Tunneälykkäät miehet harvassa?
Oon tapaillut miehiä, jotka ei osaa puhua tunteistaan/edes tutkia niitä. Mulle on mm. tokaistu päin naamaa, että "onpa kummallinen olo sun seurassa".
Miehet, voitteko samaistua vai ootteko eri mieltä?
Kommentit (27)
Kiltti ei välttämättä ole tunneälykäs, eikä myöskään henkilö joka osaa puhua tunteistaan. Nuo ovat ihan eri asioita. Tunneälykäs osaa lukea toisten tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä maata tunteilla johdeta
Ei, koska persut eivät uskalla ottaa johtovastuuta.
Vierailija kirjoitti:
En ole tavannut yhtäkään tunneälykästä miestä. Tunnetaidottomat juntit ei kelpaa, joten ikisinkkuus on mun juttu.
Ihan varmasti olet, ellet ole elänyt koko elämääsi täysin erakkona. Et ehkä ole deittaillut sellaisen kanssa.
Tuttua on. En tiedä onko tunneäly hyvä termi vai onko kyse pelkästään/enemmän -taidoista? Oli miten oli, taitoa voi kehittää. Lapsuudessa jäin tunnekehityksessä jälkeen paljon johtuen kiusaamisesta ja vanhempien erosta mikä sitten näkyi aikuisena. Kesti yli 10 vuotta ennen kuin kiusaamisesta sain edes ensimmäisen sanan sanottua ja toiset 10 vuotta paranemisen alkamiseen. Samalla alkoi sitten tunnetaidotkin karttua vaikka tulen varmaankin aina olemaan hieman "jälkeenjäänyt" näissä asioissa. Kehitystä kuitenkin.
Mihin tuossa nyt pitäisi samaistua? Sun seurassa varmasti olisi outo olo.
Mulle mies kerran tokaisi "mulla on outo olo. Kuten oli eksänkin kanssa, kaksi vuotta." Mitä.. helvettiä? Kuin joku pikkupoika.