Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varhaiskasvatuksen henkilökunnan lomautus

Vierailija
15.04.2020 |

Olen töissä varhaiskasvatuksessa, eli olen jankuttava ja mariseva, tyhmä laiska ja ruma täti, luonnollisesti, enkä ansaitse mitään arvostusta tai rahaa, tämä selvä.
Haluaisin kuulla muilta varhaiskasvatuksessa työskenteleviltä, millaisia ajatuksia lomautukset teissä herättävät?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion ottaa joka pennin takaisin minkä menetän.

Vierailija
2/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole selvää että lomautetaan jos ei ole edes lapsia päiväkodeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä lomautukset??

Vierailija
4/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea lomautetaan?

Vierailija
5/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole selvää että lomautetaan jos ei ole edes lapsia päiväkodeissa.

Kaupungilla kaikenmaailman höpöhöpöjampat nostavat liksaa edelleen.

Vierailija
6/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lomautuksen tai palkatonta, koska kaikki perheenjäseneni kuuluvat riskiryhmiin, mutta ei heru. T. Vakaope

Vierailija
7/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea lomautetaan?

Etelä-Suomessa

Vierailija
8/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Vierailija
9/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Käytä mielikuvitustasi.

Vierailija
10/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tääkin palsta oo ollut täynnä kitinää, kun niitä kuolaavia kersoja sinne hoitoon tuodaan ja päikkytädit altistuu. Eli lomautuksellehan te ootte halunneetkin?

Vierailija
11/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tääkin palsta oo ollut täynnä kitinää, kun niitä kuolaavia kersoja sinne hoitoon tuodaan ja päikkytädit altistuu. Eli lomautuksellehan te ootte halunneetkin?

Kyllä, ymmärrän. Olemme marisevia, alati uhriutuvia paskoja joille mikään ei ole hyvä, emmekä edes ymmärrä että poliisit, hoitajat ja lääkärit, sekä kaikki muut venyvät paljon meitä enemmän, mutta me vain ulisemme taukoamatta, tämä harvinaisen selvä.

Avaus koski muita varhaiskasvatuksen työntekijöitä, ja kysyttiin nimenomaan heidän mielipidettä lomautuksista. Mielipiteen varhaiskasvatuksen henkilöstöstähän kaikki jo tietävät, sitä ei ole syytä kerrata.

Ap

Vierailija
12/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen lomautukseen. Saisi olla hiukan pidempi kuin pari viikkoa.

Vierailija
13/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä joudutaan muihin hommiin...

T. lastenhoitaja

Vierailija
14/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi se on näinä aikoina myydä lääkkeensä netissä kun tehdä töitä ja maksaa veroja.

T. 2800e/kk netto, työtön ja kelan rahoilla

Vierailija
15/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini Espoosta tekee päiväkodeissa keikkatöitä. Työt loppuivat kuin seinään. Haluaisi kovasti palata jo töihin. 

Jos kerta vakituiset ovat valmiita ottamaan palkatonta vapaata, niin miksei näitä töihin haluavia voi palkata tilalle?

Vierailija
16/37 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois hyvä aika pitää ne vasut ja muut semmoset hommat hoitaa. Ne kun vie sitä varsinaista hoitoaikaa normaalisti aika paljon. Rästihommat ja vähän tuleviakin kirjallisia hommia voi tehdä etänäkin osaksi.

Vierailija
17/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini Espoosta tekee päiväkodeissa keikkatöitä. Työt loppuivat kuin seinään. Haluaisi kovasti palata jo töihin. 

Jos kerta vakituiset ovat valmiita ottamaan palkatonta vapaata, niin miksei näitä töihin haluavia voi palkata tilalle?

Koska kunta lomauttaa. Ei kai voida lomauttaa ja rekrytoida samaan aikaan uusia, siitä se kiikastaa.

Vierailija
18/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko siksi ettei siitä synny säästöä?

Vierailija
19/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ois hyvä aika pitää ne vasut ja muut semmoset hommat hoitaa. Ne kun vie sitä varsinaista hoitoaikaa normaalisti aika paljon. Rästihommat ja vähän tuleviakin kirjallisia hommia voi tehdä etänäkin osaksi.

Jää tekemättä kun lomautetaan. Kunta tietysti haluaisi että ensin hoidettaisiin kamalalla kiireellä kaikki työt, siirtopalaverit, yhteistyöt, eskareiden koulujutut ja kevätkarkelot järjestettäisiin etänä, sitten kauhean rutistuksen päätteeksi voikin laittaa porukan pihalle. Well, quess again.

Vierailija
20/37 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin lomautuksen mutta ei saa. Lapsia on alle puolet ja henkilökunnasta kaikki paikalla. Etätyötä kyllä saa tehdä jos tekemistä keksii. Itse oon ollut pari päivää, mutta ei niitä vasusuunnitelmia voi kovin pitkälle tehdä koska vasun täytyy aina perustua lasten kiinnostuksen kohteisiin. Mitä muuta etätyötä sitä keksis?