Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimittiinko oudosti? Liittyy koronaan.

Vierailija
14.04.2020 |

Kävin tutussa lähikaupassa ja riskiryhmäläisenä vieläpä myöhään illalla, jotta väkeä olisi vähän. Lisäkseni kaupassa kävi yksi henkilö ja jälkeeni kauppa meni kiinni.
Minulla oli kasvoilla suoja sekä desinfioin kädet ennen kauppaan menoa, ovella. En koskenut kun siihen mitä ostin eli en hipassutkaan tuotteisiin joita en kärryyni laittanut.
Tutulle myyjälle kerroin sairastaneeni jo kyseisen taudin. Juttelin avoimesti, koska myyjä on tosi tuttu minulle. Muutkin ovat aika tutuiksi käyneet. Kerroin noudattaneeni karanteenia tunnollisesti ja vieläpä kauemmin kun käskettiin. Halusin silti toimia varoen.
Ei mitään, hän oli ystävällinen ja innostui juttelemaan muutenkin. Yritin tosin asioida nopeasti.
Testiä minulle ei ole tehty, silti olen todella varma asiasta ja aion vaatia näin jälkikäteen varmistusta nyt kun testaamista lisättiin. Hengitysoireet oli viedä sairaalaan ja muutkin oireet olivat klassiset.

MUTTA se miksi olen ymmälläni: kun kävin jokusen päivän päästä kaupassa uudelleen ja edelleen samoin suojautuneena, varoen. Siellä palveli minua sama myyjä, jälleen yksin. Ei muita myyjiä eikä nyt asiakkaitakaan.
Tämä myyjä ilmoitti minulle, että oli kertonut minun tartunnasta kaikille myyjille sekä kauppiaalle, koska kuulemma hänen täytyi.
Mitääh??!!

Miksi ei ensimmäisellä käynnilläni asiaa ilmoittanut ja toisekseen olen parantunut, suojautunut ja toiminut kaikintavoin niin oikein kun osaan.
Onko mielestänne normaali käytäntö? Vai yrittikö myyjä nyt vain juorukynnyksen?
Kun eihän asiasta ole pakko edes kertoa kelleen niin miksi se olisi pakko ilmoittaa koko henkilökunnalle, että tolla tuolla on ollut se ja varokaa.

En tiedä itkeä vaiko nauraa, mutta minusta asiatonta etenkin kun tartuntaa ei ole testein osoitettu vielä eikä pitäisi minkään mukaan tarttua enään tässä vaiheessa.
Minua hävettää mennä enään kauppaan ja koen olevani jokin spitaalinen, kävelevä kuppa. Ties, vaikka sieltä sen saanut joltain oireettomalta kantajalta, kuka tietää.

Kiitos kun sain purkaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleppa hyvä!

Vierailija
2/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleppa hyvä!

Niin mistä?

Oliko liian haasteellista vastata kysymykseeni?

Kyllä se siitä joskus vielä. Hyvää jatkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät ja kauppiaat. Oliko tämä toiminta pakollista vai tulinkinko kohdelluksi oudosti?

Kas kun ei lappua ole ikkunassa naamani kera ja alla teksti: VAROKAA. ;)))

Vierailija
4/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä edes kerroit sairastaneesi tautia, jos et edes tiedä varmuudella. Järjetöntä tuollaista kertoa. Ei tämä myyjäkään ole mikään välkky kuitenkaan.

Vierailija
5/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä edes kerroit sairastaneesi tautia, jos et edes tiedä varmuudella. Järjetöntä tuollaista kertoa. Ei tämä myyjäkään ole mikään välkky kuitenkaan.

No kerroin, kuten asia on. Juttelen kyseisen myyjän kanssa usein ja kaikenlaista. Kerroin heti olleeni pettynyt kun sitä ei testattu heti. Sellaisen kyselyn mukaan se minulla todettiin ja ihan 100% varma olen, mutta ei sen pitäisi tässä olla se ongelma onko testattu vai ei. Ei häntäkään ole testattu, että ei ole ollut.

Miksi asian kertominen on järjetöntä? Kun kysytään miten olet voinut ja juttelet usean vuoden takaisen tutun kanssa? Miksi pitäisi valehdella? Kerroin olleeni kipeenä ja niin oli perhekin ja kaikilla samat oireet ja sen, että koronaksi se diagnosoitiin terveystietoihini.

Vai oikeastikin tämä on kokin tabu mistä ei saa puhua ja pitää leikkiä tartunnan pelkoa?

Kun järkevintähän on testata kaikki sairastaneet, jotta heidät saadaan eturiviin avaamaan Suomea.

Vierailija
6/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei kukaan ole, ainakaan tähän mennessä osannut sanoa toimiko myyjä oikein? Eli onko tuollainen raportointi velvollisuus, kuten hän väitti? En usko. Kun ei ole velvollisuus kertoa kenenkään kellekään.

Jossitella, spekuloida ja haukkua osaa kuka vaan, se ei liene taito eikä mikään.

Vierailija
7/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerroin, kuten asia on. Juttelen kyseisen myyjän kanssa usein ja kaikenlaista. Kerroin heti olleeni pettynyt kun sitä ei testattu heti. Sellaisen kyselyn mukaan se minulla todettiin ja ihan 100% varma olen, mutta ei sen pitäisi tässä olla se ongelma onko testattu vai ei. Ei häntäkään ole testattu, että ei ole ollut.

Miksi asian kertominen on järjetöntä? Kun kysytään miten olet voinut ja juttelet usean vuoden takaisen tutun kanssa? Miksi pitäisi valehdella? Kerroin olleeni kipeenä ja niin oli perhekin ja kaikilla samat oireet ja sen, että koronaksi se diagnosoitiin terveystietoihini.

Vai oikeastikin tämä on kokin tabu mistä ei saa puhua ja pitää leikkiä tartunnan pelkoa?

Kun järkevintähän on testata kaikki sairastaneet, jotta heidät saadaan eturiviin avaamaan Suomea.

Ei varmasti diagnosoitu koronaksi.

Vierailija
8/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnetonta on, että ei ole varmuutta, miten pitkään parantunutkin voi tartuttaa.

:(

Vierailija
9/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen iltapäivä tervehdys.

Vierailija
10/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja alkaa selittelemään noin paljon kuin ap, niin tietää aina että kyseessä on provo.

Vierailija
11/11 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaja alkaa selittelemään noin paljon kuin ap, niin tietää aina että kyseessä on provo.

Minulle sanottiin, että olen provo, kun ei ole kellonaikoja ja tarpeeksi tarkasti kerrottu 🤣