Uudenmaan eristyksen jatkon kannatusketju, näkökohtia
Mielestäni kannattaa jatkaa, sillä Uusimaa on paljon pienempi alue kuin koko muu maa ja tartunnat eivät ole tasan vaikka sitä väitetään. Olisi tyhmää päästää tartunnankantajat vapaalle jalalle levittämään jo tunnistamaton tautiketjunsa muualle maahan. Muualla kun ketjut vielä ovat selvitettävissä. Muu maa on paljon isompi.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Uudenmaan asukkaiden olisi alueen ulkopuolella ollessaan hyvä käyttää hotain hihamerkkiä, että suomalaiset ovat tietoisia vaarasta. Tämä on välttämätöntä.
Juuri näin.
Voisi olla vaikka punainen käsivarsinauha?
Kanta-Hämeessä Uudenmaan naapurissa tartuntoja on Iltasanomien paikkakuntakohtaisten tietojen mukaan 47 kpl. Uudellamaalla 1933 kpl. Miten mun laskupäällä n. 50 on aika paljon vähemmän kuin n. 2000. Meillä Kanta-Hämeessä tehohoitopaikkoja oli maaliskuun alussa 5 kpl. Miksi maakuntakohtaisia tartuntalukumääriä ei julkaista, vaan ne ovat aina väkilukuun suhteutettuja. Jos Lapissa on yksi tapaus, niin totta kai väkimäärään suhteutettuna kartta saadaan näyttämään punaiselta, kun väkeä on vähän ja he asuvat harvassa. Tarkoitushakuista uutisointia!
Minun miehelläni on keuhkoahtauma tauti, ja kolesteroliarvot ovat korkeat. Pidämme pientä kauppa lappeenrannassa,
Jos nämä uusimaalaiset tulevat saimaalle mökkeilemään, on selvää että mieheni on vaarassa kuolla
Vierailija kirjoitti:
Minun miehelläni on keuhkoahtauma tauti, ja kolesteroliarvot ovat korkeat. Pidämme pientä kauppa lappeenrannassa,
Jos nämä uusimaalaiset tulevat saimaalle mökkeilemään, on selvää että mieheni on vaarassa kuolla
Ei uusimalaisia kiinnosta tuollaiset selittelyt pätkääkään.
Kansanedustajat ehdottaa pidennystä, mutta ministereille ei sovi.
Väitetään, ettei ole mitään perusteita jatkaa eristystä. Olen eri mieltä, perusteita on edelleen ihan yhtä paljon.
Pöh. Typerä ketju. Enää ketjut ei ole jäljitettävissä. Ei perusteita sululle
Ketjut ovat jäljitettävissä Kainuussa esim. Siellä on 72 200 asukasta ja suhdeluvut näyttävät huonoilta, kun verrataan miljoonan asukkaan Uuttamaata harvaan asuttuun seutuun ja päätellään, että joo melkein yhtä levinnyt.
Nyt lähti korona taas leviämään, valitettavasti.
Pysykää nyt kaikki kotonanne älkääkä rynnätkö mökeille.
Olispa hyvä kun olisi hetken vielä jaksettu jatkaa.
Uudenmaan asukkaiden olisi alueen ulkopuolella ollessaan hyvä käyttää hotain hihamerkkiä, että suomalaiset ovat tietoisia vaarasta. Tämä on välttämätöntä.