Minkä hintaisia hamsteri on nykyään?
Mietitään perheen kesken tässä hamsterin hankintaa. Itsellä nuorempana ollut useitakin eri aikoina ja nyt tyttären kanssa on kova hamsterikuume. Mietin tässä mitäköhän pikkuiset nykyään noin maksavat eläinkaupasta ostettuna? Häkkiä ja tarvikkeita pystyin goolailemaan mut itse ötökän hintaa ei missään oikeen ole. Ymmärrän että varmasti paljon erihintaisia, mutta haluaisin kysyä kokemuksia ja hintaa eläinkaupasta ostettuna.
Kommentit (5)
Eikö sitä voi tiedustella ötökkäkaupasta?
Kymppejä.
Ei kannata ottaa hamsteria. Se kuolee kuitenkin kohta, ja sitten on suru puserossa.
Ottakaa sen sijaan bonsaipuu. Tai kaktus, niitä ei saa hengiltä millään.
Tori.Fi:ssä oli yksityisten ilmoituksia hamstereista, mutta liikkeiden hinnoista on tosiaan vaikea netin kautta tietoa löytää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään tietoa vai eikö kukaan jaksa vastata?
Kysy suoraan eläinkaupoista.
Nykyään näyttää vaihtuvuus olevan aika suurta eläinten hinnatkin vaihtelevat paljon.
Itse hankin meille lintuja lemmikiksi viime vuonna ja yllätyin siitä kuinka heikosti niitä oli saatavilla. Muutenkin monissa eläinkaupoissa on nykyään vain tarvikkeita, ei eläimiä lainkaan.
Silloin kun itse olin lapsi niin tarvitsi vaan mennä eläinkauppaan ja vaihtoehtoja oli vaikka kuinka. Nykyään eivät ota eläimiä yhtä runsaasti myyntiin ja kaikki mikä tulee, myös menee nopeasti.
Kannattaa myös katsoa löytääkö suoraan kasvattajalta. Ovat usein terveempiä ja paremmassa kunnossa muutenkin kuin eläinkaupan eläimet, mutta jonot ovat pitkiä. Ainakin lintujen kanssa näyttäisi olevan niin. Eikä niissä kaupoissa hirveästi muitakaan eläimiä näytä olevan.
Kolmas vaihtoehto on katsella läpi ilmoitukset uutta kotia etsivistä eläimistä. Moni näyttää kyllästyvän nopeasti kun huomaa että se hoitaminen on sitovaa ja työlästä ja eläin saattaa metelöidäkin.
Eikö kellään tietoa vai eikö kukaan jaksa vastata?