Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhaiskasvatuksen henkilökunnan lomautus

Vierailija
15.04.2020 |

Olen töissä varhaiskasvatuksessa, eli olen jankuttava ja mariseva, tyhmä laiska ja ruma täti, luonnollisesti, enkä ansaitse mitään arvostusta tai rahaa, tämä selvä.
Haluaisin kuulla muilta varhaiskasvatuksessa työskenteleviltä, millaisia ajatuksia lomautukset teissä herättävät?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse henkilökohtaisena avustajana ja avustettava pois.Mut todennäköisesti lomautetaan,en laita hanttiin.Itse kuulun riskiryhmään ja ei ihan pysty turvavälejä pitämän 😃

Vierailija
22/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran monet lamat jo tässä ammatissa eletty, että osasin odottaa lomautuksia. Meillä on lapsia paljon vähemmän paikalla ja osa on jopa irtisanonut lapsen hoitopaikan, kun on menettänyt työpaikkansa. Mitä me siellä peukkuja pyörittelemässä? Vasuihinkaan ei saa kaikkea aikaa uppoamaan. Nyt voin tehdä kotona rauhassa puutarhatöitä. Raha ei heti alkuvaiheessa tuota ongelmia, mutta ymmärrän heitäkin olevan, joille se tuottaa vaikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakaope yksityisellä. Lomautettuna ollaan. Ihan ok minulle, saan olla omien lasten kanssa kotona.

Vierailija
24/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Espoossa ollut jo lomautuksia?

Vierailija
25/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomautetaan toukokuuksi kaikki vakinaiset.

Vierailija
26/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi tulla irtisanomisiakin. Vähän on ollut haisteltavissa, että paljon saikuttaneet ja nyt etänä tekevät hankalat työntekijät laitetaan ennen pitkää pois alalle terveytensä puolesta soveltumattomana.

Vierailija
27/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä voi tulla irtisanomisiakin. Vähän on ollut haisteltavissa, että paljon saikuttaneet ja nyt etänä tekevät hankalat työntekijät laitetaan ennen pitkää pois alalle terveytensä puolesta soveltumattomana.

Eivät ne uudet jaksa tätä alaa sen paremmin pitkään ja pian on taas pää vetävän kädessä.

Vierailija
28/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Pohjois-Suomessa Kempeleessä lomautuksia tiedossa, pari viikkoa ainakin. Lomat ja vapaapäivät täytyy pitää nyt huhti/toukokuussa pois ensin. Ikävää mutta ei voi muuta. Pääsee sentään pois jokapäiväisestä riskistä saada tauti tai tartuttaa oireettomana kriittisten alojen työntekijöiden lapsia. Ja kotonakin mulla vielä riskiryhmäläinen puoliso. Että ehkä parempi näin. Kyl sitä kuitenki rahallisesti pärjää vähän aikaa. Kuulin että alettais keskittää lapsia tiettyihin yksiköihin ja osa suljettais. Tämä sotii kyllä kovasti sitä 'vältetään turhia kontakteja -politiikkaa vastaan.

Vierailija
29/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Tampereella yksityisellä töissä. Olisin halunnut tulla lomautetuksi, mutta kaupunki korvaa hoitomaksut asiakkaillemme, kunhan ketään ei lomauteta. On pitkiä työpäiviä olla jouten, kun lapsia ei ole. Onpahan ensi syksylle valmisteltu kaikki, mitä tässä vaiheessa voi tehdä.

Vierailija
30/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähinnä nyppii se että varhaiskasvatuksen suunnittelijat, johtajat ja muut koordinaattorit jätettiin lomautusten ulkopuolelle ja vain ruohonjuuritason työntekijät maksavat nämäkin viulut. Ei ole järin tasapuolista, eikä herätä luottamusta työnantajaa kohtaan, valitettavasti.

Vierailija
31/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppuu määräaikainen sopimis vakassa kesäkuun lopussa. Laskin että saan asumistukineen ja ansisidonnaisineen 70 e vähemmän nettona kuin työsuhteessa. Joten lomautuskin olisi tervetullut nyt, hoitaisim omat lapset kotona. Työnantajan mukaan lomautusta ei voi antaa yksittäiselle henkilölle, mennään Helsingin kaupungin yleisen linjan mukaan. Joten en sitä nyt saa:/ Mutta onneksi pidempi loma alkaa kohta. Töihin en mene ainakaan vuoteen, ennenkuin tulee rokote tai tauti hiipuu.

Vierailija
32/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea lomautetaan?

Etelä-Suomessa

Pohjois-Pohjanmaalla myös

Vierailija
33/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän kunnassa ainakaan lomauteta, sen sijaan v.19 ja nyt näitä v.20 vuosilomaa aletaan pitämään ensikuusta alkaen. Ja ilm palkattomiakin saa hakea.

Ja pk-seudun kunta kyseessä.

Vierailija
34/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppuu määräaikainen sopimis vakassa kesäkuun lopussa. Laskin että saan asumistukineen ja ansisidonnaisineen 70 e vähemmän nettona kuin työsuhteessa. Joten lomautuskin olisi tervetullut nyt, hoitaisim omat lapset kotona. Työnantajan mukaan lomautusta ei voi antaa yksittäiselle henkilölle, mennään Helsingin kaupungin yleisen linjan mukaan. Joten en sitä nyt saa:/ Mutta onneksi pidempi loma alkaa kohta. Töihin en mene ainakaan vuoteen, ennenkuin tulee rokote tai tauti hiipuu.

Sama juttu, määräaikainen sopimus loppumassa. En mene töihin ennenkuin rokote tulee tms. Ansidonnaisella pärjään ihan hyvin.

Vierailija
35/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ei lomauta. Tylsää olla töissä muutaman lapsen kanssa enkä ymmärrä moista tuhlausta. Miksi ei lomauteta vaikka 2 viikoksi kerrallaan tms? Veroilla meidän palkka maksetaan.

Vierailija
36/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea lomautetaan?

Etelä-Suomessa

Ja Etelä-Savossa...

Vierailija
37/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla vaka-väkeä ja sosiaalialan porukaa on siiretty muihin hommiin resurssikeskuksen myötä mm. soittelemaan vanhuksille/vammaisperheille ja lentokentälle. Ketään ei lomauteta, mutta lomia saa/pitää pitää. Mä olen vuosilomalla nyt. Ennen tätä tein etätöitä kotona.

Vakaope Vantaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän