Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nautiskelen lasillisen viiniä joka päivä"

Vierailija
15.04.2020 |

Miksi erityisesti suomalaiset naiset tuntuvat "brassailevan" tällä lauseella? Onko viininjuonti ruoan kanssa tai illalla nautiskeluna oikeasti joku meriitti? Tulee vaan lähinnä mieleen joku alkava alkoholisti joka ei pysty olemaan ilman sitä pakollista viinilasillistaan (tai kahta).

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hienosteluversio siitä, kun mies ottaa töiden jälkeen kaljan... En ymmärrä miksi pitäisi joka päivä ottaa alkoholia oli se sitten viiniä tai kaljaa.

Vierailija
2/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen joskus ihmetellyt. Itse en ole edes löytänyt niin hyvää viiniä, että sitä viitsisin joka päivä juoda ja jos juo vaikka lasillisen päivässä, niin siinähän menee pullollinen nopeasti jo. Jos taas juo laatikosta, niin kuulostaa hyvin dokulta ainakin minun mielestäni. Viini on viisasten juoma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini on viisasten juoma.

Lienen tyhmä, kun en välitä moista pahan tai oikein pahan makuisista litkuista.

Vierailija
4/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on kätevä verhota esimerkiksi viini-, viski- tai pienpanimo-olutharrastukseen. Ei vaikuta niin moukalta, kun valehtelee juovansa juoman maun eikä päihtymisen takia.

Vierailija
5/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin suurin osa espaja/ranska/italialaisista on sitten alkkiksia?! Juovat työpäivän aikanakin lounaalla sen lasin viiniä. Suomi on junttien maa!!!!

Vierailija
6/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut joka päivä lasillisen viiniä iltaruoan kanssa tämän etätyö-eristysjakson aikana (vähän runsas neljä viikkoa nyt), mitä nyt pääsiäisenä join tölkin lempilimonaadiani.

Tähän mennessä on mennyt neljä pulloa, eli suunnilleen desin päivä vauhdilla on edetty - kun viinin säilyttää jääkaapissa, ei se nyt mitenkään hirveäksi ole ehtinyt mennä tuossaa ajassa (en ole hifistelijä tässä asiassa). Se ei varmasti ole erityisen terveellinen tapa, mutta olen yrittänyt luoda arjesta poikkeavia ateriarutiineja (esimerkiksi aina on jälkiruoka, yleensä puuroa mustikkakeitolla, kreikkalaista jogurttia hunajalla ja müslillä tai hedelmäsalaattia), jotta en täällä yksikseni ihan levottomaan elämään vajoaisi. Kunhan tämä on ohi, siihen jää viinin säännöllinen nauttiminen, samoin kuin nuo jälkiruoatkin. Jos olisi taipumusta alkoholismiin, olisi luultavasti tähään ikään mennessä (hiukan vaille 60) jo siihen sortunut.

Vierailija
7/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini on terveysjuoma.

Vierailija
8/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä viini- ja juustonaisia on Tinder täynnä. Ei kiitos.

Vierailija
9/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä viini- ja juustonaisia on Tinder täynnä. Ei kiitos.

Kummasta nyt siis on kyse, siitä että nainen tykkää viinistä vai siitä, että hän kertoo tykkäävänsä viinistä ja juovansa sitä ruuan kanssa? Itse ajattelen aina, että on vain hyvä kuulla jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jos toisella on tapoja tai harrastuksia, jotka itselle ovat turn-off.

Eli jos nainen tykkää viinistä ja juustoista, niin sehän on hyvä, että se lukee jo hänen profiilissaan- eikö totta?

Itse juon viiniä aina viikonloppuisin ilta-aterialla ja nyt etäaikaan joskus viikollakin. Enemmän pidän kuitenkin oluesta, sitä juon tölkin joka ilta.

Vierailija
10/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun sillä halutaan luoda silleen sofistikoitunu keskieurooppalaisen tapakulttuurin omaksuneen hienon leidin imitsi.

Vierailija
11/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin joskus juonut alkoholia päivittäin. Ihan mukavasti se rentouttaa mutta samalla se tekee riippuvaiseksi hyvin salakavalasti. Terveysvaikutustenkin suhteen miinuksen puolelle mennään.

Vierailija
12/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut parin viimeisen vuoden aikana 4-5 annosta viikossa. Aiemmin vähemmän.Hiukan vyötärölihavuutta (72 kg/ 165cm), ikää 54 vuotta, nainen. Maksa-arvot sellaiset, että lääkäri ehdotti alkoholin jättämistä. Kyseli myös, olenko lihonut. Olen laihduttanut nyt muutaman kilon ja ollut alkotta kuukausia. Jännä nähdä tulokset. Etelä-Euroopassa on muuton paljon maksakirroosia naisilla,jotka eivät ole koskaan olleet humalassa.

Vierailija
13/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus­neuvotteluiden ennätysmäiset kulut – irtokarkeilla ja suklaalla herkuteltiin yli 3 000 euron edestä.

IS kertoi tiistaina, että touko-kesäkuussa käytyjen hallitusneuvotteluiden budjetti ylittyi yli kolminkertaisesti. Loppulasku oli 595 396 euroa, kun eduskunta oli budjetoinut hallitusneuvotteluihin 180 000 euroa.

Irtokarkkeihin ja suklaaseen kului 15 neuvottelupäivän aikana yhteensä 3 050,60 euroa.

Ennen pääministeri Antti Rinteen (sd) hallitusta suurimmasta hallitusneuvottelulaskusta vastasi Jyrki Kataisen (kok) kuuden puolueen hallitus, jonka neuvottelukustannukset olivat rahtusen yli 300 000 euroa.

Laskun hallitusneuvotteluista kuittaa eduskunta eli käytännössä veronmaksajat.

Neljä vuotta sitten neuvotteluita käytiin Smolnassa kaksi ja puoli viikkoa. Juha Sipilän (kesk) kolmen puolueen hallituksen neuvotteluista aiheutui 183 623 euron kustannukset.

Pääministeri Rinne ei vastannut IS:n hallitusneuvottelujen kustannuksia koskeneeseen yhteydenottopyyntöön.

IS 31.10.2019

Vierailija
14/14 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulee mieleen Juhana Vartiainen. Hänhän kertoi juovansa joka päivä punaviiniä. Se jäi minua vaivaamaan, ottaako hän ne päikkärit "lasillisen" jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi