Onko pakko pitää kesälomaa, jos se on neljä viikkoa kesäkuun alusta ja pakko olla kotona koko aika?
Kommentit (28)
Vuosiloma on periaatteessa pakollinen. Olisiko mahdollista koettaa sopia se pidettäväksi myöhemmin molemmille paremmin sopivaan aikaan?
Tuohan on just paras loma ikinä. Verhot kiinni ja katselet netflixiä koko kesäkuun.
Jossain juuri todettiin, että sosiaalista eristystä pitäisi jatkaa vuoteen 2022 mikäli rokotetta ei sitä ennen saada valmiiksi, joten voi olla, että lomat tulevat olemaan samanlaisia vielä pitkään.
Mulla olisi viisi viikkoa, sisältäen koko heinäkuun. Oli tarkoitus lähteä Toscanaan koko ajaksi perheen kanssa. Talo on vuokrattu, lennot maksettu. Vielä ei ole mitään peruttu.
En todellakaan haluaisi käyttää koko kesälomaani Suomessa kököttämiseen. Jos on mahdollista, pidän niin lyhyen loman kesällä kuin mahdollista ja säästän lomapäiviä vaikka jouluun.
Työnantaja määrää vuosiloman ajankohdan. Ole onnellinen jos sulla on työpaikka!
Työnantaja voi määrätä loman ajankohdan. Jos sä voit neuvotella jotain muuta, neuvottele. Mut jos töitä ei ole, ehkä tulee lomautus tuohon aikaan.
Itse vaihdan lomarahat vapaaksi ja pidän ylityöt pois, joten saan sillä loman loppukesään. Virallinen on alkukesällä, ja pidän sen niin. Kyllä mulla tekemistä jopa tässä kaupunkikerrostaloasunnossa on. Neulon vaikka sata pipoa hyväntekeäväisyyteen, jos en muuta keksi. Mutta kyllä minä keksin.
Vierailija kirjoitti:
Useilla se on jo toukokuussa.
Tää on kyllä paha.
ap
Loma tarkoittaa vain sitä, ettei ole töitä. Minä osaan nauttia jo pelkästään siitä.
mul on koko elämäni ollut tollaista.. revi siitä.
Ei tietenkään, jos sanot tänään työsopimuksesi irti, niin silloin voit lomailla milloin haluat.
Jos haluat pitää työsuhteesi, työnantaja voi määrätä ajankohdan toukokuun ja syyskuun välillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen työpaikasta, mä vaan asun yksin, joten neljä viikkoa eristyksissä muista on aika, jossa tulen lähinnä hulluksi. Olen itseasiassa ollut nyt onnellinen siitä, että olen töissä, eikä tarvitse olla viikosta toiseen eristyksissä kotona.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä paha.
ap
Mikä ihmeen paha? Toukokuu on mun lempi lomakuukausi, se on parasta kesässä.
Meillä kiertävä loma toukokuusta syyskuuhun ja ihan kivoja lomakuukausia kaikki. Itse vietän tänä vuonna kesäloman syyskuussa.
Pidä loma ja mene muualle töihin loman ajaksi. Marjanpoimijoita kuulemma kaivataan.
Tuskin sun kesakuussa tarttee kökkia vaan kotona. Ravintolat jo auki, luonto parhaimmillaan jne. Voit liikkua luonnossa, relata ja kerata voimia. Parasta lomailua ilman mitaan pakkoa tehda mitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen työpaikasta, mä vaan asun yksin, joten neljä viikkoa eristyksissä muista on aika, jossa tulen lähinnä hulluksi. Olen itseasiassa ollut nyt onnellinen siitä, että olen töissä, eikä tarvitse olla viikosta toiseen eristyksissä kotona.
ap
Kysy, jos saat loman rahana. En kyllä usko, että onnistuu, tai ehkä siinä tapauksessa, että sinulle pitäisi ottaa sijainen.
Meillä ainakin lomien siirto onnistuu myöhemmäksi jos se ei sekoita muiden lomia. Itse siirsin toukokuun lomasta ensimmäisen viikon elokuun loppuun.
Ihanaa, miten pieniä jonkun murheet ovat tänä kauheana aikana.
On työpaikka, mistä saa lomaa. Lomalla saa kuitenkin liikkua luonnossakin,
kerrankin oikeasti aikaa miettiä elämäänsä.
Parempi kotona kuin korona :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä paha.
ap
Mikä ihmeen paha? Toukokuu on mun lempi lomakuukausi, se on parasta kesässä.
Meillä kiertävä loma toukokuusta syyskuuhun ja ihan kivoja lomakuukausia kaikki. Itse vietän tänä vuonna kesäloman syyskuussa.
No siinä tapauksessa, jos pitää olla kotona yksin ja ei voi lähteä kotoa mihinkään.
Ja ei varmasti siinä tapauksessa, jos voi lähteä mökille tai nauttii tekemisestä kotona ja perheen kanssa. ap
On, jos työnantaja niin päättää.