Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko pitää kesälomaa, jos se on neljä viikkoa kesäkuun alusta ja pakko olla kotona koko aika?

Vierailija
15.04.2020 |

Aika karu loma..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi ihmeessä porukka puhuu näistä, ikään kuin se olisi nyt joku henkilökohtainen tragedia ja kaikki muut saisivat pitää lomansa ihan normaalisti? Tämä tilanne koskee nyt kaikkia enemmän tai vähemmän ja tavalla tai toisella. Joku menetti työpaikkansa, joku elantonsa, joku terveytensä, joku henkensä, joku kesälomansa. Kukaan ei kuole siihen, että yhdellä lomalla ei pääse matkustamaan. Lomia ja viikonloppuvapaita tulee vielä ihan varmasti ja rahatkin säästyvät. 

Vierailija
22/28 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä loma ja mene muualle töihin loman ajaksi. Marjanpoimijoita kuulemma kaivataan.

Ei niitä kesäkuussa, oo varsinkin kun tää alkukevät näyttää kylmältä. joskus on aloitettu jo ennen juhannusta, mutta hyvin harvoin. Ei ap, mutta kokenut marjanpoimija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi ihmeessä porukka puhuu näistä, ikään kuin se olisi nyt joku henkilökohtainen tragedia ja kaikki muut saisivat pitää lomansa ihan normaalisti? Tämä tilanne koskee nyt kaikkia enemmän tai vähemmän ja tavalla tai toisella. Joku menetti työpaikkansa, joku elantonsa, joku terveytensä, joku henkensä, joku kesälomansa. Kukaan ei kuole siihen, että yhdellä lomalla ei pääse matkustamaan. Lomia ja viikonloppuvapaita tulee vielä ihan varmasti ja rahatkin säästyvät. 

Mulla itseasiassa osui talviloma tähän koronakriisiin ja oli jo aikamoista pitää yksi viikko lomaa kotosalla yksin, alkoi jo seinät kaatua päälle.

Työpaikallani on myös tiettyä epävarmuutta ilmassa ja vaikka onkin nyt näin hyvä tilanne, että on lomaa, niin voin odottaa, että tulee muutoksia, eli tulojen pieneneminen koskee minuakin ennemmin tai myöhemmin.

En kuole sinällään siihen, että lomalla ei pääse matkustamaan, mutta eristyksissä oleminen tulee olemaan raskasta juurikin koska olen niin totaalisesti yksin.

ap

Vierailija
24/28 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos karu loma on mitä haluat niin sinähän sen päätät.

Vierailija
25/28 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loma on siihen sovittu, niin sitten se on. Joissain paikoissa on suunniteltu, että kaikki lomat pidettäisiin toukokuussa, niin sitten jos pahimmat eristykset olisi kesä-elokuussa päättymässä ihmiset pääsisivät urakoimaan tekemättä jääneet työt kivasti silloin.

Ja osalta lomat on jäissä määrittämättömän ajan ja jotkut ovat saaneet myös kolmen kk tai lopullisen "loman" työttömyystuella, että ei tuo ole edes pahin vaihtoehto.

Vierailija
26/28 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja määrää vuosiloman ajankohdan. Ole onnellinen jos sulla on työpaikka!

Olen onnellinen työpaikasta, mä vaan asun yksin, joten neljä viikkoa eristyksissä muista on aika, jossa tulen lähinnä hulluksi. Olen itseasiassa ollut nyt onnellinen siitä, että olen töissä, eikä tarvitse olla viikosta toiseen eristyksissä kotona.

ap

Kysy, jos saat loman rahana. En kyllä usko, että onnistuu, tai ehkä siinä tapauksessa, että sinulle pitäisi ottaa sijainen.

Tässä tulee jo laki vastaan. Lomaa ei saa, ainakaan kokonaan, korvata rahana. Ihminen tarvitsee lomansa jotta jaksaa pakertaa töissä.

Vierailija
27/28 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa ymmärtää näitä lomista rääkyviä. Itse olen lomalla nyt maalis-huhtikuussa ja se päättyy lomautukseen ja töiden loppumiseen. Ja tätäkään ennen en ole ollut KOSKAAN lomalla heinäkuussa tai elokuussa, vaikka tänä vuonna tuli täyteen 8 vuotta nykyisen työnantajani palveluksessa. Ehkä tänä vuonna joku muu joutuu lomailemaan ns. huonompaan aikaan, kun minä häivyn muualle.

Kesäkuu on ihan normaali lomakuukausi. Tänä aikana on muutenkin todella typerää, noloa ja itsekästä rääkyä lomista, jos saa kerran pitää työpaikkansa. Etkö ole lukenut uutisista lomautuksista ja irtisanomisista? Miten te kehtaatte??

Vierailija
28/28 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka retkiä luontoon, kesäkuussa on vielä ihanan vehreetä ja rehevää :) Eväät mukaan. Opettelet vaikka tunnistamaan uusia kasveja ja lintuja. Luonnossa samoilu on parasta, niin rauhoittavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi