Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä estää minua matkustamasta Nizzaan ensi viikonlopuksi? Siis oikeasti? Estääkö joku viranomainen tai taho?

Vierailija
15.04.2020 |

Finnair lentää edelleen Pariisiin. Pariisista lennetään edelleen Air Francen koneella Nizzaan. Voin ostaa lipun Nizzaan suoraan (välilaskulla Pariisiin) Finnairin sivuilta.

Hotellejakin näyttäisi saavan.

Jos ostan lipun ja menen Helsinki-Vantaalle aikomuksenani lentää Nizzaan viikonlopuksi, estetäänkö minua jollain tavalla? Kuka?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIIS en ole todellakaan lähdössä mihinkään. Kunhan pohdin tässä aikani kuluksi, että mitenkähän tuo onnistuisi. Missä tulisi seinä vastaan? 

ap

Ranskan rajalla voisi tulla velvollisuus osoittaa, mitä varten olet sinne menossa. Todennäköisesti ei riitä, että haluat lomailla.

Vierailija
22/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskan rajavartija.

Kysyy tur-va-paikkaa. Tosin sitten jää se Nizza kyllä käymättä, mutta saa täyden ylläpidon ja majoituksen ilmaiseksi Ranskassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse joudun lähtemään Pariisiin. En kyllä haluaisi tätä matkaa. Karanteeniasunto on valmiina paluuta varten Suomessa.

Mikä on pakottava syy? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen.

Esim. lääkärille tai kirurgille voi tulla toisesta valtiosta virka-apupyyntö, sillä koronasta huolimatta jokaisessa maassa toimii normaali sairauden hoito.

Ei ole sattumaa esim. Thaimaan luolapoikien pelastusoperaatiossa ensimmäisten joukossa englantilainen nukutuslääkäri, eikä maan oma lääkäri.

Vierailija
24/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse joudun lähtemään Pariisiin. En kyllä haluaisi tätä matkaa. Karanteeniasunto on valmiina paluuta varten Suomessa.

Ei varsinaisesti työmatka, mutta työhön liittyvä velvoite. Kohdemaan MAE-luvan kanssa olen lähdössä.

Vierailija
25/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskan rajavartija.

Mistä ne siellä Ranskassa tietävät, millä asialla olen? 

ap

Pitää olla dokumentti, jolla todistat.

Mitä pitää todistaa? Että on menossa töihin eikä lomalle?

"INTERNATIONAL TRAVEL CERTIFICATE TO MAINLAND FRANCE required for the entry or transit on the French territory as part of the implementation of Prime Minister’s n° 6149/SG instruction of 18 March 2020 regarding the decisions made to tackle the spread of Covid-19 in the field of border control.

European Union or assimilated countries nationals2:

Individuals having their primary residence in France, accompanied by their spouse and children; Individuals transiting through France to reach their residence, accompanied by their spouse and children; Healthcare workers supporting the fight against Covid-19;

Goods carriers, including seamen; Flight and cargo crews, or travelling as a passenger to their departure base; Diplomatic mission staff, or international organisations staff working in headquarters or offices located in France, who are holders of a special residence permit or a type D promae visa;

Cross-border workers at internal land borders.

French nationals, accompanied by their spouse and children"

Vierailija
26/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti työmatka, mutta työhön liittyvä velvoite. Kohdemaan MAE-luvan kanssa olen lähdössä.

Tuolla sanot, että et ole lähdössä ja nyt kuitenkin olet.

Vierailija
27/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihimeen tähren sinne tarvii nyt just mennä? 

Koska kahdella sanalla: itsekäs idiootti.

Vierailija
28/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, itsekäs idiootti? On kuule paljon kansainvälisiä työtehtäviä, jotka on pakko jonkun tehdä, koronasta huolimatta tai sen vuoksi, jotta ihmishenkiä ja kärsimyksiltä säästyisi ja yhteiskunnan rattaat pyörisi.

Vierailija
29/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs ja vielä idiootti?

Koronaviruksen vuoksi esim. Lääkärit Ilman Rajoja toimii tällä hetkellä hyvin aktiivisesti kaikkialla maailmassa ja siirtyvät maasta toiseen. Monessa maassa oltaisiin todella pulassa ja menetettäisiin ihmishenkiä, jos he eivät pääsisi lennoille.

Vierailija
30/30 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, itsekäs idiootti? On kuule paljon kansainvälisiä työtehtäviä, jotka on pakko jonkun tehdä, koronasta huolimatta tai sen vuoksi, jotta ihmishenkiä ja kärsimyksiltä säästyisi ja yhteiskunnan rattaat pyörisi.

Mahdoitko lukea aloitusta vai onko ymmärryksessä vika, ei ollut puhetta työstä. Työtapauksessa henkilö tuskin kyselisi asiaa täältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän