläkään en tiedä mitä sillä koronahysterialla ihan konkreettisesti tarkoitetaan.
Ei minkäänlaista hysteriaa koska en muutenkaan kuulu riskiryhmiin ja se ei vaikuta omaan elämään muulla tavalla kuin että tutut jauhaa 24/7 ja on koko ajan uutisten ääressä... Käsketään lähipiirissä käyttämään hengityssuojiakin... Hyvä puoli on se että saa nukkua pitkään ja jos vähän hihaan köhäsee kaupassa niin saa helposti omaa tilaa 😇omaa aikaa sen kun riittää ja esimerkiksi keppihevosmaailmassa tekijöillä riittää tekoaikaa joten rahaa tulee! Aika riittää paremmin ja maapallo voi paremmin kun talvikin tuli 🌨️🌍
En aio enää poistua kerrostaloasuntoni ulkopuolelle. Kun ruoat loppuvat niin sitten vain ollaan.
En ole muuttanut arjessa mitään. Kunhan vasta-ainetestien määrä saadaan kasvuun, niin toivottavasti moni ymmärtää että tauti on Suomessa käynyt läpi jo satoja tuhansia ja itse asiassa kuolleisuus on alle 0.05% luokkaa. Toivottavasti tämä uutisoidaan yhtä suurin kirjaimin, mitä jokainen koronakuolema ja pystytään jatkamaan myös elämää ilman turhaa vouhotusta. En sano tätä siksi, että pitäisin tehtyjä toimenpiteitä turhina. Tiedon lisääntyessä tulisi vaan ihmisten suhtautumisen myös muuttua ja paniikkimittarin mennä hiukan pienemmälle. Viimeistään tänään annetun tiedotustilaisuuden myötä näyttää, että tämä on myös sisäistetty eduskunnassa ja hallituksessa. Onhan selvää, ettei vastaavia rajoituksia pystytä jatkamaan loputtomiin ilman, ettei hyvinvointivaltion peruspilarit romahda.
Alussa olin hiukan paniikissa, pesin vessaa ja ovien kahvoja mutta nyt olen kääntänyt takkini ja pidän suomen toimia ylireagointina.
Hysteria loppui kun lakkasin lukemasta liikaa uutisia. Samaa varovaisuutta noudatan silti edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hysteriaa ollut täälläkään. Nyt olen 2 viikon omaehtoisessa karanteenissa, kun on jotain flunssaa tai koronaa. Ilman testejä ei voi tietää, enkä tiedä tarjotaanko niitä täällä lieväoireisille.
Juuri oli eilen uutisissa että tarjoovat nyt myös lieväoireisille, soittelemaan vaan terveyskeskukseen.
Kyllä helpottaa, pikkuhiljaa. Oma huolestuminen oli suurimmillaan helmikuun puolessavälillä, popsin pillereitäkin pari viikkoa että säilyi toimintakyky (olen kerran aikaisemminkin, vajaa kymmenkunta vuotta sitten joutunut vastaavanlaiseen paniikkiin, joten tunnistin oireet ja pyysin samoja pillereitä, mirtatsapiinia - minua ne auttavat nukkumaan ja pehmentävät ahdistuksen terää jolloin voin luotsata ajatukset pois paniikista).
Ollaan oltu koko perhe tosi tiiviisti erityksissä koulujen sulkemisesta saakka, kaiken varalta, koska kukaan ei tiennyt miten tämän homman kanssa tulisi käymään. Nyt, erityisesti viime päivien vasta-ainetutkimusten tulosten takia olo on huomattavasti huojentunut.
Tuntuu, että tämä menee vielä kyllä hiukan pahemmaksi ennen kuin muuttuu paremmaksi, mutta tästä kyllä selvitään. Maailmanloppu vältetty.
Nyt kun oon vaan vähän kipee niin ihan rento vielä olen. Mutta jos tästä oireet pahenee, niin lienen paniikissa.
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppu vältetty.
Ei ole. Nykytiedon valossa ihmiskunnan tuho on todennäköisin toteutuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppu vältetty.
Viimeistään siinä vaiheessa, kun aurinko paisuu punaiseksi jättiläiseksi ja polttaa planeetan pinnan... mutta mites noin lyhyemmällä aikajänteellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppu vältetty.
Viimeistään siinä vaiheessa, kun aurinko paisuu punaiseksi jättiläiseksi ja polttaa planeetan pinnan... mutta mites noin lyhyemmällä aikajänteellä?
Kerropa miten pysäytät tämän epidemian? Kukaan ei tiedä, koska se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppu vältetty.
Kerropa miten pysäytät tämän epidemian? Kukaan ei tiedä, koska se ei ole mahdollista.
Ei minun sitä tarvitse pysäyttää. Se on nyt viikossa käynyt läpi kolme prosenttia väestöstä, se jatkuu täysin riippumatta siitä mitä me teemme. Ihmisiä kuolee ja sitten se on ohi.
On vaikea käsittää miten jotkut jaksaa jauhaa samoja juttuja päivästä toiseen. Varsinkaan, kun ei siitä mitään apua ole.