Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opet! Miten varmistatte , ettei vanhemmat tee tehtäviä/kokeita? Osalla numerot nousee reilusti.

Vierailija
15.04.2020 |

Olen huolissani kuinka varmistetaan tekeekö oppilas itse tehtvänsä? Meillä molemmat vanhemmat työssä, ei mahdollisuutta etätyöskentelyyn. Neuvomme lasta mitä pystymme, mutta pääasiassa vastaa itse oppimastaan. Lapsi hakee kevään todistuksella jatko-opintoihin. Nyt ilmeisesti osalla vanhemmat tekevät tehtäviä ja jopa kokeita, jolla tietysti vaikutus numeroon.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kouluvuodesta on jo takana, eikä 4 viikon aikana millään saa aikaan mitään ihme numetonnostoja, koska myös aikaisemmatkin koenumerot vaikuttavat.

4 viikkoa? 18.3 - 13.5. en tiedä mikä kalenteri sulla on, mutta mun kalenteri antaisi ajaksi 9 viikkoa. Ja ysin kaikki esim valtakunnalliset kokeet on just tuolla ajankohdalla, jotka monessa aineessa nimenomaan vaikuttaa nostavasti siihen päättötodistukseen. että ihan aiheellinen huoli. Myös toisinpäin, kun tiedän omastakin nuoruudesta niitä, jotka perseili ensin 2,5v ja sitten just tähän ysin kevääseen teki jonkun ihme ryhtiliikkeen ja pääsi sinne lukioon mihin halusi.

Vierailija
22/23 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varmaan lahjakkaammat lapset voi vaikka whatsappin tai Skypen kautta myydä vastauksia heikommille.

Ainakian oman 8. luokkalaisen luokka teki wa:n kautta yhdessä ruotsin koetta tuossa yksi päivä, omalla pojalla oli käytössä kaksi konetta, toinen google kääntäjässä, toinen kokeessa. Ja tosiaan wa kaikilla kännykällä auki. Saivat kuulemma koko luokka "tosi hyvät"numerot... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä samalla periaatteella, niin kuin aina on tehty. Eli huonosta oppilaasta ei voi tulla hyvää oppilasta.

T. Maikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi