SUomesssa yksi syy miksi me emme menesty on positiivisen ilmapiiirin puuttuminen ja se etttä keskitymme liiikaaa tuomitsemaan kuin keskitttäisimme energiamme ja aikamme menestymiseeen.
Kommentit (14)
EHkää me emme ole vielä herännneeet siiihen että muuallakin maaailmassa on elämää. Asioiden tuliiisi yhdistää ihmisiä ja saaada heidät aktivoitumaan. Elllei itse usko siiihen niin eisiihen sitten kukaaan muukaan usko.
Olen vuosien aikana huomannut saman ja olen kanssasi niin samaa mieltä. Ihanaa, että joku muukin on huomannut tämän. Itse olen jo luovuttanut ja painunut tähän tasapaksuun, ideaköyhään yms. elämään.
Sen olen huomannut, että jos kaveri / tuttavapiiristä löytyy edes vielä joku energinen, idearikas jne. tyylinen ihminen, niin hänen seuraansa kannattaa hakeutua. Innostava ilmapiiri tarttuu ja itsekin huomaa, että ehkä tässä sittenkin on vielä toivoa.
Toinen asia minkä olen huomannut etenkin someaikana on se, että jos joku uskaltaa edes vähän jotakin yrittää, niin heti ihmiset kommentoivat negatiiviseen sävyyn ja suorastaan odottavat, että asia tulee epäonnistumaan sen sijaan, että kirjoittaisivat jotakin tsemppaavaa. Tämä on tosi harmi!
Oon eri mieltä.
Useissa eri maissa asuneena ja töitä tehneenä voin todeta, että Suomessa ei ole mitenkään ankea tai kannustamaton ilmapiiri.
Ja sen verran olen asunut todella kannustamattomissakin paikoissa, että voin kertoa, ettei kannustukseton ilmapiiri sinänsä estä kenenkään menetymistä. Ja kannustavissakin paikoissa olen asunut sen verran, ettei tiedän, ettei kannustuskaan takaa kenenkään menestystä. Eikä ole edes kovin merkittävä tekijä.
miten noin pitkän otsikon pystyy enää lukemaan?
Mun mielestä suomalainen tarttumisen ja tekemisen kulttuuri on ollut loistavan tehokas yhdistyessään suorasukaiseen kriittisyyteen. Nyt kriittisyydestä on tehty syntiä, jolloin järkevä ja murhaava kriittisyys on mahdotonta erottaa toisistaan, kaikki roskiin vaan.
Samaan aikaan kaikenlainen ivaaminen on kuitenkin voimissaan.
Oleellista olisi siirtyä perustuloon, jotta ihmiset oppivat taas tekemään hommia leipänsä eteen, ja saadaan kyykyttämisen ja nöyryyttämisen ilmapiiri loppumaan. Se nimittäin on myrkkyä. Se tekeminen nimittäin syntyy vapaudesta ja tasavertaisuudesta.
Ankeus ja tarmottomuus tulee siitä, että siihen ajetaan, koska toimeentulo pakottaa säilytyshenkisyyteen.
Yhteiskuntamallimme perustuu ihmisten lajitteluun ja säilömiseen omiin lokeroihinsa - vanhat, nuoret, työttömät, opiskelijat, sairaseläkeläiset, toimeentulotuetut jne. Aikansa toki tehokasta, mutta lamauttavaa säilötyille.
Miten niin Suomi ei ole menestynyt? Aika moneen verrattuna kyllä on.
Ap:n lempilause lienee älä tee niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon.
Jaksat niputtaa koko kansan samaan nippuun.
Tämä on täysin totta. Positiivisuus on erittäin tärkeä elementti, joka erottaa todellisen menestyjän.
Tiedän niin monia ihmisiä, joilla menee monella elämän osa-alueella lähes täysin persettä tai heikosti, johon haluaisi muutosta. Mitä tehdään? Valitetaan ja etsitään ongelmia jostain muualta kuin itsestään. Tai vaikka ongelman lähde paikannettaisiin omaan itseensä, ei tehdä mitään vaan valitetaan.
Pätee niin työsuhteisiin, parisuhteisiin kuin yleiseen elämän hallintaan.
Ihhmisen aivot ja äly on ihmisen suuurin rikkaus ja se miten katsooo maailmaa. Ei se kenelllä on enemmän tai vähemmmän.
Saattaa pitää paikkansakin. Mulla ei ole koskaan ollut mitään erityistä mielenkiintoa menestymiseen. En kaipaa mainetta, kunniaa enkä mammonaa. Olen oikein tyytyväinen tavalliseen keskiluokkaiseen elämääni ja läheisiin ihmissuhteisiini.
Se on suurin syy. Suurin osa ajattelee vain itseään, mutta pidemmällä aikavälillä siinä kaatuu itsekin korttitalon mukana.
AiVaN lOiStAvasti spesifikoitu. Feat. Petteri Orpo ääntämys.
Saman olen huomannut ja olen iloinen että suomeen muuttaa tasaisena virtana muualta ihmisiä, ne on paljon iloisempia, sosiaalisempia sekä tulevat usein juttelemaankin jos olen yksin liikeneteessä.
En ymmärrä yhden puoleen pakonomaista tarvetta rajoittaa ihmisten suomeen muuttamista kun tänne mahtuisi paljon paljon lisää asukkaita.
Niinhän se on. Olen tällä palstalla ja FBssä jo 10 vuotta kirjoittanut aiheesta mutta ketään ei kiinnosta eikä kukaan haluu edes jutella. Strutsit laittavat pään hiekkaan kun ei totuus miellytä.
Suomessa on poikkeuksellisen tasainen, ankea, tarmoton ilmapiiri. Ikävä ja negatiivinen. Olen yrittänyt jopa tehdä yhteistyötä järjestöjen kanssa tuloksetta.
Ei kukaan ymmärrä että tämä on suurin syy kaikkeen.