Voinko tehdä rikosilmoituksen
jos keskustelupalstalla on kirjoitettu nimettömänä yritykseni olevan koronapesäke, koska olen pitänyt sitä edelleen auki, koska laki ei estä?
Olen toiminimellä toimiva yrittäjä, joten solvaaminen kohdistuu minuun.
Kommentit (25)
Voit tehdä. Mutta ei siitä mitään hyötyä ole.
Voit tehdä rikosilmoituksen aina jos haluat, ihan mistä haluat.
Kukaan ei takaa tutkitaanko asiaa tai nostetaanko syytteitä
Mutta sehän on totta eikä kiusaamista?
Oletko aivan varma, että poliisi ehtii nyt keskittymään sinun yritykseesi?
Yleensä ´, jos joku solvaa netissä, ilmoita ensin ylläpitoon ja pyydä poistamaan aiheeton arvostelu, Ja jos et reagoi siihen se yleensä kääntyy sinun eduksesi ajan myötä.
Laske siis hyödyt. Jos teet rikosilmoituksen, niin sen käsittelyaikaa voi joutua odottamaan jokunen vuosi. Jos yleensä otetaankaan käsittelyyn. Haluatko, että solvaus sitten nousee taas puheenaiheeksi ja jonka sinä itse haluat ylläpitää?
Suurin osa järkevistä ihmisistä tajuaa, että arvostelu on aiheeton.
Aina kai sen ilmoituksen voi tehdä. Eri asia sitten, johtaako se mihinkään.
Rikosilmoitus mistä? Yrityksillä ei ole kunniaa, eli kunnianloukkaussyyte ei ainakaan onnistu.
Voit tehdä. Kyseessä voi olla esimerkiksi kunnianloukkaus.
Lisäksi vaikka rikosta ei katsottaisikaan tapahtuneen, niin siviilioikeudellinen vahingonkorvausvelvollisuus voi syntyä, jos pystyt osoittamaan tulojen menetyksen mainetappion seurauksena. Tätäkin voi käytännössä olla vaikea osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus mistä? Yrityksillä ei ole kunniaa, eli kunnianloukkaussyyte ei ainakaan onnistu.
Voi kohdistua yrittäjään, jos hänet on helppo tunnistaa yrityksen perusteella ja jos yritykseen kohdistuva asiaton viestintä siten kohdistuu myös häneen.
Tämä on pieni paikkakunta, haluan poliisin saavan tekijän nimen minulle tietoon. Sen jälkeen kaikki saavat tietoonsa kuka tällaisia valheita kirjoittaa ja hankaloittaa liiketoimintaani. Aion vaatia korvauksia, koska varmasti moni on nähnyt tekstin, joka nyt on ylläpito jo poistanut, mutta minulla on siitä kuvakaappaus.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vaikka rikosta ei katsottaisikaan tapahtuneen, niin siviilioikeudellinen vahingonkorvausvelvollisuus voi syntyä, jos pystyt osoittamaan tulojen menetyksen mainetappion seurauksena. Tätäkin voi käytännössä olla vaikea osoittaa.
Ei voi olla ”kunnianloukkaus”.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pieni paikkakunta, haluan poliisin saavan tekijän nimen minulle tietoon. Sen jälkeen kaikki saavat tietoonsa kuka tällaisia valheita kirjoittaa ja hankaloittaa liiketoimintaani. Aion vaatia korvauksia, koska varmasti moni on nähnyt tekstin, joka nyt on ylläpito jo poistanut, mutta minulla on siitä kuvakaappaus.
Minkä valheen? Onko se yrityksesi auki vai ei? Kaikki auki olevat puljut ovat ”koronapesäkkeitä”!
On auki, mutta ei minulla koronaa ole. Palasin 20päivää sitten ulkomailta ja sitten alkoi tämä ”huutelu”.
Vierailija kirjoitti:
👌
1/5
Vierailija kirjoitti:
On auki, mutta ei minulla koronaa ole. Palasin 20päivää sitten ulkomailta ja sitten alkoi tämä ”huutelu”.
Anna lisää yksityiskohtia niin voidaan tunnistaa mitä koronapesäkettä vältellä.
Mitäs jos sulkisit sen koronalingon?
Vai tarviiko tulla opettaan, HÄH?!
Vierailija kirjoitti:
VMP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP
Et kykene edes perustelemaan vaan heität vain kolme kirjainta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ei mene ehkä ihan noin helposti, mutta jos haet sairauslomaa sen takia, että mielesi pahoittui väärästä väittämästä, laitat putiikin sen vuoksi kiinni, syntyy siitä korvausvelvollisuus valheellisen tiedon levittänyttä kohtaan. Eli käytännössä liikevaihtosi suhteutettuna sairauslomasi ajankohtaan. Tällöin kuitenkin tekijä pitäisi saada tietoon ja se ehkä onnistuu tämän palvelimen lokitietojen ja operaattoreiden ip-rekisteriden perusteella.
Virkavallalla on nyt ihan tarpeeksi oikeitakin töitä, diipadaapalle ei ole nyt aikaa.