Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omat kangasmaskit pitää pestä joka käytön jälkeen?

Vierailija
14.04.2020 |

Siis jos minä vain itse käytän niitä ja niissä on vain omaa hengitystäni. En siis aivastelee tms.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet?

Vierailija
2/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteassa syljessä ne bakteerit viihtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niiden maskien ulkopinnalla mahtaa olla? 

Vierailija
4/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee että maski on turha monelle. Ei tiedetä miten menetellä. Saman olen huomannut kertokäyttökäsineiden kanssa. Ei tiedetä siitäkään.

Vierailija
5/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä meinasin sitä, että itselläni on aina iso "arabikaulahuivi" naaman edessä siis ulkoillessa tai kaupassa. Juuri aloin miettimään, että en minä sitä ole pessyt joka ulkoilun tms jälkeen. Pitäisiköhän alkaa?

Ap

Vierailija
6/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on nyt että kaikki käyttäisivät maskia. Koittakaa nyt vaan painaa se kaaliinne. Bakteerit ja virukset on eri asia.

Vierailija
7/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit ovat kertakäyttötavaraa.

Vierailija
8/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pesettekö siis kaikki korkeakauluksiset hupparit, paidat, takit jne joka käytön jälkeen?

Ap

Vierailija
9/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pesettekö siis kaikki korkeakauluksiset hupparit, paidat, takit jne joka käytön jälkeen?

Ap

Jos tarkoitus on estää bakteereita/viruksia, niin pitäisi pestä. Muutenhan siitä maskista voi olla jopa haittaa.

Vierailija
10/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjen jätit on heräilemässä

Vierailija
11/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä meinasin sitä, että itselläni on aina iso "arabikaulahuivi" naaman edessä siis ulkoillessa tai kaupassa. Juuri aloin miettimään, että en minä sitä ole pessyt joka ulkoilun tms jälkeen. Pitäisiköhän alkaa?

Ap

Riippuu ihan siitä, käytkö sellaisessa paikassa, missä jollain toisella voi olla virus ja hänen ansiostaan virusta on sun huivisi ulkopinnalla. Kankainen maskihan suojaa vain siltä, ettei sinun sylkeäsi lennä ihan niin paljon ympäristöön kuin ilman maskia. Jos saat viruksen huivisi ulkopinnalle, voit saada sen huivisi läpi omiin hengitysteihisi tai viimeistään käsiisi, kun riisut huivisi. 

Vierailija
12/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti kiinnostaa. Ei tulisi mieleenkään jotain kertismaskeja käyttää uudelleen, mutta todella monella on takin kaulus tai normi kaulahuivi naaman edessä, myös minulla. Tuskin näitä pestään joka käytön jälkeen.

Ap

Vierailija
13/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne huivit ja kaulukset pitäisi pestä. Samalla kädellä sinä nyit sitä huivia ja kaulusta kuin aukaiset ovia ja tavaroita kaupassa. Äly hoi.

Vierailija
14/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli te pesette kaikki vaatteenne kun tulette kaupasta tai ulkoa? Tällä ajattelutavalla myös ne pitää pestä.

Ap

Vierailija
15/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin näin ajatellen pitäisi pestä myös kaikki ostokset. Siis jos ajatellaan mitä on ulkopuolella. Sisäpuolellahan on vain minua itseä.

Ap

Vierailija
16/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutenkin näin ajatellen pitäisi pestä myös kaikki ostokset. Siis jos ajatellaan mitä on ulkopuolella. Sisäpuolellahan on vain minua itseä.

Ap

Osahan pesee myös ostokset

Vierailija
17/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olet ap oikeassa. Jos tarkka haluaa olla niin myös itsensä pitää pestä, samoin avaimet yms.

Vierailija
18/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi ahdistaa. En ole pessyt ulkovaatteita kauppareissun tai ulkoilun jälkeen. Niissähän voi olla vaikka jonkun sylkeä. Ei edes riitä ulkovaatteet tähän puuhaan, että joka kerta pesisin. Enkä ole pessyt ostoksiakaan.

Ap

Vierailija
19/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne virukset kauaa siinä pinnalla elä vaikket pesisikään. Kauppajonossa joku voi aivastaa takkisi selkämyksen täyteen viruksia mutta ilman isäntäsolua ne kuolevat siinä muutamassa päivässä ilman pesemistäkin. Käsienpesusta ollaan tarkkoja sen takia koska kädet menevät usein naamalle.

Vierailija
20/45 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi ahdistaa. En ole pessyt ulkovaatteita kauppareissun tai ulkoilun jälkeen. Niissähän voi olla vaikka jonkun sylkeä. Ei edes riitä ulkovaatteet tähän puuhaan, että joka kerta pesisin. Enkä ole pessyt ostoksiakaan.

Ap

Riskiä voi vain pienentää, kokonaan riskiltä ei voi välttyä. En mä pese ulkovaatteita, käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa, ei ulkovaatteita kotona siinä välissä hypistellä. En tiedä auttaako, mutta mielenrauhaa voi saada esim. desinfioivasta suihkeesta, Sanytolilla ainakin on tällainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän