Voinko tehdä rikosilmoituksen
jos keskustelupalstalla on kirjoitettu nimettömänä yritykseni olevan koronapesäke, koska olen pitänyt sitä edelleen auki, koska laki ei estä?
Olen toiminimellä toimiva yrittäjä, joten solvaaminen kohdistuu minuun.
Kommentit (25)
Kyllä minulla on kuva, että nettikirjoittelusta tulee tuomioita jatkuvasti.
Eli taitaa se poliisi niihinkin resurssejaan käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pieni paikkakunta, haluan poliisin saavan tekijän nimen minulle tietoon. Sen jälkeen kaikki saavat tietoonsa kuka tällaisia valheita kirjoittaa ja hankaloittaa liiketoimintaani. Aion vaatia korvauksia, koska varmasti moni on nähnyt tekstin, joka nyt on ylläpito jo poistanut, mutta minulla on siitä kuvakaappaus.
Ei mene ehkä ihan noin helposti, mutta jos haet sairauslomaa sen takia, että mielesi pahoittui väärästä väittämästä, laitat putiikin sen vuoksi kiinni, syntyy siitä korvausvelvollisuus valheellisen tiedon levittänyttä kohtaan. Eli käytännössä liikevaihtosi suhteutettuna sairauslomasi ajankohtaan. Tällöin kuitenkin tekijä pitäisi saada tietoon ja se ehkä onnistuu tämän palvelimen lokitietojen ja operaattoreiden ip-rekisteriden perusteella.
En pidä paikkaa kiinni, mutta tuleehan siitä menetystä ansioihin kun tuollaista kirjoitetaan ja jotkut ihmiset välttelevät asiointia myös jatkossa siksi eli maine-haittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on kuva, että nettikirjoittelusta tulee tuomioita jatkuvasti.
Eli taitaa se poliisi niihinkin resurssejaan käyttää?
Vain jos väärä mielipide.
Poliisilla on ihan oikeitakin rikoksia tutkittavana.
Ei poliisi tutki kuin talousrikoksia, huumerikoksia ja ylinopeuksia. Kaikki muu jätetään sikseen.